Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 18:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Pladespiller: Rega eller Pro-ject (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JensP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 06 August 2005 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Mine støvede LP'er (forhåbentlig kun coveret...<:-) ) skal snart luftes igen, så jeg kigger efter en god pladespiller i prisklassen 3.000-5.000 enten ny eller brugt.

Jeg hører primært CD nu og min LP samling er kun 1/4 så stor, så med mindre at jeg bliver bidt af "vinyl-feberen", så vil jeg nok stadig høre mest CD fremover.

Både forstærker og CD Audio Analogue.

Jeg har checket et par butikker og med mindre, der dukker et godt tilbud på en brugt op, står valget mellem en af følgende:

• Pro-ject Debut III  inkl. OM 30      til 2300 kr.
  • Pro-ject Xpression inkl. Teknifi K1 til 3300 kr. 
  • Pro-ject Xpression inkl. OM30       til 3700 kr.
  • Pro-ject RMB4       inkl. Teknifi K1 til 4000 kr.
  • Rega P3         &nbs p;      inkl. Elys         til 5000 kr.

Det er nok ikke fair at sammenligne disse direkte pga. prisforskellene. Jeg forventer at Rega P3 være bedre end Pro-ject Debut selv hvis denne har en OM30 PU, men hvordan vil jeg primært bemærke forskellene?

Hvilken PU ville I vælge? K1 eller OM30?

Jeg ville meget gerne høre kommentarer, erfaringer og gode råd til hvad jeg skal købe.

Mvh Jens

Til top Vis JensP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JensP

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 August 2005 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Jeg tror Rega'en er den der føles bedst at røre ved og bruge i det daglige. Men 5000 kr? Så kan der være nok så meget OM30 på den.
En P3'er koster omkring 250 til 300 GBP i England - sådan lidt plus minus. Formodentlig uden pick up godt nok, og så er der en eller anden momsforskel. Men OM30'eren og lidt moms berettiger ikke forskellen.
Det er for dyrt.

Hvorvidt en Debut III er bedre end P3 er jeg ikke sikker på. Det kommer nok an på hvem du spørger Begge er afgjort ganske fine spillemaskiner.

Nu er det jo nogle gange lidt svært at låne sig frem til pladespillere før køb, så du må ud i byen og røre ved dem, og høre hvad du får for pengene.

Jeg ville tage en Grado GR-1 med i overvejelserne. Det er en Rega agtig ting med en Rega OEM-arm. Den koster vist lige omkring 2200. Jeg tror HIFI-Forum har den stående.
Og Lydbutikken har Pro-ject i kassevis.

Hvis du bliver rigtig vild, kan du passende bruge de sidste par tusinde på en rigtig god pick up.
Dynavector 10x5 passer rigtig godt på Rega-armene og spiller forrygende, men der er masser af muligheder. Og husk på at K1'eren er slet ikke nogen dårlig pick up til trods for at den kun koster 495 kr.

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 07 August 2005 kl. 01:46 | IP-adresse registreret  

LYT mit mesteren!!! vilmann har hjulpet mig et par gange, og det har været super!!!

Til top Vis Scherer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scherer

jero
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 August 2005 kl. 02:28 | IP-adresse registreret  

Skulle jeg vælge med et budget på 5 K , ville jeg tjekke andre brugte mærker ud på brugtmarkedet.Eksempelvis er der en Thorens TD 320 til salg på denne sides brugtannoncer (søg specifikt pladespillere på markedspladsen).Denne pladespiller er generelt meget robust ,fornuftigt bygget og giver dig luft til at købe en pickup med større kvaliteter.Vil du holde prisen nede på pickup købet kunne du overveje en Grado model der virkelig giver meget for pengene, Goldring der også har et bredt sortimang eller måske et helt tredie mærke.
Til top Vis jero's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jero

Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 August 2005 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Mht. pick-up må jeg sige, at jeg er imponeret over, hvad man får for pengene med en K1.

Da jeg skulle vælge PU til min skivedrejer, lyttede jeg både på K1 og K3. K3 er bestemt bedre, men den koster også en del mere. Der er utroligt meget musikalitet i K1. Jeg vil mene, at den er et scoop til prisen. Dermed ikke sagt, at er ikke findes andre gode PU'er til rimelige penge, men jeg er meget enig med Vilmann om K1'eren.

Mht. til OM-pickup'erne, som jeg selv har haft nogle af, så synes jeg, de ligesom mangler noget energi - der er ikke den samme musik i dem som i K1'eren. Regas PU'er har jeg desværre ikke haft mulighed til at lytte til under kontrollerede forhold.

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes