| Sendt: 07 August 2005 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
Jeg er ny bruger herinde men har i nogen tid luret lidt i jeres udmærkede fora. Jeg er selv musiker og derfor ganske naturligt interesseret i god lyd, og går også og drømmer om en dag, når jeg får tid, plads og penge, at smække en fed hjemmebiograf op.
Men lige nu er det imidlertid en helt anden ting der plager mig; jeg har i noget tid forsøgt at slutte mit gamle Philips fjernsyn til min computer så jeg kan bruge den som ekstra monitor til film, spil, etc. Det skulle da heller ikke være noget problem: Har et skærmkort med TV output, men da jeg skulle tiltlutte fjernsynet i den korrekte rækkefølge (slukke for computer først, tilslutte TV med composite kablet fra computerent TV out til fjernsynets composite input, derefter tænde for cmputer) skete der absolut ingenting. Jeg brugte det medfølgende værktøj på computeren, NVIDIA nView, men der var bare sort skærm.
Jeg søgte efterfølgende hjælp på et andet forum hvor jeg er aktiv, og fik anbefalet et stykke software ved navn TVTool. Det fik jeg hentet ned, installeret og sat korrekt op, men stadig intet resultat.
Jeg tænkte, om det mon kunne være composite inputtet den var gal med på fjernsynet, og købte en composite-til-SCART adapter i FONA, men heller ikke der skete der noget som helst.
Er der noget jeg overser; kan fjernsynet være for gammelt (jeg vil skyde på det har 10-15 år bag sig), eller hvad gør jeg galt?
Med venlig hilsen,
Christian
|