Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 23:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: gratis råd til Jonas (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
poul
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum!

Bruger siden: 05 Maj 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 23 September 2003 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

1. lav overskrifter der IKKE nedlader og gør dig bedre end andre.

2. husk du ikke er fagmand, men blot en indkøber af konsum hifi. Prisen siger intet om din viden. Nogen vil måske sige det modsatte er tilfældet.

3. husk din mening ikke tæller mere end andres.

jeg er ikke tilhænger af Jante loven. men husk at det der ophøjer sig selv skal ydmyges, og den det ydmyger sig selv skal ophøjes.

og nu til nogen spørgsmål:

1. du er meget katagorisk. kabler med boxe på virker ikke, ELS er noget fub osv. er det fordi du har hørt dem i alle kombinationer. eller har du bare ikke hørt dem i en hvor de fungerede ?

2. du mener hifi er et endeligt. hvis det er tilfældet må den jo kunne måles, ellers er det jo ikke endeligt/bevist. du må da som ing. vide at, alt der ikke kan måles, bevises, eftervises osv. er helt åbent. og kun en påstand/ mening. din bedømmelse af dette påståede endelige, er vel ikke mere rigtig end du rækker. jeg ved godt at du og andre (læs Duen) mener det ikke er en smagssag/ opfattelse. Men så fortæl mig hvordan jeg får målt eller bedømt om mit anlæg er 100 eller kun 10% hifi. det plejer at være et spørgsmål i lader som om i ikke har hørt, men her er det igen.

3. er Linn efter din mening de eneste der kan lave HIFI ? og hvis ja er alt deres hifi eller er det kun deres top pordukter ?

4. mener du at du hører bedre (hvad det så end er) end andre, eller lige så godt ?

mvh

Til top Vis poul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af poul

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 September 2003 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

poul skrev:

(Jonas Bojer) vil jeg prøve på

2. husk du ikke er fagmand, men blot en indkøber af konsum hifi. Prisen siger intet om din viden. Nogen vil måske sige det modsatte er tilfældet.

(Jonas Bojer) heldigvis er jeg ikke en fagmand jeg gør det KUN for musikkens og nydelsen skyld ganske egoistisk

(Jonas Bojer) jo da hvis den er mere rigtig. Nogle syntes det er iorden at lave bankrøverier men det gør ikke deres mening lovlig. Var denne for stram stødte jeg nogle ?

jeg er ikke tilhænger af Jante loven. men husk at det der ophøjer sig selv skal ydmyges, og den det ydmyger sig selv skal ophøjes.

1. du er meget katagorisk. kabler med boxe på virker ikke, ELS er noget fub osv. er det fordi du har hørt dem i alle kombinationer. eller har du bare ikke hørt dem i en hvor de fungerede ?

(Jonas Bojer) nope jeg har aldrig hørt dem i noget som helst system som virkede men jeg kan ikke udelukke at det ikke var selve systemet som ikke fungerede. Nogle vil nok sige i denne sammenhæng at ML og Krell ikke fejler noget. 

2. du mener hifi er et endeligt. hvis det er tilfældet må den jo kunne måles, ellers er det jo ikke endeligt/bevist.

(Jonas Bojer) det kan det også.

du må da som ing. vide at, alt der ikke kan måles, bevises, eftervises osv. er helt åbent.

(Jonas Bojer) Alt er fysik og kemi at vi ikke kan måle det er blot fordi vi ikke er dygtige nok endnu.

og kun en påstand/ mening. din bedømmelse af dette påståede endelige, er vel ikke mere rigtig end du rækker. jeg ved godt at du og andre (læs Duen) mener det ikke er en smagssag/ opfattelse. Men så fortæl mig hvordan jeg får målt eller bedømt om mit anlæg er 100 eller kun 10% hifi. det plejer at være et spørgsmål i lader som om i ikke har hørt, men her er det igen.

