Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 21:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Feet of Silence (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 01 August 2005 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har i den forløbne weekend eksperimenteret en del med Solid Tech Feet of Silence på min SAT cd-spille.

Resultatet er mildest talt forbløffende .... der er tale om markante ændringer i forhold til de SD-fødder spillen normalt står på.

Forbedringer ... Stemmerne kommer lidt længere frem, bliver mere fokuserede og nærværende. Der kommer mere krop på strygere og på andre strengeinstrumenter, og bassen bliver mere detaljeret. Lyden bliver mere dynamisk og rolig ... og måske en kende mere analog på den gode måde.

Ændringer ... (er vel en forbedring) Det virker som om dybdeperspektivet og ruminformationerne er en mere integreret del af lyden ... mere en helhed frem for en lag på lag fornemmelse .. trommerne bagved sangeren i laget foran osv. I starten troede jeg at der var tale om et ringere dybdeperspektiv/mindre dybde i soundstage, men jo mere jeg lytter, desto mere naturligt lyder det.

Er der andre der har erfaringer med Feet of Silence ... så hører jeg gerne om det. Foreløbigt er jeg meget positiv.

SATMIT   

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 01 August 2005 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Hej SATMIT

Tillykke med fundet! Har du prøvet at sammenligne fødderne med andet end SD, eks Coldrays?

Sonus faber Club International
Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 01 August 2005 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Shras,

Ja gik fra SD til Feet of Silence ... og det er sammeligningen med SD jeg beskriver. SD giver også en forbedring ... dog ikke så dramatisk som FoS.

SATMIT 

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2005 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

SATMIT skrev:
Shras,

Ja gik fra SD til Feet of Silence ... og det er sammeligningen med SD jeg beskriver. SD giver også en forbedring ... dog ikke så dramatisk som FoS.

SATMIT 

Jeg tror du misforstår...

Har du prøvet at sammenligne med TILkobling (eks Coldrays, Pulsar Points etc)? Den forskel du beskriver er meget hvad jeg har oplevet ved at gå fra bløde fødder til Coldrays, og det kunne derfor være interessant om der er foretaget en sammenligning imellem disse og FoS... Det kunne jo være der var noget at hente for mig også?

Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 01 August 2005 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Sorry ... nej ... har ikke prøvet med andre fødder end SD og FoS. Men FoS er ikke en fast fod, apparatet bliver ophængt i O-ringe ... så der er tale om et flydende ophæng i en eller anden form, både vandret og lodret.

SATMIT

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2005 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Oki... Tak for info

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 August 2005 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Jeg har prøvet flere forskellige "faste" løsninger med spikes, grafitblokke, kugler og alt muligt andet. Efter SD kom så FOS under både CD og pladsepiller. Jeg har flere så de kommer også under min pre (når den er færdigbygget).

De fleste faste løsninger har efter min mening en mere betonet gengivelse af forkanter, der kan forveksles med mere dynamik. Med FOS bliver det hele mere afslappet og naturligt med et ubesværet "flow".

En tidligere løsning:

og som det ser ud i dag:

(billeder rettet til at moderator, hold venligst billeder under 480pixels i bredden)

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 01 August 2005 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

SATMIT skrev:

Jeg har i den forløbne weekend eksperimenteret en del med Solid Tech Feet of Silence på min SAT cd-spille.

Resultatet er mildest talt forbløffende .... der er tale om markante ændringer i forhold til de SD-fødder spillen normalt står på.

Forbedringer ... Stemmerne kommer lidt længere frem, bliver mere fokuserede og nærværende. Der kommer mere krop på strygere og på andre strengeinstrumenter, og bassen bliver mere detaljeret. Lyden bliver mere dynamisk og rolig ... og måske en kende mere analog på den gode måde.

Ændringer ... (er vel en forbedring) Det virker som om dybdeperspektivet og ruminformationerne er en mere integreret del af lyden ... mere en helhed frem for en lag på lag fornemmelse .. trommerne bagved sangeren i laget foran osv. I starten troede jeg at der var tale om et ringere dybdeperspektiv/mindre dybde i soundstage, men jo mere jeg lytter, desto mere naturligt lyder det.

Er der andre der har erfaringer med Feet of Silence ... så hører jeg gerne om det. Foreløbigt er jeg meget positiv.

SATMIT   

Ja de er gode .

Men Men de er ikke lette at få justeret ind , hvis ens cd eller preamp ikke har lige vægt over alt .

Men bruger dem selv under mine CD afspiller , resten er for tungt .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 01 August 2005 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Har du et link til FOS og hvad koster de ?

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 01 August 2005 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:

Har du et link til FOS og hvad koster de ?

http://www.solid-tech.net/isolator.htm
http://www.medlyd.dk/solidtech_prisliste.htm

Men hans rack virker også .

tro det er 1800kr i dk .¨

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Sendt: 01 August 2005 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Men de er ikke lette at få justeret ind , hvis ens cd eller preamp ikke har lige vægt over alt .

Men bruger dem selv under mine CD afspiller , resten er for tungt .

Der findes flere forskellige O-ringe afhængig af hvilken vægt dit apparat har. I ekstreme tilfælde kan man mixe de forskellige ringe. Desuden kan man flytte selve FOS rundt, indtil det hele er afbalanceret (står også i den medfølgende "manual"). Alternativt kan man placere 2 i et hjørne under f.eks. trafoen.

Dem jeg har under min pladespiller er beregnet til 40-60 kg (de tykkeste O-ringe) og her klarer 4 stk. helt fint de ca. 55 kg.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 01 August 2005 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

jensen skrev:

Men de er ikke lette at få justeret ind , hvis ens cd eller preamp ikke har lige vægt over alt . Men bruger dem selv under mine CD afspiller , resten er for tungt .

Der findes flere forskellige O-ringe afhængig af hvilken vægt dit apparat har. I ekstreme tilfælde kan man mixe de forskellige ringe. Desuden kan man flytte selve FOS rundt, indtil det hele er afbalanceret (står også i den medfølgende "manual"). Alternativt kan man placere 2 i et hjørne under f.eks. trafoen.

Dem jeg har under min pladespiller er beregnet til 40-60 kg (de tykkeste O-ringe) og her klarer 4 stk. helt fint de ca. 55 kg.

Ja ved det , men skal også prøve igen for på skal de .

jeg har alle de tykke på min cd , jeg synes sgu de går langt ned .

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 01 August 2005 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Der er mulighed for at anvende mere end 3 stk. hvis apperatet er meget tungt. I praksis synes jeg dte går fint hvis man blot følger vejledningen. Min CD har drev i venstre side (set forfra) og jeg kører med 2 stk. foran og en bagved, og jeg har så finjusteret CD'en ved at flytte fødderne længere ud i den side hvor trafoen sidder.

Umiddelbart kan man jo også arbejde med krafitigere O-ringe på den der bærer hovedvægten af trafoen - som jo typisk er det som vejer mest.

Er der nogen der har bemærket særlige effekter af FoS mht. dybdeperspektivet?

SATMIT 

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 01 August 2005 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

SATMIT skrev:

Der er mulighed for at anvende mere end 3 stk. hvis apperatet er meget tungt. I praksis synes jeg dte går fint hvis man blot følger vejledningen. Min CD har drev i venstre side (set forfra) og jeg kører med 2 stk. foran og en bagved, og jeg har så finjusteret CD'en ved at flytte fødderne længere ud i den side hvor trafoen sidder.

Umiddelbart kan man jo også arbejde med krafitigere O-ringe på den der bærer hovedvægten af trafoen - som jo tipisk er dte som vejer mest med FoS.

Er der nogen der har bemærket særlige effekter af FoS mht. dybdeperspektivet?

SATMIT 

Ja , men at få det 100% lige er ikke lett .

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes