Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 17:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Et lille weekend-projekt... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brisse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 25 Juli 2005 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Hvad skal man dog få tiden til at gå med en sløv weekend i Odense hos mor og far... Nåe jo... For ca. 8 år siden begyndte jeg på et lille projekt "The End mk3". Modulerne var samlet for længe siden og de spillede fremragende med en lille intermistisk sammenflikket strømforsyning - men det gik lidt i glemmebogen igen.

Alt var indkøbt for laaang tid siden. Sidste år blev indkøbt et kabinet, men det kom aldrig vidre end det -  indtil i lørdags.

Det blev indkøbt saltsyre og brintoverilte og der blev tegnet print til strømforsyningerne. Det gik også fint indtil det viste sig at den tusch jeg ville bruge ikke kunne holde i syren. Fremdraget blev mor's neglelak - det virkede

Lørdag aften og søndag morgen blev der boret i kassen og loddet print og søndag eftermiddag kunne det hele monteres.

Alle spændinger passede og mit softstart viste sig at være en god ide. Uden softstart knalder jeg en 16A sikring i tavlen når forstærkeren tænder - 4 stk ringkerner (500VA + 20VA) med tilhørende lytter trækker jo også en lille smule startstrøm

Og nu lidt billeder...

(Den tynde ledning er til 12V remote der tænder forstærkeren)

Og der står den så med sit ene blå øje og spiller.
Allerede nu ærger det mig at jeg ikke fik den samlet for længe side - for tjuhej den lyder rart. Selv med min Denon snurrerundt-reciever som preamp og min 250 kroners dvd som CD-kilde - en ny preamp og CD-spille må være det næste (efter mine nye højttalere der "bare" skal have skåret træ og samles [suk]  )

/Brian

Til top Vis Brisse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brisse

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Godt arbejde Brian! Jeg tror din tråd rammer et ømt punkt for
mange af os: "....den er næsten færdig, jeg mangler bare lige....."

/U. - som også har en The End mk. 3.2 liggende der ikke spiller

heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Tak for indsatsen, Nicolai!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

hvor meget har du i din lytbank .....hvad måtte du så slippe ..

Til top Vis heltedellen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltedellen Besøg heltedellen's Websted

Brisse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2005 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

6x10000 uF pr. til strøm-delen og 2x10000 uF til spændings-delen, altså pr. kanal.

Kan ikke huske hvad de kostede - købte dem hos RS men de var ikke rigtig billige.

heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 26 Juli 2005 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

jeg har selv brugt 12 10.000 uF i mine monoblokke (zappulse) jeg købte dem i østrig og gav 1000 kr for 50 stk ......det var sgu da billigt  ikk...så nu har jeg også lytter til min kammerats zap som jeg snart skal igang med
Til top Vis heltedellen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltedellen Besøg heltedellen's Websted

Brisse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2005 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

@Carrotman : Tak tak  - Ja det er jo lige det med at få tingene gjort færdige. Jeg har også spillet på mine gamle højttalere nu i snart 12 år uden lige at få dem gjort de sidste 5% færdige mht finish - for de spiller jo fint nok og så er der jo også liiige det sidste nye projekt der er MEGET mere spændende. Hehe - du kender det jo nok (og få så lige de mk3.2 bygget færdige  )

Men næste punkt må være mine nye højttalere. Enheder er købt. Filter beregnet og modificeret 90% færdigt. Prøvekabinetter bygget og lyden fundet OK - så nu mangler jeg "bare" at bygge de rigtige kasser (ses vi om 8 år igen - det tror jeg nok vi gør  )

/B

heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 26 Juli 2005 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

jamen så skal du da bare lige flytte til jylland så skal jeg sgu da nok hjælpe dig .....jeg har ikke så meget andet at lave ......jeg er jo førtidspensionist he he

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes