Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 14:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: LC Audio kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
thomasl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 25 September 2003 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Hej,

Er der nogen der har prøvet LC Audios kabler teflar, golden gate etc.?

Hvordan lyder de?

Thomas

Til top Vis thomasl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomasl

Jonnravn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 September 2003 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger LC Audio's Teflar 2 kabler på mine højtalere (Proac kloner). Jeg er meget tilfreds med lyden, det var det bedste kabel jeg kunne finde til prisen.

Før havde jeg dali kabler, tror de hed BOA. med Teflar kablerne blev lydkvalitets niveauet af musiken hævet et par trin på alle fronter. jeg går faktisk med tanker om at lave signal kabler af Teflar eller golden gate kabler.

jeg syntes lyden er dejlig åben og klar, der er fint med detaljer og lydbilledet er flot og bredt, og musikken bliver leveret med en fin autoritet og attack. bassen kan måske være lidt for slank for nogle mennesker og på visse højtalere (læs højtalere med metal diskant) kan jeg forestille mig at lyden måske blive en tand for lys og hård

Husk at lyd er et subjektivt emne, det er ikke sikkert at du syntes om kablerne! du er nok nød til at prøve om du kan komme til at lytte til dem et sted. 

Til top Vis Jonnravn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonnravn

Capslock
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 25 September 2003 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Jeg brugte teflar kabel som internt kabel i mine Dali 810 og jeg oplevede flere detaljer i diskant og mellemtone og også en tand hårdhed selv om det var en bånddiskant.

Hårdheden forsvandt da jeg skiftede til tykfilms modstande i delefilteret

I bassen har der åbenbart ikke været den store ændring jeg kan ihvertfald ikke huske det.

Mike-J
Forum Bruger
Forum Bruger

INFO: Bruger hedder nu: miju

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 26 September 2003 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Disse kabler er ganske fine!..  de har god "hul" igennem, masser af fine detaljer og fin opløsning..

Dog kan de på noget udstyr have en tendens til det lyse... samt en lidt tynd bund!.. perspektiv især dybde høres også lidt bedre på andre kabler..

Jeg har selv prøvet dem og det med Lc Grej.. samt Audiolab..  her gav det en lidt tynd bund og en lettere tendens til det kølige.. men ellere meget åben og velopløst gengivelse..

Med lysere eller mere neutralt klingende udstyr er det nok en god ide at undgå sølv belagte kabler som disse!.. og gå efter solidcore kobber!!.. det har jeg gjort!..( og det i en helt anden klasse ly & prismæssigt!!)

Men ingen tvivl om at det er gode kabler til prisen!!  skal man have noget væsentligt bedre må man betale meget dyrt for det skal lige siges!..

Jeg anvender det dog ofte som intern kabelføring i højtalere jeg laver til folk.. her er det kanon til prisen.. og opføre sig lidt anderledes efter delefiltret..  her er det bare rigtig godt!!.. bassen er stram, dyb og god! toppen ren og opløst, detaljeret og uden hårdhed.. mellemtonen er velafbalanceret åben og rigtig...

Men som leder af det samlede signal fra forstærker til højtaler er det kun ok til prisen!..  og til få kr. mere pr./m. findes dog efter min mening lidt bedre alternativer!..

Men det er ikke dårligt!!..  sålænge dit udstyr bare ikke tendere det lyse eller meget neutrale, eller du i forvejen grundet enten andre kabler og eller udstyr samt højtalere har en letvægtig eller tynd bund.. 

mvh.

Til top Vis Mike-J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mike-J

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes