Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 01:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Clic møbler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jens L
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 18 Juli 2005 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Er der nogen her der har gjort erfaringer med Clic møbler. Jeg har set dem hos HighFi.dk, ser ret fedt ud! Et meget stilrent møbel til ens isenkram!  

Er de nemme at montere eller få til at stå på et ujævnt gulv

Hvor meget kan de bærer af vægt

Er de pengene værd i forhold til f.eks. Montana møbler  

Til top Vis Jens L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens L

Guro
Branchemedlem
Branchemedlem
HighFi.dk

Bruger siden: 22 Maj 2005
Lokalitet: Fyn Nord
Sendt: 18 Juli 2005 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

De er meget nemme at montere også på ujævne gulve.
Om de er mere værd end andre må være op til den enkelte at vurdere.

Men en ting skal de have. De er mindst lige så flotte som alt andet.
Bare det at man kan føre kabler ned bag bagbeklædningen helt oppe fra er super godt så man ikke behøver have fat i boremaskinen.

Til top Vis Guro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guro Besøg Guro's Websted

Jens L
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 Juli 2005 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Det lyder kanon, Det er helt bestemt de pæneste hifi møbler jeg til dato har set

Jeg kommer forbi en af dagene og ser nermere på Clic møblerne og de andre spændende vare du har!

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 18 Juli 2005 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Ja det ser godt ud bare synd der ikke kan stå de tunge ting på det
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Jens L
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 Juli 2005 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Hvad mener du med tunge ting? 50 kg eller mere skal de nok kunne klare!

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 18 Juli 2005 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Jens L skrev:
Hvad mener du med tunge ting? 50 kg eller mere skal de nok kunne klare!

mål og tunge ting .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Jens L
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 Juli 2005 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Kan ikke lige få øje på problemet men der er jo en hage ved alle hifi møbler.

For mig ser det solidt nok ud og det skal da vist være rigtig tunge ting hvis de ikke kan være der. Jeg tror nu godt jeg kan få presset mit ind i de kasser, men lad os nu se. Har du andre forslag til møbler?

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Clic er sikkert passende til grej med mere "almindelige" mål - det kommer nok til at knibe med at stoppe et par Krell FPB 600 ind i det design møbel - eller måske et par Rouge Zeus ?

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

dr. jeep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Synes egentligt også de Clic møbler ser ok ud. Jeg kan bare ikke lide de finishes man kan få dem i. Ahorn er sgu' for fesen og den der Zebrano får det jo nærmest til at flimre for ens øjne. Hvorfor kan man ikke få dem i f.eks. olieret kirsebærtræ eller sæbebehandlet eg????

Guro
Branchemedlem
Branchemedlem
HighFi.dk

Sendt: 19 Juli 2005 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Vægbeslaget kan klare 130KG, men det ville nok være i overkanten med så stor en vægt på et modul. Man kan også lade dem stå på gulvet med vinkelben og så er der frit spil.

Det kan fås i farverne : Hvid, Ahorn, Zebrano.
Hvis nogen ønsker i anden finish så skulle det også kunne lade sig gøre.

Til top Vis Guro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guro Besøg Guro's Websted

kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Priserne er da helt hen i vejret, især når man tænker på de er dyrere end en mærkevare som Montana.

Prøv at se på møblementer i samme stil fra Jesper Holm, de har stil og klasse og er et anerkendt møbelvaremærke.

Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast

Guro
Branchemedlem
Branchemedlem
HighFi.dk

Sendt: 19 Juli 2005 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:

Priserne er da helt hen i vejret, især når man tænker på de er dyrere end en mærkevare som Montana.

Prøv at se på møblementer i samme stil fra Jesper Holm, de har stil og klasse og er et anerkendt møbelvaremærke.

Det mener jeg er helt forkert udlagt for CLIC har mindst lige så meget stil og klasse og så er de rigtigt gode til HIFI hvor alle kabler kan gennemføres.
Men inden man køber noget er det vel en god ide lige at se det i virkeligheden for så er jeg ret sikker på at man ikke vælger noget andet.
Men som med HIFI er møbler jo også en smagssag og heldigvis for det.

Jens L
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Juli 2005 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Jesper Holm og Clic kunne godt minde lidt om hinanden uden at have kikket nærmere. Hvad angår priserne tror jeg ikke de er så urealistiske. Der er jo altid det dilemma, er de for billige er det noget skrammel. Er det dyrt er det interessant og pris og kvalitet hænger som oftest sammen.

Montana er fint møbel men virker klejnt. Tror heller ikke det kan bærer ret meget gear

Jens L
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Juli 2005 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:

Clic er sikkert passende til grej med mere "almindelige" mål - det kommer nok til at knibe med at stoppe et par Krell FPB 600 ind i det design møbel - eller måske et par Rouge Zeus ?

Nu ville jeg ikke lige lade sådan noget som Krell FPB 600 stå fremme i et design møbel men gemme det så langt væk som muligt

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Nemlig - Montana kan kun holde til letvægtsudstyr - Jeg kunne dog lige have min Wazoo (20 kg.) stående på bundpladen, da mit system står på en tyk sokkelplade. Da jeg prøvede at stille den ovenpå, buede toppen så meget ned, at lågen ikke kunne åbnes.

I øvrigt har jeg næsten slidt min neglesaks op for at lave huller nok i bagpladerne. 

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Clic har moduler med 55 cm i dybden - det skulle være tilstrækkeligt. Det store spørgsmål er mere, om de kan holde til relativt tungt grej på toppladen - hvordan er pladerne sat sammen? (indvendige beslag eller?)

Nogle folk vil jo gerne have grejet stående øverst, men det ville selvfølgelig være trist hvis møblet skvattede sammen hvis grejet var for tungt.

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Jens L skrev:
Alex E Nielsen skrev:

Nu ville jeg ikke lige lade sådan noget som Krell FPB 600 stå fremme i et design møbel men gemme det så langt væk som muligt

Lige netop derfor er Clic mere til designorienteret musikinteresseret, mere en det funktionelle.

Alene bare målene på Clic begrænser muligheden for at placere andet end grej med standartmål.

Det helt store spørgsmål for mit vedkommende vil være hvorledes Clic performer i forhold til vibrationer, akustisk tilbagekobling og afklobling fra underlaget - og der har jeg min tvivl om der er taget højde for dette -og at designet har fået lov til at bestemme.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Jens L
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Juli 2005 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:
Jens L skrev:
Alex E Nielsen skrev:

Lige netop derfor er Clic mere til designorienteret musikinteresseret, mere en det funktionelle.

Alene bare målene på Clic begrænser muligheden for at placere andet end grej med standartmål.

Det helt store spørgsmål for mit vedkommende vil være hvorledes Clic performer i forhold til vibrationer, akustisk tilbagekobling og afklobling fra underlaget - og der har jeg min tvivl om der er taget højde for dette -og at designet har fået lov til at bestemme.

Du er inde på noget der men hensyn til vibrationer, akustisk tilbagekobling og afkobling fra underlaget. Vi kan jo håbe at fabrikanten af Clic vil deltage i debatten på et tidspunkt.

Det kan selvfølgelig være at Clic er så nyt at deres sortiment bliver udvidet hen af vejen.

Det er nok svært at finde et møbel der kan leve op til alles krav, specielt konens, og så samtidig være pænt at se på.

Det samme kan man selvfølgelig sige om anlæg, kabler, højttalere og hvad der eller høre med til et fedt anlæg.

Det kan også være svært at overbevise ens psykiater om hvor vigtigt det er at sætte Valhalla på hele ens udstyr. Nå men jeg må se mig lidt omkring og nok finde mig i at gå på kompromis med hensyn til møblementet    

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes