Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 00:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Volumen på H/K AVR630 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hr Bobbel Basse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 09 August 2005 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Jeg har nu haft min H/K AVR630 i godt to måneder og er rigtig godt tilfreds med den. Den har dog en "flaw" (irriterende detalje). Jeg har forbundet sattelitmodtageren til VID2, og når jeg skifter over fra en anden kanal på recieveren (fx fra DVD) så fungere volumenfunktionen på recieveren ikke i adskillige sekunder (omkring 20 sek +/-). Displayet på fjernbetjeningen fortæller at jeg trykker på VOL up eller down, men recieveren reagere ikke. Det er kun når jeg skifter over til VID2. Skifter jeg til DVD, så fungere Vol-knappen med det samme. Confused

Har I et løsningsforslag til denne irriterende detalje.

Hilsen Stefan

KEF Q5, Q9c, Q compact
KEF 3000
Til top Vis Hr Bobbel Basse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hr Bobbel Basse

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 August 2005 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Låser den bare så du hellere ikke i displayet kan se at du skruer op? kan du skrue op hvis du går hen og drejer på knappen på forstærkeren? men alt i alt lyder det desværre som om at forstærkeren fejler noget.

Nicolai

Hr Bobbel Basse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2005 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har selvfølgelig ikke prøvet at dreje på volumeknappen på anlægget, men vil gøre det så snart jeg kommer hjem i aften. Der sker intet på anlægget når jeg trykker på volumen på fjernbetjeningen (anden end teksten i det lille display på fjernbetjeningen), men jeg kan sagtens skifte inputs-kanal osv. Det er kun VOL der ikke vil som jeg.

Jeg kom også lige på en anden ide. Jeg vil forsøge at sætte sattelitrecieveren til en anden indgang og se om problemet er det samme.

KEF Q5, Q9c, Q compact
KEF 3000
Til top Vis Hr Bobbel Basse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hr Bobbel Basse

Hr Bobbel Basse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2005 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg testet det med volumen. Skiftede fra dvd til vid2 og drejede på volumenknappen på recieveren. Den reagerede med det samme. Men fjernbetjeningen ville stadig ikke få den til at ændre volumen. Satte sattelitmodtageren til vid3 hvorefter jeg skiftede over til denne kanal....og vupti Tongue så kunne jeg justere volumen med fjernbetjeningen. Jeg kigger lidt nærmere på det, da det virker lidt mystisk.

Mystery partly solved!

KEF Q5, Q9c, Q compact
KEF 3000

HamDenFede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 August 2005 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Halløj....

Jeg har samme reciever og er ovenud tilfreds 

Jeg kender også til problemet har fundet frem til at fejlen ligger i fjernbetjeningen (jeg har fået skiftet min én gang)

Når du skifter til en anden funktionalitet (input) på fjernbetjeningen, f**ker displayet af og til up, og viser bare en masse sorte firkanter. Når din fjernbetjening gør dette, skal du blot trykke på "AVR" og den er i orden igen, uden at du behøver skifte inputsignal igen.

En specifik løsning har jeg dog ikke, da det er en fejl i fjernbetjeningen

Hr Bobbel Basse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2005 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Halløj HamDenFede,

Jeg har lige forsøgt det du nævner og det virker. Det virker meget mærkeligt, men det fungere så nu er jeg glad.Tongue Jeg har bare ikke problemer med mit display. Det viser ikke de sorte firkanter du snakker om.

Hvad der er årsagen til det vil jeg lade H/K finde ud af.Confused

Mange tusind tak for hjælpen, HamDenFede.Clap

KEF Q5, Q9c, Q compact
KEF 3000

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 August 2005 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Skriv H/K i USA og de sender dig en ny fjernbetjening. Jeg hadde en AVR430 hvis FB ikke gjorde som jeg ville, og fikk tilsendt en ny uten nogle spørgsmål.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

larsl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 August 2005 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Hej

Det skyldes da bare at din FB kan bruges til andre typer og mærker apparater. Hvis du trykker DVD f.eks kan den programmeres til at virke på din DVD fra H/K eller et andet fabrikat. Hvis du kigger i display på FB kan du se at der står DVD og det skifter tilbage til AVR'en efter 5 eller 20 sekunder (kan programmeres - også til at blive på DVD) Inden den har gjort det prøver den at betjene det apparat der er valgt.

MEN man kan også lave et såkaldt "punch-through" så f.eks volumen virker på AVr ligegyldigt hvilket apparat der er valgt. Grunden til at det ikke virker når du har valgt vid2 er sikkert at punch through ikke er aktiveret på dette valg.

Prøv at rode lidt med programmeringen af FB, jeg bruger den også til min Piioneer CD+DVD og en Sony video uden probs.

Mvh

Lars Lindegaard

Til top Vis larsl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af larsl

Hr Bobbel Basse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2005 kl. 06:40 | IP-adresse registreret  

Hej lars.

Jamen så ved jeg også det. Jeg må hive den metertykke manual frem og læse mig til hvordan man programmere den betjening. Det kunne selvfølgelig også bare hive den gamle Pronto RU890 frem som jeg har liggende. Det ser også lidt voldsomt ud at have 7 FB'er liggende fremme...(det siger konen i hvert faldOuch).

Mange tak for svaret Lars, som jeg er sikker på at der er andre der kan få nytte af.

Hilsen

Stefan

KEF Q5, Q9c, Q compact
KEF 3000

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes