Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 13:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Tilslutning af TV til min PC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ellegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 07 August 2005 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

Jeg er ny bruger herinde men har i nogen tid luret lidt i jeres udmærkede fora. Jeg er selv musiker og derfor ganske naturligt interesseret i god lyd, og går også og drømmer om en dag, når jeg får tid, plads og penge, at smække en fed hjemmebiograf op.

Men lige nu er det imidlertid en helt anden ting der plager mig; jeg har i noget tid forsøgt at slutte mit gamle Philips fjernsyn til min computer så jeg kan bruge den som ekstra monitor til film, spil, etc. Det skulle da heller ikke være noget problem: Har et skærmkort med TV output, men da jeg skulle tiltlutte fjernsynet i den korrekte rækkefølge (slukke for computer først, tilslutte TV med composite kablet fra computerent TV out til fjernsynets composite input, derefter tænde for cmputer) skete der absolut ingenting. Jeg brugte det medfølgende værktøj på computeren, NVIDIA nView, men der var bare sort skærm.

Jeg søgte efterfølgende hjælp på et andet forum hvor jeg er aktiv, og fik anbefalet et stykke software ved navn TVTool. Det fik jeg hentet ned, installeret og sat korrekt op, men stadig intet resultat.

Jeg tænkte, om det mon kunne være composite inputtet den var gal med på fjernsynet, og købte en composite-til-SCART adapter i FONA, men heller ikke der skete der noget som helst.

Er der noget jeg overser; kan fjernsynet være for gammelt (jeg vil skyde på det har 10-15 år bag sig), eller hvad gør jeg galt?

Med venlig hilsen,

Christian

Til top Vis Ellegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ellegaard Besøg Ellegaard's Websted

Mig&Dig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2005
Sendt: 07 August 2005 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

på min pc ska jeg slå tv udgangen til inde i grafikkort opsætning... mit grafikkort er et ATI radeon 9600 pro...

Til top Vis Mig&Dig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mig&Dig

MortenSchmidt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 August 2005 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Nogle (meget gamle) grafikkort gidder kun hvis TV'et er tændt og forbundet når du booter grafikkortet. Skriv evt. hvilket grafikkort du har.
Til top Vis MortenSchmidt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenSchmidt

Ellegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2005
Lokalitet: København
Sendt: 08 August 2005 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Mit grafikkort hedder, så vidt jeg kan se i enhedshåndtering, NVIDIA GeForce4 MX460.

Jeg fik vist ikke sagt det helt tydeligt i mit indlæg, men jeg har prøvet at tilslutte fjernsynet mens computeren var lukket, tænde for fjernsynet først og derefter PC'en. Det ændrede ikke på noget.

Til top Vis Ellegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ellegaard Besøg Ellegaard's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes