Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 13:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Køb af brugt projektor hos forhandler? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
niknik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 28 Juli 2005 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg overvejer at købe en brugt projektor hos Home-Cinema.dk

Er der nogen der har nogle erfaringer med dem? gode/dårlige? -deres pris-niveau???  -evt. alternativer?

Mvh,
Niklas
Til top Vis niknik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niknik

-JLH-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Sendt: 28 Juli 2005 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Med den prisudvikling der er på PJ pt. kan jeg næsten ikke forestille mig det kan betale sig at købe noget brugt, med mindre vi taler om en crt projektor, men det er jo typisk kun erfarne brugere der går efter disse. Efter et  hurtigt kik på deres brugte PJ ser  det ud som om største delen er 4:3 format, ikke optimalt  til hjemme bio. 

Næste gang du vil spørge om noget, kunne det være en god ide at skrive hvilket prisniveau og hvad den skal bruges til. Det er ikke så mærkeligt at ingen andre gider svare på dine spørgsmål.

Held og lykke

jeppe

Til top Vis -JLH-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -JLH-

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Juli 2005 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Ved brugtkøb i forretning har du 3 mdr. garanti, men du betaler for den garanti.

Køber du privat, har du ingen garanti, men må så selv vurdere om varen er i orden.

Jeg vil anbefale brugtkøb i CRT-klassen, hvis du kender en der har forstand på at vurdere kvaliteten, og hjælpe med opsætningen.

Ellers er nytkøb i LCD-klassen det bedste, i den billige ende.
Der får du to års garanti, og en ny pære.

Men - garantien på om pæren har fejl, er typisk begrænset, og en brugt projektor der har kørt få hundrede timer, og er under 2 år gammel, kan tit købes for omkring 5.000,-.

Det afhænger af om du vil bruge en evt. besparelse på et bedre lærred, samt andre steder i anlægget.

En Panasonic PT-AE300 til omkring 6.000,- med under 500 timer på pæren, kan være et godt køb, hvis den udfylder behov om opløsning og tilslutninger.

Visse af de nyere modeller lider meget af et problem der hedder 'vertical banding' så kig grundigt efter det, og søg evt. om det på nettet, for at lære om det problem.

Der er skrevet meget om det her på sitet.

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

niknik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Sendt: 28 Juli 2005 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

til -JLH-: Hvis du kigger nærmere på mit spørgsmål, så er det et spørgsmål til forhandleren -om denne er pålidelig, fair med priser, og om der er nogen der har haft erfaringer hos dem. Hvis du mener at du el. andre vil kunne besvare det spørgsmål bedre, hvis der vides hvilken brug/prisniveau der gør sig gældende ved min projektorsøgen, hvorfor så ikke spørge til det? En sætning som: "Det er ikke så mærkeligt at ingen andre gider svare på dine spørgsmål." gør jo ingen hverken klogere eller gladere, og er sgu da lige ved at være lidt småflabet Hr -JLH-!

Spencer: Mange tak for hjælpen !

Jeg overvejer at købe brugt hos en forhandler, da jeg på den måde ville kunne betale projektoren -eller bare noget af den- på rentefri afdragsordning, samtidig med at man måske kunne få en lidt bedre projektor til pengene -i og med at den er brugt. Jeg er derfor ude efter om der er nogen der har erfaringer med den pågældende forhandler -eller evt. alternativer..

Til top Vis niknik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niknik

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes