| Forfatter |
|
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 05 August 2005 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej guys,
jeg er jo desværre blevet bidt ganske voldsomt af hifi bacillen, og næste projekt er en ny forforstærker. Jeg har set mig varm på en Mark Levinson forforstærker, både grundet klang, kvalitet og naturligvis designet som jeg personligt finder ret lækkert.
MEN: Jeg er lidt usikker på hvilken model jeg skal vælge, hvad den skal koste brugt da jeg ikke har råd til en ny. Gode råd, do and donts..?
Så HER kommer eksperterne ind i billedet 
Kom glad? __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 05 August 2005 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
så kan jeg anbelfale ml 380s det er en lækker maskine og hvis du er heldig er den til at komme i nærheden af......
mvh Novisad
|
| Til top |
|
| |
PINK Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 354
|
| Sendt: 05 August 2005 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Proceed PRE kunne også være en mulighed. Den er selvfølgelig ikke så lækker som en ML 380S, men til en brugtpris på omkring de 9000,- er den et hit i mine øre.
God pre-amp jagt  __________________ Venlig hilsen Pink
|
| Til top |
|
| |
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 06 August 2005 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville kigge efter en No.28, som vil kunne erhverves for 1100-1300 EUR i Tyskland afhængig af stand og evt. RIAA/MC forstærker. I DK ses den sjældent til salg og prisen er som regel lidt højere - omkring 11000-14000.- Det er en fin forforstærker, som er balanceret opbygget med komponenter af god kvalitet. Den er naturligvis ikke helt ny længere og lyden er måske heller ikke i klasse med 38/380/380S (jeg har ikke haft lejlighed til at sammenligne direkte). Til gengæld er den billigere og har stadig den lækre ML-finish. En ulempe ved de ældre ML-forstærkere er dog, at der ikke er RCA bøsninger, så det er enten CAMAC eller XLR som tilslutning. ML laver CAMAC til RCA adaptere, men de er desværre ikke helt billige.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 06 August 2005 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buch skrev:
| Jeg ville kigge efter en No.28, som vil kunne erhverves for 1100-1300 EUR i Tyskland afhængig af stand og evt. RIAA/MC forstærker. I DK ses den sjældent til salg og prisen er som regel lidt højere - omkring 11000-14000.- Det er en fin forforstærker, som er balanceret opbygget med komponenter af god kvalitet. Den er naturligvis ikke helt ny længere og lyden er måske heller ikke i klasse med 38/380/380S (jeg har ikke haft lejlighed til at sammenligne direkte). Til gengæld er den billigere og har stadig den lækre ML-finish. En ulempe ved de ældre ML-forstærkere er dog, at der ikke er RCA bøsninger, så det er enten CAMAC eller XLR som tilslutning. ML laver CAMAC til RCA adaptere, men de er desværre ikke helt billige. |
|
|
Der er ML28 med rca jeg har haft 2 af dem .
Jeg ville gå efter ML26 , ML28 er en ikke så god preamp .
Men kik på e-bay der er tit ML preamp til små penge , ellers kik efter krell .
|
| Til top |
|
| |
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 06 August 2005 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Der er ML28 med rca jeg har haft 2 af dem .
|
|
|
Jensen - ved du om ML leverede No.28 med RCA eller er de blevet eftermonteret?
Mht. No.26 skal man være opmærksom på at den findes i flere udgaver. Den findes i en ubalanceret udgave(26) og i en fuldt balanceret udgave(26s) - begge med XLR tilslutning. Sidstnævnte er sjældent til salg og i givet fald til en højere pris - typisk over 2200 EUR.
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 09 August 2005 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg tror ikke du går helt galt i byen med valget ef en hvilken somhelst forforstærker fra ML. Den ultimative må være no 32 og så dernedaf. Valget er dit mht features på forforstærkeren. Bemærk at der på nogle af de gamle forforstærkere bruges Camac stik som ikke er forenelige med phonostik medmindre man er i besiddelse af connectorer.
Mvh
Dr. Lyd
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 09 August 2005 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buch skrev:
jensen skrev:
| Der er ML28 med rca jeg har haft 2 af dem . |
|
|
Jensen - ved du om ML leverede No.28 med RCA eller er de blevet eftermonteret?
Mht. No.26 skal man være opmærksom på at den findes i flere udgaver. Den findes i en ubalanceret udgave(26) og i en fuldt balanceret udgave(26s) - begge med XLR tilslutning. Sidstnævnte er sjældent til salg og i givet fald til en højere pris - typisk over 2200 EUR. |
|
|
næ dem jeg har haft er lavet med det .
ML26 laves med riaa også så kan du ikke bruge xlr på amp , du skal finde en xlr version uden riaa , eller en ML26S .
Men husk på en ting ders potmeter holder ikke for altid .
Jel vil tor det koster småå 4000kr at få nyt i hvis de har dem endnu .
Men ML26S er klart den bedste , ellers er der krell og de er bedre end ML26 og ML28 .
ders model KRC 2 eller 3 .
jeg har selv haft kik på ML32 og ML320 og har hørt dem , men vil have en krell KCT .
|
| Til top |
|
| |