(Jonas Bojer) Jaa jeg vil også gerne have en HIFI måler ;O) men jeg bruger den stærkeste computer til at bedømme HIFI med og det er hjernen. Det er altså ikke særligt komplekst men HIFI brancen er ophøjet til noget ophøjet gylle og folk tror at det handler om højde dybde og bredde. Jeg har demoet i 4 timer i dag for en tidligere HIFI-klubben ansat og endelig efter nogle timer kunne han forstå hvad melodi er. Som han selv siger det han er vantil at bedømme HIFI udfra en forudfatte mening han har inde bag i hovdet og det måler han alt HIFI med, derfor var det svær for han at give slip og lytte til simple melodier. efter han bletv stillet i døren for at lytte der kunne perspektivet nemlig ikke forvirre ham og her hørte han hvad der menes. Guitaren spille falsk og helt urytmisk og ved siden af, ved forkert stillede højtalere (b&W lig den nye 700 serie). Efter korrekt opstilling var der mere dynamik i sangerens stemme man kunne høre hvordan den gik dybere og højere og guitaren hjalp sangeren op. Jeg tror det har meget med dynamik at gøre og hvor langt anlægget spænder uden at begrænse musikken. Jeg sammenligner det med når jeg selv synger der er det meget monotomt i tonen selvom jeg synger de rigtige noder mens andre har blot mere dynamik og melodi og det er dette man også skal lytte ved anlæg HVIS man har musikken som mål.

3. er Linn efter din mening de eneste der kan lave HIFI ? NEJ

og hvis ja er alt deres hifi eller er det kun deres top pordukter ?

(Jonas BOjer) Jeg ser det sådanne at Linn angriber tingene fra en lidt anden side de ser musikken i første række derfor set du ikke samme subjektive "HIFI" detaljer i deres billige serie men det spiller mere musik og har man musikken som mål så er det også mere HIFI, selv et lille Classisksystem med ninka højtalere spilelr større forskelle og mere melodi end en STORT ML system.

4. mener du at du hører bedre (hvad det så end er) end andre, eller lige så godt ?

(Jonas Bojer) nej vi lytter alle lige godt vi lytter blot ikke efter det samme derfor siger jeg at folk sidder på øerne. Folk kan rose et system som det i HIFI-klubben på åbulevarden i kbh, Classe og B&W 800N, der var kke HIFI og melodi for 10.000 kr i det system og hvis man ikke kan høre det så sidder man på sine øre og kun tænker på størrelse og vægt af forstærkeren og højtalere.

Jeg fik en lille overhalning af en hifi ven som jeg lige har lært at kende her for nylig, han sagde følgende. Jonas det er altså svært at forstå det der LINN og det lyder næsten som en sekt og det rror jeg skrammer folk væk. Men når man som mig har været med til at tune nogle systemer forstår jeg pludselig hvad det også kan handle om nemlig det med at gå op i musikken og ikke anlægget. Det er svært at forstå at Linn's små kasser der kun vejer 5.6 kg kan give mine 25kg tunge denon forstærker røvfulde og detskal man som gammel HIFI mand lige vende sig til at ting som f.eks. vægt intet har med musikalitet at gøre.

Jeg ved at min frembrusen jager nogle folk væk men jeg vil kun det bedste og kan man ikke se gennem dette så er det faktisk kun eget tab. Det var jo værre hvis jeg var på f.eks. Linn løndingsliste så fik tingene jo pludselig et helt andet perspektiv. Faktisk vil Linn da hellere at jeg hold KAJE da jeg jager folk væk. Tænk på alt det høvl som Dali har fået af mig ingen Dali folk vil nogen sinde lytte linn nu måske fordi jeg har sagt at Dali og specielt MS ikke fungere.

Nå jeg må til at stoppe jeg kan snakke HIFI i uendelighedder så hygge til dig og klap hunden.

mvh

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

poul
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum!

Sendt: 24 September 2003 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
poul skrev:

(Jonas Bojer) vil jeg prøve på

(Jonas Bojer) heldigvis er jeg ikke en fagmand jeg gør det KUN for musikkens og nydelsen skyld ganske egoistisk

(Jonas Bojer) jo da hvis den er mere rigtig. Nogle syntes det er iorden at lave bankrøverier men det gør ikke deres mening lovlig. Var denne for stram stødte jeg nogle ?

vi skal ikke til det igen, men jeg mener nu at min mening er lige så meget værd som din. og specielt når det kommer til min lytning, og hvad jeg sætter pris på.

(Jonas Bojer) nope jeg har aldrig hørt dem i noget som helst system som virkede men jeg kan ikke udelukke at det ikke var selve systemet som ikke fungerede. Nogle vil nok sige i denne sammenhæng at ML og Krell ikke fejler noget. 

2. du mener hifi er et endeligt. hvis det er tilfældet må den jo kunne måles, ellers er det jo ikke endeligt/bevist.

(Jonas Bojer) det kan det også.

du må da som ing. vide at, alt der ikke kan måles, bevises, eftervises osv. er helt åbent.

(Jonas Bojer) Alt er fysik og kemi at vi ikke kan måle det er blot fordi vi ikke er dygtige nok endnu.

og kun en påstand/ mening. din bedømmelse af dette påståede endelige, er vel ikke mere rigtig end du rækker. jeg ved godt at du og andre (læs Duen) mener det ikke er en smagssag/ opfattelse. Men så fortæl mig hvordan jeg får målt eller bedømt om mit anlæg er 100 eller kun 10% hifi. det plejer at være et spørgsmål i lader som om i ikke har hørt, men her er det igen.

(Jonas Bojer) Jaa jeg vil også gerne have en HIFI måler ;O) men jeg bruger den stærkeste computer til at bedømme HIFI med og det er hjernen. Det er altså ikke særligt komplekst men HIFI brancen er ophøjet til noget ophøjet gylle og folk tror at det handler om højde dybde og bredde. Jeg har demoet i 4 timer i dag for en tidligere HIFI-klubben ansat og endelig efter nogle timer kunne han forstå hvad melodi er. Som han selv siger det han er vantil at bedømme HIFI udfra en forudfatte mening han har inde bag i hovdet og det måler han alt HIFI med, derfor var det svær for han at give slip og lytte til simple melodier. efter han bletv stillet i døren for at lytte der kunne perspektivet nemlig ikke forvirre ham og her hørte han hvad der menes. Guitaren spille falsk og helt urytmisk og ved siden af, ved forkert stillede højtalere (b&W lig den nye 700 serie). Efter korrekt opstilling var der mere dynamik i sangerens stemme man kunne høre hvordan den gik dybere og højere og guitaren hjalp sangeren op. Jeg tror det har meget med dynamik at gøre og hvor langt anlægget spænder uden at begrænse musikken. Jeg sammenligner det med når jeg selv synger der er det meget monotomt i tonen selvom jeg synger de rigtige noder mens andre har blot mere dynamik og melodi og det er dette man også skal lytte ved anlæg HVIS man har musikken som mål.

den computer har jeg også. og den sig ok til mit. selv om det ligger langt fra dit !

3. er Linn efter din mening de eneste der kan lave HIFI ? NEJ

og hvis ja er alt deres hifi eller er det kun deres top pordukter ?

(Jonas BOjer) Jeg ser det sådanne at Linn angriber tingene fra en lidt anden side de ser musikken i første række derfor set du ikke samme subjektive "HIFI" detaljer i deres billige serie men det spiller mere musik og har man musikken som mål så er det også mere HIFI, selv et lille Classisksystem med ninka højtalere spilelr større forskelle og mere melodi end en STORT ML system.

(Jonas Bojer) nej vi lytter alle lige godt vi lytter blot ikke efter det samme derfor siger jeg at folk sidder på øerne. Folk kan rose et system som det i HIFI-klubben på åbulevarden i kbh, Classe og B&W 800N, der var kke HIFI og melodi for 10.000 kr i det system og hvis man ikke kan høre det så sidder man på sine øre og kun tænker på størrelse og vægt af forstærkeren og højtalere.

Jeg fik en lille overhalning af en hifi ven som jeg lige har lært at kende her for nylig, han sagde følgende. Jonas det er altså svært at forstå det der LINN og det lyder næsten som en sekt og det rror jeg skrammer folk væk. Men når man som mig har været med til at tune nogle systemer forstår jeg pludselig hvad det også kan handle om nemlig det med at gå op i musikken og ikke anlægget. Det er svært at forstå at Linn's små kasser der kun vejer 5.6 kg kan give mine 25kg tunge denon forstærker røvfulde og detskal man som gammel HIFI mand lige vende sig til at ting som f.eks. vægt intet har med musikalitet at gøre.

Jeg ved at min frembrusen jager nogle folk væk men jeg vil kun det bedste og kan man ikke se gennem dette så er det faktisk kun eget tab. Det var jo værre hvis jeg var på f.eks. Linn løndingsliste så fik tingene jo pludselig et helt andet perspektiv. Faktisk vil Linn da hellere at jeg hold KAJE da jeg jager folk væk. Tænk på alt det høvl som Dali har fået af mig ingen Dali folk vil nogen sinde lytte linn nu måske fordi jeg har sagt at Dali og specielt MS ikke fungere.

jeg har det ok med Linn, men der er lidt ligesom B&O, det spiller musik som alle andre anlæg, men det kommer aldrig ud over stadiet hygeligt. jeg kalder det mormor lyd. fint, flot men det rykker ikke ved noget, men opdage ikke noget nyt, hører ikke nogen nye detalier osv

musik er et cocktail af informationer. en sammenkog at de enkelte dele. hvis anlæg som linn og B&O ikke formår at gengive detalier, små nuancer, men hele tiden holder på at der skal spilles mormor musik. så bliver det jo aldrig et anlæg der åbner for uopdagede ting. aldig skal man spole tilbage for at høre noget man ikke før har hørt, men som foraltid vil vare noget helt naturligt i det nummer.

det er der hifi handler om: gengive mindste detalie, så det lyder så realistisk som muligt.

musik spiller de sku alle, men ikke detaliet musik ! og det er jo det musik er, detalier fra instrumenter, sanger osv.

Nå jeg må til at stoppe jeg kan snakke HIFI i uendelighedder så hygge til dig og klap hunden.

den kan få en Folic, og så ellers ligge sig til at sove.

mvh

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 28 September 2003 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

hmm linn ikke gengiver detaljer så har du da vist aldrig lyttet en CD12 og mormor lyd aldrig

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 28 September 2003 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

poul skrev:
[

vi skal ikke til det igen, men jeg mener nu at min mening er lige så meget værd som din. og specielt når det kommer til min lytning, og hvad jeg sætter pris på.

Hold fast i dette du siger her, for det er jo ikke det jeg har noget imod. Du ved hvad du sætter pris på og det er godt, du ved lige havd du vil have og hvordan du vil have din lyd til at lyde. Jeg er af en anden holdning jeg vil høre hvad der er på pladen og ikke blande min smag ind i musikken eller blande ind i musikken hvad jeg sætter pris på. Jeg vil jo ikke tilføre musikken min smag og det er her jeg tror vi er forskellige, du vil have hvad du sætter pris på jeg vil høre hvad der er på pladen. Nogle syntes at meget bas er godt og det er fint men et anlæg men for meget bas kan ikke tiltale mig da jeg vil høre hvad der er på pladen og ikke hvad en tilfældig smag har tilført pladen.

Kan du forstå dette ?

poul
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum!

Sendt: 28 September 2003 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
poul skrev:
[

Hold fast i dette du siger her, for det er jo ikke det jeg har noget imod. Du ved hvad du sætter pris på og det er godt, du ved lige havd du vil have og hvordan du vil have din lyd til at lyde. Jeg er af en anden holdning jeg vil høre hvad der er på pladen og ikke blande min smag ind i musikken eller blande ind i musikken hvad jeg sætter pris på. Jeg vil jo ikke tilføre musikken min smag og det er her jeg tror vi er forskellige, du vil have hvad du sætter pris på jeg vil høre hvad der er på pladen. Nogle syntes at meget bas er godt og det er fint men et anlæg men for meget bas kan ikke tiltale mig da jeg vil høre hvad der er på pladen og ikke hvad en tilfældig smag har tilført pladen.

Kan du forstå dette ?

det kan jeg godt forstå !

kan du forstå dette:

vi kunne ikke være mere enigen. jeg hører 100% hvad der er på pladen. hvis du også gøre det er vi 2.

-men det lyder jo ikke ens ! så der er nok noget galt med dit.

Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2003 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Spørgsmål til Poul og Jonas:

I siger begge at i hører hvad der er på pladen. Hvordan kan I tillade jer det? Har i været med inde i studiet da pladen blev indspillet? hvordan kan man konkludere at ens anlæg spiller det som er på pladen?

Hvis i referer til det navn som står på pladen så gælder det jo alle anlæg. Hvis jeg sætter en skive med Kim Larsen på, ja så kommer der sgu Larsen ud af anlæget ligemeget om det så er et Dantax mikroanlæg fra Brugsen.

Til top Vis Anders_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders_K

Mike-J
Forum Bruger
Forum Bruger

INFO: Bruger hedder nu: miju

Lokalitet: Bornholm
Sendt: 30 September 2003 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Der er kun ET! sted hvor man ved hvordan pladen skal lyde og hvor den lyder som den skal eller rettere at den lyder som tiltænkt!..

Det er i studiet hvor pladen er lavet, mixet og masteret, og OVER DET UDSTYR DETTE ER FOREGÅET VIA!...

Og de eneste der nogenlunde sikkert ved hvordan det SKAL! lyde er musikerne der spillede det samt produceren og studie teknikkerene!..

Alle andre steder er lyden farvet og ændret uanset hvad man spiller på, om det er noget til 10000 eller 100000 der lyttes over!..

Så INGEN! kan påråbe sig at have eller kende sandheden og den rette afspilning af noget som helst!..

Vi lyttere til pladen / cd´n. kan kun gætte udfra vores egen opfattelse, erfaringer og begrænsede vides samt tro på hvordan det lyder og skal lyde..

Dette gør det hele meget subjektivt!.. og et spørgsmål om personlig opfattelse af hvad og hvornår noget er troværdigt og rigtigt samt godt!..

Jonas har ret i at hans Linn er det mest musikalske der er!!  men dette gælder kun i HANS! øre og de der så deler netop den opfattelse..

Det betyder ikke at de har ret!  heller ikke fejl!... og eller at nogen andre har ret eller  forkert!....

Hvis Jonas mener at han har hifi og mest musikalitet og melodi! SÅ HAR HANDET!.. i hans øre og efter hans opfattelse!..

Jeg og andre vil så sikkert mene noget andet!.. ( og det gør jeg og mange ander!!) på samme måde som Jonas ikke finder at det grej jeg har ( på trods af at han aldrig har hørt det!! ) samt andre her indes grej troværdigt, rigtigt og musikalsk mm.

Han høre sikkert størst forskelle på sit udstyr! ( muligvis og nok til stor del meget psyko akustisk betinget! fordi han VIL!! høre flest forskelle på sit Linn ) andre mig inc. ( som har hørt udstyr magen til hans!! og HELT!! magen til da der ikke er noget DIY. eller tweaket over dette! men kun standard "hylde" vare ) høre bestemt IKKE! flest forskelle på dette udstyr men noget andet ( sikkert vores egnt her under!..  og her udelukker jeg heller ikke psykoakustiske indvirkninger som INGEN! er hævet over!)

Her har ingen af partarene decideret ret eller uret!.. for INGEN! har den rette lyd aligevel!..

Hvad der er mest troværdigt og musikalsk er ganske subjektivt!.. på samme måde som hvad der er god musik eller ej!..  her råder langt fra enighed heller!..

Så hele debatten Jonas køre med mest musikalsk og flest forskelle osv. osv. osv... er omsonst!...  han kommer med sandheder i hens egen verden og eget lille univers dikteret af hans egne øre og hjernen bag!..

Og det er igrunden hvad alle os andre også blot har at  holde os til!..  derfor er Jonas ikke galt på den!! men har heller ikke nogen stor sandhed at komme med!..  blot hans opfattelse og mening!.. som på ingen måde vejer tungere end nogen andres her inde! inc. min egen!...

Vi har alle den optimale lyd og hifi, musikalitet og troværdighed hvis vi selv er tilfredse med vores grej!... dette uanset hvad vi har givet for det og havd det er!...

Hvis man selv ikke syntes at et anlæg til 1000000 lyder bedre end ens eget til under 100000 så GØR DET DET IKKE!!  ( kun for de der syntes at det gør!.. ) det er jo en selv og kun en selv der skal lytte på sit udstyr og finde nydelse og oplevelser af musik og troværdighed af denne i dette udstyr!...

Opnåelse af Hifi er et spørgsmål om hvad og hvor meget der for den enkelte skal til før det er troværdigt og giver en ønsket oplevelse og musik nydelse!.. 

Og dette er ganske individuelt og meget subjektivt!..

Længere er den historie faktisk ikke!...

mvh.

Til top Vis Mike-J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mike-J

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 September 2003 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Uanset hvad så lytter vi alle efter vores egen indgangsvinkel til musikken, om man vil eller ej, præget af vores egen smag. Alle mærkerne har deres egen lyd og der er altid tilhængere og modstandere af det hele - sådan vil det være så længe at vi alle er forskellige! Poul er til den lyd han har valgt derhjemme, Jonas er til Linns lyd, jeg er til lyden af det jeg er ramlet ind i nu og så fremdeles - i de klasser tingene ligger i er der intet værre eller bedre, men i allerhøjeste grad forskelligt og det er mindst ligeså forskelligt hvad vi hver især kan lide!

Men vigtigst af alt - der er ingen af dem der gengiver virkeligheden eller som det var meningen at det skulle lyde, uanset hvad sælgeren eller producenten har bildt en ind! Tror man på det er man endda MEGET naiv.

Referencen er et eller andet sted i nærheden af hvad der sker i selve studiet under indspilningen, og det er desværre en reference meget få af os har til rådighed og indtil da - tro på at det er det bedste men lad være med at bilde dig ind at det rent faktisk er det!

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2003 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 September 2003 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Meget nudansk nutidigt og hvad man nu ellers kan kalde det !!
Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted

Mike-J
Forum Bruger
Forum Bruger

INFO: Bruger hedder nu: miju

Lokalitet: Bornholm
Sendt: 01 Oktober 2003 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Til :  Ikke Slips =     så rørende enig!!!.. og så rigtigt sagt!!

mvh.

Til top Vis Mike-J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mike-J

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes