Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 22:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Korsun ?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 02 August 2005 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Hej.

Skulle her være nogen som har lidt erfaringer med Korsun v8i så vil jeg da meget gerne høre fra jer.

Det er denne jeg mener :

http://www.nysound.com/exec/servlet/CategoryServlet?action=p roductdetail&itemID=kos-2010-01001&formID=0

Den skulle efter sigene være et ekstremt godt køb....

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

StylaH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 03 August 2005 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Har ikke hørt den, og kender ikke mærket. Men data'erne ser da pæne ud, og prisen er da til at over kommee
Til top Vis StylaH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StylaH Besøg StylaH's Websted

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2005 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

StylaH skrev:
Har ikke hørt den, og kender ikke mærket. Men data'erne ser da pæne ud, og prisen er da til at over kommee

Prisen ja, det er jo US priser, dem kan man jo kigge langt efter her i EU...

Hvad jeg kan læse mig frem til, har Korsun et eller andet at gøre med Red Rose Audio, som vist nok springer ud fra Mark Levinson, eller sådan noget ligene, og "data" på den skulle vist nok også være mere end rigtigt, skulle være yderst veldimensioneret, rent strøm messigt...

Her er en der har den:

http://www2.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40637

Mener også der engang har været en til salg her på siden, så nogen må da have haft den mellem fingerne??

kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 August 2005 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Red Rose, som er Mr. Levinsons eget mærke, bliver produceret i Kina på netop Korsuns fabrik. De har fået lov at lave nogle OEM modeller der LIGNER en RR meget, men det er ikke hlet det samme. De er flotte og billige, har ikke hørt dem og har ikke set tests.
Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2005 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:
Red Rose, som er Mr. Levinsons eget mærke, bliver produceret i Kina på netop Korsuns fabrik. De har fået lov at lave nogle OEM modeller der LIGNER en RR meget, men det er ikke hlet det samme. De er flotte og billige, har ikke hørt dem og har ikke set tests.

OK, så blev det da sat på plads, mente også at de havde et eller andet med hinanden at gøre ( Red Rose - Korsun )

Nej jeg har heller ikke set nogle "tests" kun fra brugere af forskellige forums, hvor den får noget af en flot anmeldelse..

Der er også denne : Zell ZD 200MKII

http://www2.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=34356

Den ser dælme også lækker ud, og så koster den ~1000 USD det er vandvittigt...Kan altså heller ikke forstå der ikke er flere DK forhandlere som ikke impotere alle disse fine Øst ting hjem, men det er nok ikke " $ fint nok $ "

Gorm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

GM Sound

Bruger siden: 20 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 August 2005 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Der er jo noget der hedder CE-mærkning, dette kan man ikke helt komme uden om som forhandler.

mvh.

Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2005 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Gorm skrev:

Der er jo noget der hedder CE-mærkning, dette kan man ikke helt komme uden om som forhandler.

mvh.

OK, CE mærkning, er det kun noget der gælder i DK eller er det hele EU...

Tror lige jeg vil google CE mærkning, for må indrømme jeg ikke aner hvad det er

Men vi har da flere forhandlere i DK som har "Øst asiske" HiFi produkter i deres sortiment, og har set at StopLite også prøver at få nogle flere af de Xindak ting hjem, med CE mærkning...dejligt...

Men jeg tager min udtagelse til mig igen, der er mere mellem EU og Østen en jeg først troede....

Tak Gorm

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 August 2005 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv en Korsun D9....

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 August 2005 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

Bjørn B skrev:

kontrast skrev:

OK, så blev det da sat på plads, mente også at de havde et eller andet med hinanden at gøre ( Red Rose - Korsun )

Nej jeg har heller ikke set nogle "tests" kun fra brugere af forskellige forums, hvor den får noget af en flot anmeldelse..

Der er også denne : Zell ZD 200MKII

http://www2.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=34356

Den ser dælme også lækker ud, og så koster den ~1000 USD det er vandvittigt...Kan altså heller ikke forstå der ikke er flere DK forhandlere som ikke impotere alle disse fine Øst ting hjem, men det er nok ikke " $ fint nok $ "

Ja, den ser udemærket ud designmæssigt, men jeg ved ikke hvilken potte kineserne drikker af - prøv at se bagsiden! Hvis de laver et produkt, hvorfor pokker laver de det så ikke færdigt? Terminalerne sidder mildest talt af helvede til (skæve osv.), Trykket bagpå står med store fede kinesiske bogstaver, og i det hele taget virker det frygteligt billigt - modsvarer slet ikke interiøret som er propfyldt med topklasse-komponenter!

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2005 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Ja, den ser udemærket ud designmæssigt, men jeg ved ikke hvilken potte kineserne drikker af - prøv at se bagsiden! Hvis de laver et produkt, hvorfor pokker laver de det så ikke færdigt? Terminalerne sidder mildest talt af helvede til (skæve osv.), Trykket bagpå står med store fede kinesiske bogstaver, og i det hele taget virker det frygteligt billigt - modsvarer slet ikke interiøret som er propfyldt med topklasse-komponenter!

[/QUOTE]

Hej Ronin.

Ja du har ret, den bagside følger overhovedet ikke med resten af det gennemførte design, men hvis de skal spare et sted for at holde evt. omkostninger nede ville bagsiden da også være det bedste sted at gøre det, det er jo ikke noget man såen kigger på...hele tiden, men det ser enormt sparsomt ud...

Dyrmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005
Sendt: 06 August 2005 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Jeg tvivler nu på at terminalerne sidder skævt. Tror bare det er billedet der er taget på en sjov måde

Til top Vis Dyrmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dyrmann Besøg Dyrmann's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 August 2005 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Dyrmann skrev:
Ronin skrev:

Jeg tvivler nu på at terminalerne sidder skævt. Tror bare det er billedet der er taget på en sjov måde

Det er bestemt ikke unormalt at monteringen er skæv på kineser-grejer...

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2005 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Ja i har jo haft en del af det kineser grej mellem fingerne her på siden, så i må jo vide det, men som du selv siger Ronin, så er det jo lidt sjovt, at den er proppet med topklasse eletronik, men bagenden ligner noget værre noget...

Men jeg har droppet den lidt, da jeg ikke tør tage den hjem, for at finde ud af at den evt. ikke er noget for mig, den skulle vist ikke være CE godkendt, så vil den blive umulig at sælge igen...

stku
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 09 August 2005 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Jeg ved at der har været problemer med den der zell ting, noget med nogle relæer der gik amok. korsun har der været problemer med brum fra trafo på alle produker.

Det er grunden til at jeg droppede ideen med at importere grej fra kina.

Classic har haft de samme problemer som korsun, men skulle være løst nu ifølge den danske importør.

Til top Vis stku's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stku

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2005 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Hej.

Ja jeg har efter flere gennemlæsninger af tyske og engelske bruger anmeldelser læst mig frem til at fejl % på både Kurson og Zell er temlig stor, så jeg dropper helt at få sådan en satan hjem, kunne lige passe at man får en med fejl, og så skal til at sende tilbage..osv....osv..

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes