| Forfatter |
|
MortenSchmidt Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 83
|
| Sendt: 02 August 2005 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har her i forumet læst om 2 tyske sites der sender pr. efterkrav:
http://www.online-electronic.de
http://www.digitalo.de
Nu mit spørgsmål... Er der andre end de to ?
Kan forstå nogle af Jer der har handlet har brugt en del tid på at finde ud af hvem der vil.
|
| Til top |
|
| |
KasperP Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 567
|
| Sendt: 02 August 2005 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jakobskovgaard Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 217
|
| Sendt: 02 August 2005 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 August 2005 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak ska' i ha. T-online har da et fint udvalg og kanon pris på 42PA50. Nogen der har handlet der ?
|
| Til top |
|
| |
KasperP Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2005 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har en bestilling hos dem på det samme tv i øjeblikket. Venter på det kommer.
De har været rigtig flinke til at svare på mails, hvor det er foregået på engelsk det hele.
|
| Til top |
|
| |
Bent M Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 02 August 2005 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var billigt hos T-online for det pana 42pa50, er der en grund til det ? Jeg tænker på udgået model eller lign? Jeg går selv i købs tanker og aner intet om hvad man bør vælge!
__________________ Mvh
Bent M
|
| Til top |
|
| |
BeeVee Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 94
|
| Sendt: 02 August 2005 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her kan man ikke...de skriver det bare ikke før man har bestilt.
__________________ mvh
BeeVee
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 August 2005 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
BentM: Der er ihvertfald et par stykker her i dette forum der har købt. Det er Panasonic's nyeste model, de kalder det 8. generation, men blot den billige model med standard opløsning og knap så mange tilslutningsmuligheder.
|
| Til top |
|
| |
KasperP Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2005 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg lige en mail om at mit tv er på vej, og at jeg vil blive kontakte af en fragtmand omkring leveringsdag. De gør iøvrigt også opmærksom på at jeg ikke skal modtage varen hvis den bærer præg af at have været skadet på noget måde.
Fin service må jeg sige. Det eneste man kan klage lidt over er at det har taget 3-4 uger fra bestilling, men når nu man sparer lidt penge så er det ok :)
|
| Til top |
|
| |
slarsen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: �stjylland
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 03 August 2005 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
KasperP skrev:
Så fik jeg lige en mail om at mit tv er på vej, og at
jeg vil blive kontakte af en fragtmand omkring leveringsdag. De gør iøvrigt også opmærksom på at jeg ikke skal modtage varen hvis den bærer præg af at have været skadet på noget måde.
Fin
service må jeg sige. Det eneste man kan klage lidt over er at det har
taget 3-4 uger fra bestilling, men når nu man sparer lidt penge så er
det ok :) |
|
|
Jeg overvejede selv at købe et tv fra dem og mailede dem så lige med lidt spørgsmål og fik dette svar:
Sehr geehrte Damen und Herren,
thank you for your inquiry.
At the moment shipping is only possible within germany (www.t-online-shop.de) and austria (www.t-online-shop.at)
If you have a residential address in one of these countries you can receive our products there.
Furthermore we don't have any shops where you can pick up the goods.
We do only deliver.
|
| Til top |
|
| |
KasperP Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2005 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Underligt...jeg ved ikke om det har påført dem nogle problemer at skulle sende til danmark, og de så derfor ikke gør det i øjeblikket?
|
| Til top |
|
| |
kim014 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 50
|
| Sendt: 03 August 2005 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeeVee skrev:
|
Her kan man ikke...de skriver det bare ikke før man har bestilt.
|
|
|
Der har jeg ellers købt mit TV på efterkav.
Mvh. Kim
|
| Til top |
|
| |
Marc Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 95
|
| Sendt: 03 August 2005 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er godt nok heller ikke de billigste steder man kan købe i tyskland!!!
|
| Til top |
|
| |
peau Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 03 August 2005 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
NU SKAL I HUSKE INDEN I RYGER HELT I SVIME OVER DET PANASONIC AT DEN HAR JO IKKE PIXEL NOK TIL AT LAVE KANON BILLED NÅR DE BEGYNDER AT SENDE DIGITALT DR OG TV2
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 August 2005 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
peau skrev:
| NU SKAL I HUSKE INDEN I RYGER HELT I SVIME OVER DET PANASONIC AT DEN HAR JO IKKE PIXEL NOK TIL AT LAVE KANON BILLED NÅR DE BEGYNDER AT SENDE DIGITALT DR OG TV2 |
|
|
Der har været rigtig mange tråde omkring dette panel herinde, og det rokker jo ikke ved fact at PA50'eren nok er det bedste low budget panel på markedet lige nu, og sammetid slår det også mange HD paneler, der koster en markant højere pris.
En Panasonic forhandler herinde har en PA50'er sat op i mod en PV500'er, og han har haft flere kunder der har ment at PA50'eren har et bedre billede, også ved visning af HD signal. Jeg smider lige et link til tråden:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=26004&P N=6
Da jeg for ca 2 mdr siden stod for at skulle købe et plasma, undersøgte jeg markedet utroligt grund, har nok set omkring 20-30 modeller live, og jeg var ikke i tvivl, PA50'eren giver mest value for money, i den lave ende af prisskalaen. __________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
clasu Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2004
Status: Offline Indlæg: 144
|
| Sendt: 03 August 2005 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Peau, få lige albuen ned fra den shift tast!
|
| Til top |
|
| |
Bent M Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 03 August 2005 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
MortenSchmidt skrev:
|
BentM: Der er ihvertfald et par stykker her i dette forum der har købt. Det er Panasonic's nyeste model, de kalder det 8. generation, men blot den billige model med standard opløsning og knap så mange tilslutningsmuligheder.
|
|
|
Hej Morten.
Dem du mener der har købt her i forummet, det var Pa500'eren, ikke? Den er jo lidt dyrere end PA50'eren, PA500 kan de billigste steder i Tyskland købes til ca 20 K, og det var jeg også parat til at betale, men hvilken tysk forhandler kan man så have tillid til ?
Der er jo stor prisforskel på PA50 og PA500, og jeg aner absolut intet om det med opløsning og de forskellige andre features de 2 modeller har, men det ville være rart med en der har PA500 og kunne fortælle lidt om den og hvad jeg evt får mere for gysserne i PA500 end i PA50 ? __________________ Mvh
Bent M
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 August 2005 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan jeg da godt.
For det første hedder den ikke PA500, men PV500
Fordele ved PV500:
- DVI indgang
- HD opløsning
- SD kortlæser
- Pænere design
- Analoge tilslutninger i front
Den høje opløsning giver mulighed for at udnytte HD TV fuldt ud, når det engang kommer til DK. Flere dyere DVD afspiller kan idag også afspille HD DVD'er.
PA50'eren kan godt vise et HD signal, men pga dens lavere opløsning på panelet, bliver den nødt til at nedskalere billedet så det passer til dens opløsning.
Jeg har købt min PA50'er hos www.digitalo.de og det har forløbet helt uden problemer, så de kan kun anbefales fra min side.
Håber dette var svar på dit spørgsmål __________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 August 2005 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, enig med JS's opsumering. Kan blot tilføje at når man skal side på 4 - 4.5 meters afstand, så er det efter min mening ikke opløsningen der er den vigtigste parameter. Desværre har Jeg langt fra råd til en god 50" skærm, men Jeg mener man skal op i skærmstørrelse for at få noget ud af HDTV opløsning - når man sidder på 4+ meter.
Jeg sidder forresten og ser noget downloaded serie optaget fra HDTV i USA og nedskaleret til 960x528 - altså blot lidt højere end de billige plasmaer, og det er sgu' flot. Er overbevist om at det stadig vil se godt ud i 848x480.
Prisforskellen er også væsentlig. Så vidt Jeg kan se kan man få en PA50'er levert til døren pr. efterkrav for under 13k. Man kan selvfølgelig sige at for 50% mere kunne Jeg få en PV500. Men for 50% mere end det kunne Jeg få en 50". Man kan blive ved - hvis man har kapitalen til rådighed.
Sidst men ikke mindst, tror Jeg det er nemmere at komme af med den her brugt den dag man har råd til en 50", da det er annerkende mærkevare og da man ikke har givet så meget for den er det nok til at bære selvom man selvfølgelig skal noget ned i pris til den tid. Har i iøvrigt set hvad folk forlanger for deres gamle skod-skærme i dba ???
Har overvejet at købe PWD7 modellen, og et stort negativ ved den er at den nok ikke er lige så nem at sælge brugt pga. den manglende tuner.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 August 2005 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|