| Sendt: 06 August 2005 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror Rega'en er den der føles bedst at røre ved og bruge i det daglige. Men 5000 kr? Så kan der være nok så meget OM30 på den.
En P3'er koster omkring 250 til 300 GBP i England - sådan lidt plus minus. Formodentlig uden pick up godt nok, og så er der en eller anden momsforskel. Men OM30'eren og lidt moms berettiger ikke forskellen.
Det er for dyrt.
Hvorvidt en Debut III er bedre end P3 er jeg ikke sikker på. Det kommer nok an på hvem du spørger  Begge er afgjort ganske fine spillemaskiner.
Nu er det jo nogle gange lidt svært at låne sig frem til pladespillere før køb, så du må ud i byen og røre ved dem, og høre hvad du får for pengene.
Jeg ville tage en Grado GR-1 med i overvejelserne. Det er en Rega agtig ting med en Rega OEM-arm. Den koster vist lige omkring 2200. Jeg tror HIFI-Forum har den stående.
Og Lydbutikken har Pro-ject i kassevis.
Hvis du bliver rigtig vild, kan du passende bruge de sidste par tusinde på en rigtig god pick up.
Dynavector 10x5 passer rigtig godt på Rega-armene og spiller forrygende, men der er masser af muligheder. Og husk på at K1'eren er slet ikke nogen dårlig pick up til trods for at den kun koster 495 kr.
/vilmann
|