Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 17:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Vil det spille godt sammen?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
afm|
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 25 September 2003 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

okay!

Hey.. Jeg har ikk pisse meget forstand på HIFI, så jeg er nød til at spørge nørderne

Jeg overvejer MEGET at købe nyt anlæg, så skal have nogle råd

Men jeg har fundet noget jeg syns ser okay fornuftigt ud

Front.HT

2 x Cerwin Vega V12F Højttaler med 12" bas enheder               2.449,-

Bag.HT

2 x Pioneer cs-7070                                                               2.190,-

Center.HT

1 x Dali Piano Vocal                                                               2.999,-

Subwoofer

1 x B&W ASW600 Aktiv subwoofer                                          4.999,-

Forstærker

1 x Denon PMA-920, 2 x 180 watt eller 4 x 105 watt (brugt)      900,-

Forforstærker

1 x ? - kom med et bud må gerne være brugt, ikke alt for dyr. xxxx,-

CD.afspiller

1 x Pioneer PD-104  (har selv)

DVD.afspiller

1 x NAD T532 - kodefri                                                         3.299,-

Kabler

Hved ikke helt hvad for nogen, men kom med et bud ( max 100,- pr. m.)

Kom med dit forslag til en anden slags HT/højtaler eller anden forstærker osv.

Glæder mig til at høre fra jer!

M.V.H. afm|

Tingene er fundet hos: www.Hifiklubben.dk - www.audiosound.dk - www.dba.dk

Til top Vis afm|'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af afm|

micjen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 September 2003 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

jeg tvivler på du behøver en sub til de højtalere, vil mene de penge var bedre brugt andre steder. Du har en højtaler for meget til den forstærker, eller en kanal for lidt afhængigt af hvordan man ser på det, så hvis det er til hjemmebio må du finde en anden
Til top Vis micjen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjen

Saunter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 September 2003 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Hvordan havde du tænkte dig at drive centeren? Det er jo vidt forskellige højttalere, så du vil nok opleve en lille klangforskeld. Personligt ville jeg kører med Dalis AXS serie, de er ikke så dyre og spiller faktis ret godt.

Hilsen Saunter

Til top Vis Saunter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Saunter

madskruse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 September 2003 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg vil da lige prøve at skrive lidt omkring de forskellige produkter osv...

Med hensyn til højtalere så er de der Cerwin Vega meget bassede højtalere, hvilket jo nok er derfor du vil købe dem?!? Eller så kig på nogle Heybrook HB3 - mindre bassede men meget bedre lydmæssigt (syntes jeg ), jeg har selv lige købt nogle! Skønno!
Men i hvert fald så ville jeg starte uden subwooferen. Fronthøjtalerne burde kunne give nok bas ( du ved godt at prisen er pr. stk ik? - det gjorde jeg ikke selv da jeg startede.)
Det er bedst at købe en centerhøjtaler som passer sammen med fronthøjtalerne. Dali Piano og Cerwin Vega passer sammen som vand og olie.
Jeg ville hellere se efter en Cerwin Vega centerhøjtaler i samme serie. Den bliver nemlig lavet. Desuden så er den billigere end Pianoen, og så vil anlægget også lyde bedre med Cerwin Vegaen. Bag ht. kender jeg ikke....

Forstærkeren som du ser på, kan du kun bruge til at styre fronthøjtalerne og baghøjtalerne med - ikke også centerhøjtaleren. Du har brug for en surround effektforstærker ( hvis du da vil have surround??? - dumt spørgsmål ). Desuden har du også brug for en surround forforstærker.
En løsning med en surroundforforstærker og en surroundeffektforstærker er en meget dyr, men også god løsning!
Jeg ville dog forslå at købe en surroundreciever. Det er en noget billigere løsning. En surroundreciver har både en forforstærker del og en effektforstærker del indbygget. Jeg ville se lidt på Denon (nogle af de lidt større) eller Onkyo. Selv elsker jeg onkyo og skal snart have mig sådan en reciever, men jeg tror ikke at de "mindre" onkyo recievere kan drive de kæmpe fronthøjtalere... nogle siger, at de kræver meget, nogle siger lidt. Selv aner jeg ikke noget om, hvor meget der skal til at drive Cerwin Vega højtalerne!!! Hvis de ikke kræver "så meget", så ville jeg købe en Onkyo 700E. Den er fantastisk - så let kan det siges!

Af DVD ville jeg vælge en fra samme firma som recieveren kommer fra. Ellers vil jeg forslå en Onkyo SP500E til ca. 3000kr. Den er bare dejlig!

Hmm.. ja det var vel det! he he... Håber du kan bruge det til noget!

MVH
Mads
Til top Vis madskruse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madskruse

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes