Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 09:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Flight One Vs Flight Two (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Hej.

Er her nogle som har hørt, Audia Flight Two forstærkeren??

Og skulle man evt. have hørt Flight One også kunne det da være lækkert, hvis i kunne dele jeres lytte erfaringer med mig, jeg kan nemlig ikke lige gennemskue om der er nogen forskel på de to Amp´s ud over at Flight One har 5.1 indgang..

Flight One:

http://www.vassagohifi.com/main.php?site=visproduktet&pi d=511

Flight Two:

http://www.vassagohifi.com/main.php?site=visproduktet&pi d=627

Hvad med forskellen på CD One og CD Two, ud over at CD One har Topdreven CD "ting" og CD Two har alm. skuffe, der er sikkert en drev model forskel, men er der andet i evt. CD One´s favør rent lyd messigt.

På Forhånd Tak

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt Jensen sige, at Flight Two er knapt så strømstærk som Flight One. Men ud fra specs er der ikke den store forskel. Der må være en forskel der er til at føle på, tror ikke den 5.1 preamp retfærdigør prisforskellen alene.
Til top Vis Rasmus S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus S

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2005 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Rasmus S skrev:
Jeg har hørt Jensen sige, at Flight Two er knapt så strømstærk som Flight One. Men ud fra specs er der ikke den store forskel. Der må være en forskel der er til at føle på, tror ikke den 5.1 preamp retfærdigør prisforskellen alene.

Hmm ja det var jo knap så godt, mindre strømstærk går vel ikke sammen med Concert Grand, kunne forstille mig at de nok vil nyde godt af det mere strøm...

Crap, er bange for at Flight One bliver for dyr.....

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Bjørn B skrev:

Rasmus S skrev:

Hmm ja det var jo knap så godt, mindre strømstærk går vel ikke sammen med Concert Grand, kunne forstille mig at de nok vil nyde godt af det mere strøm...

Det skal da prøves. Viennaerne er jo da forholdsvis følsomme ligesom Audia vel ikke ligefrem har ry for at mangle strøm.

Under alle omstændigheder hæfter jeg mig lidt på din tråd, Bjørn.

Jeg har nemlig også meget kraftigt kik på de nye Audia modeller. De vil måske næsten passe endnu bedre til mine Baby Grand.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2005 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:
Bjørn B skrev:

Rasmus S skrev:

Det skal da prøves. Viennaerne er jo da forholdsvis følsomme ligesom Audia vel ikke ligefrem har ry for at mangle strøm.

Under alle omstændigheder hæfter jeg mig lidt på din tråd, Bjørn.

Jeg har nemlig også meget kraftigt kik på de nye Audia modeller. De vil måske næsten passe endnu bedre til mine Baby Grand.

Hej Brian.

Jamen du har da ret, det skal da prøves, kunne være jeg skulle maile Jensen, ang. lån af de to sæt, kunne da være han vil låne mig dem... et lille stykke tid..

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Hej Brian.

Jamen du har da ret, det skal da prøves, kunne være jeg skulle maile Jensen, ang. lån af de to sæt, kunne da være han vil låne mig dem... et lille stykke tid..

[/QUOTE]

Det plejer Jensen at være meget villig til.

Glæder mig til at høre om dine erfaringer.

Jeg selv tør ikke prøve. Det kunne blive dyrt. Og skal lige have økonomien op igen efter højttalerne.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

stku
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

jeg har snakket med jensen omkring forskellene, og der er flere, det var noget med digital volumen mm, men det er nok bedst han selv fortæller forskellene.

Jeg har lige købt den demo han havde til salg uden at høre two, da jeg gerne vil have 5.1 optionen anyway.

Til top Vis stku's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stku

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2005 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Hmm

Allerede det med at den ikke er så strømstærk som Flight One, ja det er lidt meget øv, da jeg ved de godt kan lide strøm mine speakers, det kan huske fra da jeg have lyn visit af M.F. A5 Ampén og cd kæft det spillede, med masser af krafter og overskud, lige noget for mine BCGér...

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 28 Juli 2005 kl. 03:49 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg havde ellers sat mig på den demo audia flight one stku lige har købt men da jeg ikke regner med at få brug for 5.1 delen de næste par år, blev det istædet til audia flight two , jensen siger at forskellen på stereo delen i de to maskiner er minimal - det med at den er mere strøm svag i two ved jeg ikke, men min skal bare trække et par hayden i første omgang, så det betyder nok intet for mig.

Jeg tager audia flight two cd med i købet og en velodyn DD12 sub så jeg glæder mig til at få det engang i næste måned.

Til top Vis tub61's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tub61

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2005 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

tub61 skrev:

Hej

Jeg havde ellers sat mig på den demo audia flight one stku lige har købt men da jeg ikke regner med at få brug for 5.1 delen de næste par år, blev det istædet til audia flight two , jensen siger at forskellen på stereo delen i de to maskiner er minimal - det med at den er mere strøm svag i two ved jeg ikke, men min skal bare trække et par hayden i første omgang, så det betyder nok intet for mig.

Jeg tager audia flight two cd med i købet og en velodyn DD12 sub så jeg glæder mig til at få det engang i næste måned.

Hej.

Det lyder da spændende, du må endelig melde tilbage med lidt lytteindtryk, det jeg har kunne læse mig frem til, via lidt Google søgning, er at der heller ikke er nogen forskel i strømstyrke på de 2, det skulle være samme forsyninger i begge maskiner...

Men jeg er da blevet skrevet op til en låner af Jensen, så når det kommer hjem, skulle jeg kunne låne Flight Two + CD One, hvilket jeg self. glæder mig helt vildt til...

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 Juli 2005 kl. 01:37 | IP-adresse registreret  

Bjørn B skrev:

Hmm

Allerede det med at den ikke er så strømstærk som Flight One, ja det er lidt meget øv, da jeg ved de godt kan lide strøm mine speakers, det kan huske fra da jeg have lyn visit af M.F. A5 Ampén og cd kæft det spillede, med masser af krafter og overskud, lige noget for mine BCGér...

Jamen, prøv dig nu frem - det er jo ikke sikkert at du synes at der er et problem. Du skal stadig tænke på at Jensen som regel tester tingene til det maksimale i en stue der er så stor at den kan æde alt - den mulighed har de færreste under normale forhold.

Undgå at hænge dig i udsagn til du selv har oplevet tingene men brug det udelukkende som en del af en slags "evaluering" i de bedømmelse du selv skal lave af den - jeg tror ikke at der er et problem med at smide den på Concert Grand - de er faktisk til at have med at gøre på det punkt, og der er trods alt, sammenlignet med Flight One, ikke tale om et B-produkt uden cojones, så det kan ligeså godt være tilfældet at du finder den som værende sagen!

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2005 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Bjørn B skrev:

Hmm

Jamen, prøv dig nu frem - det er jo ikke sikkert at du synes at der er et problem. Du skal stadig tænke på at Jensen som regel tester tingene til det maksimale i en stue der er så stor at den kan æde alt - den mulighed har de færreste under normale forhold.

Undgå at hænge dig i udsagn til du selv har oplevet tingene men brug det udelukkende som en del af en slags "evaluering" i de bedømmelse du selv skal lave af den - jeg tror ikke at der er et problem med at smide den på Concert Grand - de er faktisk til at have med at gøre på det punkt, og der er trods alt, sammenlignet med Flight One, ikke tale om et B-produkt uden cojones, så det kan ligeså godt være tilfældet at du finder den som værende sagen!

Jamen det vil jeg såmen også gøre, har lavet en aftale med Jensen, ang. lån af Audia Flight Two + CD One, og har også fået lov til at låne AVI L.S. Int. Amp + L.S. CD afspiller, så det er kun et spørgsmål om tid

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Sendt: 29 Juli 2005 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Det lyder sgu da fedt Bjørn......lækre sager du får på prøve....

Måske man kunne komme forbi, og lytte og kigge lidt så?

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2005 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jamen det må vi da lige finde ud af, jeg er dog ikke sikker på at jeg får både Audia og AVI på samme tid, da de vist har temlig travlt der nede, hos Audia, men jeg må indrømme at jeg glæder mig meget til AVI...

Men du skal være velkommen

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Sendt: 29 Juli 2005 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Det kunne sgu være fedt Bjørn....specielt Audia-sættet ville jeg gerne høre.

Jeg medbringer gerne lidt kage eller drikkevarer el. lign....

Edit: Lægger nu osse gerne ører til AVI-sætter, men du kan jo skrive hvis det passer ind i din kalender, at få besøg....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes