| Forfatter |
|
MrJimmy Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg er stødt ind i et problem idet min kæreste er gravid og vi skal flytte sammen. Men det er ikke uden problemer idet hun ikke vil have mit anlæg med....
Jeg har for 4 år siden investeret en frygtelig masse penge i Pioneer Surround Reciever VSA-E08 og en Dvd DV-717, hertil 7 højtaler fra Miller og Kreisel surround 550 thx og LCR 750 thx.
Jeg er mega glad for mit anlæg men kan godt se at det fylder meget og at der er andet her i livet. Men mit spørgsmål går på hvad gør jeg nu??? Hvor kan man komme af med sådan et anlæg?? Er det overhovedet noget værd mere???
Mvh Jamil
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke
Du kan jo starte med at prøve en salgsannonce under køb og slag her på siden.
Dernæst må du finde ud af om hobbyen skal helt på hylden eller der skal findes noget mere konevenligt som erstatning.
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
Sir Round Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja. Du kan jo spørge din kæreste om hun vil starte jeres forhold sammen med at tage din hobby fra dig. Jeg kan kun sige, at det fik mit kæreste ikke lov til for jeg ved, at forholdet var dømt til at mislykkes, hvis hun ikke forstod hvad det betyder for mig. Hvis musik betyder det samme for dig, som det gør for mig, bliver du nød til at tage konfrontation nu, hvis du ikke skal går og være sur på hende.
Kom nu alle! Det er på tide vi kalder til oprør og brænder alle minianlæg i denne 2100´s kønskamp.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
MrJimmy skrev:
|
Hej
Jeg er stødt ind i et problem idet min kæreste er gravid og vi skal flytte sammen. Men det er ikke uden problemer idet hun ikke vil have mit anlæg med....
Jeg har for 4 år siden investeret en frygtelig masse penge i Pioneer Surround Reciever VSA-E08 og en Dvd DV-717, hertil 7 højtaler fra Miller og Kreisel surround 550 thx og LCR 750 thx.
Jeg er mega glad for mit anlæg men kan godt se at det fylder meget og at der er andet her i livet. Men mit spørgsmål går på hvad gør jeg nu??? Hvor kan man komme af med sådan et anlæg?? Er det overhovedet noget værd mere???
Mvh Jamil
|
|
|
Tillykke med den kommende familieforøgelse.
Jeg kan kun sige, at jeg ikke deler dit problem (min kone er MEGET tolerant). Men hvis jeg gjorde, fik mit anlæg lov at komme med. Du må vel også have lidt at skulle sagt omkring boligindretning.
Men snak nu lidt med hende og prøv at finde et kompromis. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
skruerselv Udelukket fra forum

heltny/cujo
Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 522
|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sød kæreste !?!?!?! Ta noget af det hun rigtig godt kan li, fra hende og sig at det er slut hvis i skal flytte sammen !!! Mon så ikk der alligevel bliver plads til lidt surround og hobby ?
Men det skulle da være til at komme af med, men mht at forstærkerne kan "mere" end for 4 år siden og dvd´er er til at købe for SMÅ penge og det jo så er 4 år gammelt (hvad mange vil synes er meget når vi snakker surround mht formater osv), ja så er det nok ikk en formue du får for det.
Hvad skal i ha istedet for ? Noget småt (pænt og konevenligt) du lige kan få, for de små penge du får for det "gamle" og som du HELT SIKKERT ikke vil være tilfreds med, når du nu er glad for det du har ?
Det er en svær en, for at gå "ned af bakke" med sin hifihobby pga en kvinde, kan gøre livet surt   
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
MrJimmy skrev:
| Men det er ikke uden problemer idet hun ikke vil have mit anlæg med.... |
|
|
Er det ikke liiige at sætte sagen på spidsen, når I skal planlægge at flytte sammen? Jeg aner en meget lav WAF-tærskel her og du må nok gøre op med dig selv om du (i længden ...) kan acceptere kravet - uden at være tynget af det. Hvis du mener du kan, så ok og sælg hobbyen til højestbydende og find en kompromis-løsning på anlæg bagefter. Men hvis ikke, så vil det plage dig (og forholdet!), hvis tolerancen fortsætter med at være på dette lave niveau.
Et krav som dette må ses fra 2 sider, det kan ikke nytte I barberer hinandens tilværelse for det, der er sjovt. Så bliver du jo en anden, end den hun lærte at kende - og spørgsmålet er om hun så synes det er ligeså skægt at være sammen som før.
(hold da op, det er lige før vi er på brevkasseniveau om problemer i parforhold her) 
Nå men, er der mulighed for dialog, så hellere det ... __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skip den kvinde, lyder som store problemer fremover, det ender med at du må investere i brugt transistorradio, husk en DNA test hvis dit grej får fingeren
|
| Til top |
|
| |
tusse 13 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
MrJimmy skrev:
|
Hej
Mvh Jamil Hej jamil jeg kender godt problemet men jeg har fået løst problemet det er bare at sige til kærsten det er anlæget eller hun må flytte.
ps hvis du vil sælge din vsa-08 og dv-717 vil jeg gerne høre nærmere. hel og lykke. tusse 13
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
biojensen Branchemedlem

Installation/RoomAV
Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 571
|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan da umuligt komme bag på din kærste at din hobby er surround/hjemmebio  . Er der ikke mulighed for at få et rum til dit anlæg  .
|
| Til top |
|
| |
747DK Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 488
|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej og først tilykke med den kommende familie forøgelse.
Undskyld jeg siger det men har du slet ikke forsvaret din sag ?
Ok jeg har været i lidt samme situation. hvis det er musik du elsker vil jeg applere til hende følelser musik er nemligt KUN baseret på følelser. fjern hendes fokus på teknikken og flyt det til det der giver dig glæde ihverdagen. det vil de flest kvinder nemt kunne sætte sig ind i.De fleste kvinder elsker faktisk også musik de gider bare ikke teknikken.
du kan også begrænse hvor meget det syner af ved at flytte tingene tæt på jorden. et lavt ikea møbel elle lign.
eller måske et gammelt (antikt) skab der kan lukkes når man ikke bruger det. der er mange muligheder brug fantasien.
det var hvad jeg havde på daværende tidspunkt
YAMAHA C70 og M70
/ MARANTZ CD63 Lclock upgrade
/ ONKYO T-9090
/ DENON DRM-600
/ DENON DP-59L
plus nogle strore JBL kasser jeg vil undlade at nævne navnet på.
Det er absolut ikke kompakt men det lykkedes mig at få det til at næsten forsvinde i stuen ! jeg blev egentligt også selv en del gladere for den løsning.
men jeg vil give de andre ret i at skulle undvære din hobby ville blive for surt i det lange løb. hun vil vel også gerne have en glad fyr der føler sig hjemme i jeres hjem ?
men jeg tror du når langt med dialog så kan hun måske også virkeligt forstå hvor meget det betyder for dig.
held og lykke.
__________________ Teknikken er midlet ikke målet.
|
| Til top |
|
| |
DJ Green Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du pynter dit anlæg med lidt blomster og roser, kan det være det går, hehe ;-)
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad pokker er en rogser? Har set/hørt meget, men rogser... fortæl  Er det noget Dali pryd?
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 25 Juli 2005 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo rimelig kompakte højttalere du har, så en diskret installation af anlægget burde være muligt, på en måde der er acceptabel for jer begge.
Hvis vi skal lege brevkasse rådgivere, så lyder det som om hun prøver at tage magten allerede fra starten, så hold fast i dit anlæg hvis det er noget du prioriterer bare en lille smule. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
XenoCypraZ Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 25 Juli 2005 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa, og velkommen til, og tillykke med familie forøgelsen.
Jeg vil nok som de andre sige, at i er nødt til at snakke om det. Musik er jo virkelig en del af livet.
Hvis du kan leve uden dit anlæg, så er det jo bare og give efter, men "os" entusiaster er jo ofte glade for vores udstyr.
Hvad har din kæreste af udstyr ? Har hun bare et anlæg fra føtex af, og er hun tilfreds med det ?
Min kæreste, havde et Kineser anlæg fra Bilka, og hun var glad for det,
men efter hun hørte mine B&W, og mine ny indkøbte AudioVector 4,
kan hun sagtens høre, at det er noget helt andet.
Og som hun siger det, når jeg er glad, så er hun og glad, og vice versa.
Jeg synes at i skal finde nogle tolerance punkter, jeg har lovet min
dame at mine højtalere ikke bliver større end de AudioVector 4 jeg har
nu, jeg synes også selv de er lidt store. Til gengæld har hun jo så
også fået lov til diverse ting, jeg normalt heller ikke selv er glad
for.
Det er de ting, som man må tolerer for hus fredens skyld,
Og det må din kæreste også.
__________________ I reveal you witch now you've cast your last spell
he knows who you are you'll join him on his way to hell........
[Pyramaze - Sleepy Hollow]
|
| Til top |
|
| |