Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 10:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Denon 3805 + DLS (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gzus_DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2005
Status: Offline
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er ved at undersøge markedet for et surround setup, som indtil videre
kun er 5 højtalere og en surround reciever. Senere må der så bygges på.

Jeg har pt. kig på en Denon 3805, evt. sammen med et højtaler sæt bestående
af DLS R55 fronthøjtalere, RC55 Center og to RC50 som baghøjtalere. Er der
nogen der har dette setup, eller evt. bare har hørt det ?

Jeg vil bruge det ca. 50/50 til at høre musik og se film på.

Er der andre og evt. bedre alternativer eller ideer ? Jeg regner med at mit
budget for recieveren er omkring 10k og højtalere omkring 20k.

På forhånd tak.

/Morten N

Til top Vis Gzus_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gzus_DK

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Undgå Denon hvis du virkelig er glad for musik, jeg har selv pt. denon, og det skal hurtigst muligt udskiftes med enten Arcam eller Marantz.

Har hørt utrolig mange roser omkring det at have marantz og dls sammen.

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

Gzus_DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2005 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Er der så nogen der har prøvet kombinationen med Marentz 8500 og de ovennævnte DLS højtalere ?

Er der andre Surround Recievere i samme prisklasse der er interresante at nævne ??

/Morten N

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 25 Juli 2005 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

wamba skrev:

Undgå Denon hvis du virkelig er glad for musik, jeg har selv pt. denon, og det skal hurtigst muligt udskiftes med enten Arcam eller Marantz.

Der er altså stor forskel på 1803 og 3805!

Det er ikke helt fair at bedømme denons generelle stereoegenskaber på baggrund af den model.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2005 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
wamba skrev:

Der er altså stor forskel på 1803 og 3805!

Det er ikke helt fair at bedømme denons generelle stereoegenskaber på baggrund af den model.

Vurdere ikke efter min 1803? Dels er det en model som er over et år gammel, dels lyder den slet ikke som topmodellen, desuden, så har jeg selv hørt 3805, op til flere gange, søger nemlig selv ny, og faktisk, så er stereolyden ikke fantastisk meget anderledes. Den har stadig den kølige klang, og mangler efter min mening også overskud i forhold til andre i klassen, desuden lyder Denon anstrengt når den spiller højt, nok pga. det lyse. Men det er da klart at 3805 er en del bedre en min 1803, stadig bare langt fra det bedste hvis man vil nyde stereo musik på den. Så hellere kigge efter noget Arcam eller Marantz.

klud
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 25 Juli 2005 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

jeg vil umidelbart anbefale nad's største(13000 kr) eller næststørste(9000 kr)! I forhold til konkurenterne har de utroligt mange krafter, og spiller efter erfaringer rigtig god musik osse... smut ned i hifiklubben og tag et lyt, jeg blev ikke skuffet da jeg gjorde det. eneste minus jeg kan se er designet, men god lyd frem for design!!!

så har den osse mulighed for tilslutning af 2 aktive subs, hvilket er vigtigt for mig hehe.  

Til top Vis klud's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klud

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Juli 2005 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Du kunne prøve Pioneer VSX2014i, den koster godt nok kun ca 4300kr købt fra Tyskland (7-8000kr her i landet) men forsterkerdelen i den er meget god, og den burde kunne drive DLS'ene uden problemer

Ellers så er Yamaha RX-V4600 lige om hjørnet, og kort tid efter den kommer Pioneer AX4i. Den nye AX4 største fordel ser ud til at blive at den får konvertering af analoge biledkilder til HDMI, og også GUI ud på HDMI.

Jeg regner med at prisen for disse 2 vil blive ca 10.000kr, fra Tyskland vel og merke.

Og forsåvidt kommer der virstnok en Denon 3806 i oktober/november.
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Gzus_DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2005 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Hvor meget vil det give på stereo side, men også surround delen at gå en prisklasse op, og kigge på Arcam AVR300 eller Thule AV100 ?

Er der noget at komme efter med disse to ?

Vil DLS'erne kunne følge med, eller skal man også gå et trin op på højtaler fronten så ?

/Morten N

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2005 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Jeg kan klart anbefale Arcam 300, det at gå en prisklasse op belønner sig, og man snakker tit om "overkill", på sit anlæg, men det synes jeg generelt er forkert at bruge, hvis det er det man kan lide!

I din situation synes jeg nu langt fra det er overkill, forstærkeren er hjertet, og der skal bruges en god slat penge derpå, jeg overvejer selv at købe 300 til mine Dalier, som alt i alt står mig i 16.000 kr for et sæt, dvs. de faktisk nogenlunde koster det samme.

Igen, man skal ikke låse sig fast i prisklasserne, for hvis du kan lide de højttalere, så det jo noget værd at ofre det bedste løbeværk på dem. Det kan jo være du slet ikk kan lide lyden af en klasse højere højttalere, men at det kun er DLS som tiltrækker dig, jeg synes det vil være en fin løsning.

Om det skal være thule eller Arcam er en smagssag, jeg foretrækker personligt arcam, synes den spiller bedst. Plus den er nemmere og har flere indtsl. selvom de ikk er mange i forhold til f.eks. denon 3805, man skal være villig til at ofre lidt tid på opsætningen :=)

flemming38
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2003
Lokalitet: Sverige
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

wamba skrev:

Jeg kan klart anbefale Arcam 300, det at gå en prisklasse op belønner sig, og man snakker tit om "overkill", på sit anlæg, men det synes jeg generelt er forkert at bruge, hvis det er det man kan lide!

I din situation synes jeg nu langt fra det er overkill, forstærkeren er hjertet, og der skal bruges en god slat penge derpå, jeg overvejer selv at købe 300 til mine Dalier, som alt i alt står mig i 16.000 kr for et sæt, dvs. de faktisk nogenlunde koster det samme.

Igen, man skal ikke låse sig fast i prisklasserne, for hvis du kan lide de højttalere, så det jo noget værd at ofre det bedste løbeværk på dem. Det kan jo være du slet ikk kan lide lyden af en klasse højere højttalere, men at det kun er DLS som tiltrækker dig, jeg synes det vil være en fin løsning.

Om det skal være thule eller Arcam er en smagssag, jeg foretrækker personligt arcam, synes den spiller bedst. Plus den er nemmere og har flere indtsl. selvom de ikk er mange i forhold til f.eks. denon 3805, man skal være villig til at ofre lidt tid på opsætningen :=)

Arcam'en er ubetinget en totalt lækker surroundreceiver. Jeg tror, at Wamba har ret i, at valget mellem Thule og Arcam er en smagssag, da det begge er meget lækre produkter. Men hvis du også vil have radiodelen med, skal du vælge Arcamen, da Thule'n "kun" er en forstærker.

G40driver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 27 Juli 2005 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har for nyligt hørt et sæt DLS R55 spille på en Marantz 8500 og var ualmindeligt skuffet over den "bidske" og ret skingre lyd som den kunne gengive   Hørte også samme reciever på DLS R55, RC55 samt R50..... IKKE BEDRE!

Så skulle der jo prøves noget andet, så R55érne blev koblet på et Atoll IN 100 kontrolforstærker + Atoll CD 100 CD-afspiller sæt i et andet testrum. Tak skæbne der var forskel . Atoll spiller omtrent ligesom NAD og det er lig med en rund og fyldig gengivelse som giver anledning til mange fornøjelige timer i sofaén

Jeg har selv haft både NAD T763 og T773 og synes at det spiller dejligt. Dog er T773 lige voldsom nok efter min mening. Med det mener jeg de 2 MEGA store trafoer der er under låget på den. Har investeret i T163v2 samt T973 og det hjalp betydeligt.

Det korte af det lange er at jeg absolut ik vil anbefale Marantz og DLS sammen, men det bør du selv afgøre.

Pioneer M90 x2
Pioneer C90
Dali Grand
Cambridge DacMagic 100
Til top Vis G40driver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af G40driver

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Juli 2005 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Vil klart anbefale de DLS højttalere du har kig på. Det sæt fås vist ikke meget bedre til de penge. Er blevet mere positivt overrasket hver gang jeg har hørt det.

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

gromkaellen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Lokalitet: Norge
Sendt: 27 Juli 2005 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Hei... kombinerer selv AVR3805, og biamper den mot mine Helicon 400, og det låter himmelsk! Har prøvd masse utstyr, og bare denon'en kunnegi meg den lyden jeg ville ha på høyttalerne mine. Skal riktignok spare opp til den nye A11 modellen til Denon.

Smak og behag sier jeg...

Marantz spiller i mine øyne litt for kjedelig... for pompøst, og gir ikke  noe futt til høyttalerne

G40driver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 27 Juli 2005 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Fournais skrev:
Vil klart anbefale de DLS højttalere du har kig på. Det sæt fås vist ikke meget bedre til de penge. Er blevet mere positivt overrasket hver gang jeg har hørt det.

Korrekt Fournais

Synes nemlig også et at de spiller ganske udemærket. Har købt DLS RC55 som matcher mine lidt ældre QLN Qubic 929 og 222 højttalere

Pioneer M90 x2
Pioneer C90
Dali Grand
Cambridge DacMagic 100
Til top Vis G40driver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af G40driver

RazD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Juli 2005 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

hejsa

Kan ikke udtale mig om højtaleren men bed mærke i at du vil bruge den 50/50 til musik og film. Derfor vil jeg nok ikke anbefale denon...surround mæssigt er denon ret fed med sin rum k. og auto setup, samt mulighed for zone 2 speakers. men i stereo har jeg ikke været imponeret. Ville måske se på mærke som marentz H/K eller måske Holfi 8s med et 3s forstærker på. Holfien springer måske lidt budgettet men det er et surround setup hvor der er lagt meget vægt på stereo delen...har hørt 8s i surround og i stereo. Meget musikalsk i mine øre overvejer selv at punge de ca. 14.000 bananer ud for systemet, er nemlig selv på udkik efter et 50/50 system.

mvh

Rasmus

Til top Vis RazD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RazD

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes