| Forfatter |
|
Kenneth Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 21 Juli 2005 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har sendt følgende spørgsmål til Hifi-klubben, er der nogen som ved om deres svar til mig kan passe?
Hej
Jeg har lige hos hifi-klubben, købt en NAD T763 Reciever, som jeg har følgende spørgsmål vedr.
Jeg har forbundet min gamle DVD afspilleren med min recieveren gennem portene CD-IN Rød og hvid på T763.
På min DVD afspiller kan jeg regulerer lydstyrken.
Det virker fint, når recieveren står på CD, men hvordan kan det være, at jeg også kan høre musikken meget svagt hvis jeg f.eks. omskifter recieveren til video eller disc og skruer højt op??
Hvad skyldes dette, og er det en fejl?
Med venlig hilsen og på forhånd tak for hjælpen
Kenneth
Hej Kenneth
Det er ikke en fejl på apparetet, det som du kan konstatere. Sådan er det på alle hifiprodukter, du vil altid kunne høre det svagt i højttalerne uanset hvilken indgang du vælger, men ligeså snart musikken spiller hører man det ikke. Det har noget at gøre med de switch som sidder i apparetet.
Med venlig hilsen
Hi-Fi Klubben Online
|
| Til top |
|
| |
Absalon Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 102
|
| Sendt: 21 Juli 2005 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Ja, det kan godt passe.....pris og kvalitet hænger som regel sammen!
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 21 Juli 2005 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kenneth
Nu kender jeg ikke netop din model, men kan det tænkes at den er lavet så det er muligt at optage fra én lydkilde samtidig med at man lytter til en anden?
I så fald afbrydes de lydkilder man ikke hører, nemlig ikke ved indgangsvælgeren, men længere inde i apparatet.
Er der også kanaloverhør fra andre indgange når du lytter på en tape-indgang? Hvis der er, så prøv at lytte med tapemonitor på, og hør om det stadig er der (hvis den har en sådan funktion).
Det kan også tænkes at du skruer mere end normalt op når du lytter efter fejlsignalet. Normalt er maximum ved CD-lytning omkring kl 13 på volumenkontrollen, og somme tider endda lidt før.
Hvor højt skruer du knappen op når du lytter efter fejlen?
|
| Til top |
|
| |
McAllan Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1279
|
| Sendt: 21 Juli 2005 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan nu sagtens passe. Som de andre siger, så hænger pris og kvalitet sammen.
Selv med min hjemmebyggede passive forforstærker og rør monoblokkene
(høj indgangsimpedans) er den smule kapacitative kobling der aldrig kan
undgås helt nok til at man meget svagt kan høre en kilde på en anden
indgang hvis man lytter rigtig godt efter. Dog er det ingenting imod
den overhøring jeg synes der kunne være på min Marantz SR5400 ved
analoge kilder. Ved digitale kilder var der dog ikke noget overhøring -
i hvert fald ikke hvad jeg lagde mærke til.
__________________ (\_/) Mvh Morten
(O.o) Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < ) PPAv2 - DIY bøf-forst.
|
| Til top |
|
| |
MichaelJDK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 674
|
| Sendt: 21 Juli 2005 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg ved er det ikke en fejl, men derimod kanaladskillelsen i recieveren. Min amp. gør det også, men jeg skal have amp'en langt på den anden side af kl. 13:00, og så vidt jeg ved er det simpelthen apperatets evne til at adskille kanalerne som forbliver den samme, men lydstyrken bliver bare så høj at det bliver hørbart for dig. __________________ Mvh, Michael Jensen
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Under alle omstændigheder bør du forbinde din dvd til receiveren med et digital kabel, så er problemet løt og lyden vil sikkert generelt være bedre, med mindre du har en meget god dvd afspiller. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
ChrisB Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som de andre allerede har sagt, så er den god nok. Min receiver gør præcis det samme. Jeg skal godt nok have skruet højt op før jeg kan høre det.
Jeg opdagede det første gang da jeg havde forbundet min DVD og receiver med et optisk kabel, men havde glemt at sætte min DVD til at bruge den digitale udgang.
|
| Til top |
|
| |