Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 06:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Pana TH-42PV500 vs Pio 435FDE (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 02 August 2005 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke om ovenstående reelt kan sammenlignes, men efter større research har jeg nu konkluderet at det er en af disse jeg vil købe.

Jeg har fra starten af, hældt meget til Pana, mest pga. af de store roser den får bla. fra dette forum.

Men da jeg fik testet dem "mod" hinanden live, er jeg nu blevet i tvivl... Specs minder meget om hinanden, men Pana har 3000:1 i kontrastforh., Pio har 1200:1 Er dette en væsentlig forskel?

Pana kan pt. fås i DK til omkring 25k, Pio til omkring 27 også i DK.

Jeg køber i DK, og tilkøber desuden en forsikring på 5 år.

Hvad bør jeg vælge? Jeg vil gerne handle i denne uge.

På forhånd tak!

Til top Vis dania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dania

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 02 August 2005 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Jeg vil nok ikke købe Pionner, alene af den grund at de har annonceret deres nyes skærme, så det er nok meget sansynligt at de nuværende kommer til at falde i pris.

Jeg stod faktisk overfor præcis samme valg, og jeg valgte panasonicen. Jeg kan bedst lide pana´ens billed, især til tv er den overlegen, og bedst pio´s design. Det med at pio´en har eksterne tuner synes jeg også er fedt, da man ikke skal trække så mange kabler til skærmen , omvendt giver det så en "kasse" mere.

Håber du finder ud af det.

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 02 August 2005 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Da Pio 435 kom, var det altså kun meget lidt,at 434´n faldt i pris.

Jeg ville vælge Panaen,da den både er billigere, nyere og bedre til analogt antennesignal.Men hvis design,og ekstern tuner vægter tungt .... !!? 

Prøv,at gå ind på http://www.areadvd.de

Der finder du en MEGET grundig test af begge modeller.

Pio 435 var urørlig testvinder indtil Pana500 kom

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

dania
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2005 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Jeg er også kommet til samme konklusion, jeg vælger Pana af flere årsager. Designet er rigtig nok utrolig flot på Pio og det med ekstern tuner er også fristende, men Pana´en anbefaler alle, både de uvidende sælgere i butikkerne, men i særdeleshed, JER brugere som har rost det meget i dette forum.

Tak for svar!

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Sendt: 02 August 2005 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Folk er jo helt oppe at køre over panasonics plasmaer, og de er da også rigtig gode og prisen er i top MEN Pioneerens billede er KLART bedre end panasonicen, min far har en 504 og billedet står simpelthen fuldstændigt perfekt på den skærm.

I kan sige hvad i vil men der er bare ikke nogen der slår pioneers plasmaer, heller ikke panasonic selvom de er rigtig gode. køber faktisk selv en panasonic pa50 fordi den er så billig, så det er altså ikke noget med at jeg selv har en pioneer (desværre)

Jeg tror desværre at mange herinde er blevet lidt for glade for panasonic pga prisen er der mange der nu kan være med, og så synes man jo at den plasma man lige har købt er jo verdens bedste.....

Men ok hver sin mening, jeg tror bare det er sådan det hænger sammen.

Mvh.
Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 02 August 2005 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Jamen vi diskuterer altså også 2 af de absolut bedste plasmaer på markedet.

Areadvd´s test konkluderer,at der er 3 væsentlige punkter hvor Panaen er bedre end Pio :

1 - den er mere farveren, og farverne er mere naturtro.

2 - har bedre sortgengivelse.(-en af de helt store udfordringer mht plasma!)

3- mere detaljeret i det højfrekvente område ( ??)

Husk,at det er de færreste forundt,at se begge panelerne topjusterede m samme signalkilde.Det er her vi må stole på troværdigheden i de forsk. tests. 

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

videoilu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2005
Lokalitet: Øerne
Sendt: 02 August 2005 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

HELT ENIG MED TOMMY21
Til top Vis videoilu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af videoilu

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2005 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Har ikke selv læst testen, men jeg holder på pioneer uanset hvad de siger.

Som sagt hver sin mening.

Nu kan vi jo så bare glæde os til at se de nye pioneer 436 og 506. Designet er også helt ekstremt fedt på disse modeller.

http://www.pioneer.co.jp/press/release153.html

Mvh.
tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP

Marc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 August 2005 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Nu skal man også lige tænke på at pio 435 har nogle år på bagen, og at pana pv 500 er en helt ny model. Så mon ikke, at pio nye model 436, slår pana pv 500? Men kan sige det samme, at pio 435/434 jo også er overlegen pana pv 50, og de to skærme kom på samme tid.
Til top Vis Marc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marc

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 03 August 2005 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Det skal nok passe, men så snakker vi jo også en helt anden prisklasse.
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2005 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Det er jo ikke sikkert vi snakker en helt anden prisklasse, jeg kan da se man kan få pioneer 435xde som er den største for 3300euro, og det er da kun ca 500euro dyere end panasonic pv500 så hvis pioneer prissætter den nye serie en smule billigere er det måske samme pris ca??

Uanset hvad er Pioneer plasmakongen, og det kan der ikke pilles ved fordi panasonic sprøjter en masse PA50ere ud til ingen penge så folk bliver helt vilde og panasonic er pludselig ligeså godt eller ligefrem bedre end pioneer.

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Sendt: 03 August 2005 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Ahrg, at sige at folk ( heriblandt undertegnet ) vælger at sige/tro/mene/hævde at Pana er bedre end Pio p.g.a. at prisen er lavere på Pana, er vist noget sludder .......Da jeg for snart 3 mdr. siden var i beslutnings-fasen omkring hvilket plasma der skulle pryde min stue, valgte jeg Pana fremfor bla. Pioneer netop p.g.a. de egenskaber lennon nævner, og uden at det skal lyde overlegent så var prisen IKKE det vigtigste parameter hos mig ( det var mere value for money...OG god kvalitet)

At så andre har Pioneer som favorit, er fint nok..............men man kan jo så vende pris-argumentet på hovedet og sige at Pioneer tilhængerne foretrækker netop dette mærke fordi prisen er højere, og man derfor så INDBILDER sig at billedet også er bedre........get it guys

mvh

Jesper/Oldhifinut

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2005 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Ja det siger du jo....

Selvfølgelig hver sin mening, men i min verden er det bare sådan at jeg på ingen måde kan se at panasonicen skulle være bedre og den ENESTE forklaring jeg kan have på hvordan folk kan mene det MÅ være at de selv har en pana. For det burde helt ærligt være tydeligt for enhver at pio har makedets KLART bedste billede UDEN TVIVL.

Nu bliver jeg jo nok sablet af alle jer Pana ejere. (som jeg iøvrigt selv bliver om en uge eller to)

Vil gerne indrømme at jeg køber panasonic fordi jeg ikke vil bruge pengene som et pioneer koster MEN ville F..ndme gerne have et hængende på min væg.

Iøvrigt er byggekvaliteten OG designet også overlegent eller påstår i også at panasonics er pænere???

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2005 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Nej, Tommy 21, selvfølgelig bliver du ikke sablet ned - altid spændende at udveksle synspunkter med andre som har en anden opfattelse end een selv.

Men i sagens natur vil Pana- ejere så mene at det er det rigtige TV for dem - ellers havde de (vi) jo ikke købt det, vel ?...............Men husk nu at man jo ikke finder ud af hvilket TV man synes er bedst EFTER man har købt det, næ, det er jo det man bruger tid på at finde ud af FØR man køber det - og dem som har valgt Pana, er jo nok dem som synes at netop dette TV er det bedste...og vice versa for Pioneer-køberne................

.....og hvis jeg så lige må være en anelse mere provokerende, så kan JEG ikke forstå at andre vælger f.eks Pioneer fremfor de nye Panasonic'er...for billedet er da bare SÅ overlegent, ISÆR sort-gengivelsen er i særklasse.........og bemærk iøvrigt også hvor smalt Pana er i forhold til andre 42" plasma'er.

- Men Tommy 21; velkommen i "Pana-klubben"  - husk iøvrigt at du kan købe et org. vægbeslag til kun kr. 990 hos den lokale Panasonic forhandler på Falster ( tror jeg nok at det var ) - men prøv ellers at søge på de andre Pana-plasma strenge, hvis du vil have den præcise adresse......

mvh

Jesper

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2005 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

crtv.dk koster det kun 899 mener jeg.

Nej du har da til dels ret, jeg tror bare at (og jeg siger ikke det er dig eller at det gælder alle) der er mange der LIGE kan finde noke penge frem til at købe et pa50 eller pv500 og måske ikke vil give det ekstra et pioneer trods alt koster ISÆR her i dk. Og for at "føle" at man har altså virkelig købt det bedste nu så bliver man lidt "imun" overfor Pioneers trods alt bedre kvalitet og billede. Nu har man jo endelig fået sig et plasma og det er jo så verdens bedste.

Forstår du hva jeg mener??

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP

dania
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2005 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har idag bestilt og betalt en Pana 42-PV500, jeg kunne have sparet ca. 2-3000 kr, ved at købe det hos Billigimport.dk, men da Crtv kunne levere omg., gav jeg lidt mere.

Jeg fik så det omtalte Pana-beslag med i prisen og tilkøbte desuden 6 års garanti. Alt i alt har jeg betalt 31.084,00 kr..

Overvejede også at købe i Tyskland, men var mest tryg på denne måde. Jeg har fået Pana´en testet ved siden af Pio m. fl. og jeg syntes at der var stor forskel.

Det er muligt at Pio kommer med en ny og bedre, men så kan man jo blive ved og vente hele tiden..

Men tak for nogle gode og tankevækkende indlæg!

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2005 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

- ja Tommy, det tror jeg da at jeg gør ...............men nu begynder vi at køre i ring, for du skriver - igen - at Pio er bedre en Pana, og det er JEG blot lodret uenig i, prisen underordnet....Og helt ærligt så er de nye Panasonic'er ikke ligefrem "billige" i forhold til andre plasma'er, og tror faktisk at den købe/kundegruppe som vil vælge plasma i kr. 20-30.000 kr klassen ( danske priser ), nok skulle være i stand til at "finde" de sidste penge til at købe de famøse ( og dyrere) Pioneer HVIS Pio vitterligt var bedre ( misforstå mig ikke; jeg synes også at Pio har et fortrinligt billede )........men fred være med det - tillykke med dit nye Pana-plasma....som vist skulle have været et Pioneer, ik'

- slut herfra.....................

mvh

Jesper/Oldhifinut

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2005 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

dania; tillykke med købet - og du har så ganske ret i, at hvis man hele tiden skal afvente næste generation af nye plasma'er, så får man aldrig købt eet.

mvh

Jesper

Marc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 August 2005 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

Nu er det jo så også kun lige en månede mere at man skal vente, så måske det kunne være en god ide, når man nu alligevel skal bruge så mange penge. Man skal jo også tænke på, at pio 435 har fået eisa award, som jo betyder at den er blevet samlignet med utrolig mange plasma skærme, og heriblandt også pana, hvor den så af eksperter er blevet vurderet til det bedste køb. Men f**k nu det, de er begge to nogle rigtig gode skærme, og man går ikke galt i byen hvis man køber en af dem.
Til top Vis Marc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marc

tnaa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 04 August 2005 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

Synes efterhånden at disse "pioneer er bedre en panasonic" (og omvendt) diskusioner er ret åndsvage. Det er mere eller mindre de samme ting der bliver sagt igen og igen. Det er uden tvivl markedets bedste skærme og alligevel kører argumenterne på at den ene er sådan cirka 100 gange bedre end den anden. Jeg kan ikke forstå at man kan sable andre skærme ned. Især kan jeg ikke forstå at man kan komme med en bare nogenlunde konstruktiv kritik efter at have set skærmene hver for sig i et butikslokale. Der kan være SÅ mange forhold er spiller ind på hvorfor at det lige er den ene frem for den anden man synes er god. Jeg er selv ejer af 435FDE'en og må sige at jeg bliver gladere for den for hver dag der går. Var det idag jeg skulle købe ville jeg sikkert vælge det samme da jeg ud over at synes at billedkvaliteten er god, også synes at denne skærm er markedets flotteste.

tnaa

Til top Vis tnaa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tnaa

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum