| Sendt: 10 August 2005 kl. 02:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske har jeg ikke læst ordentligt på lektien - men så kan i måske hjælpe mig ?
Nogle af AUDIOQUEST´S signalkabler er med "ladet" skærm - altså et batteri er monteret på kablet.
Men der er lige en ting jeg ikke forstår: Forbruget er så lavt at det kan holde i årevis, fint nok.
For mig at se, er det kun den ene pol på batteriet der er tilsluttet skærmen - også fint nok - og så kan man jo forstå at batteriet kan holde i flere år. Havde batteriet været forbundet på begge poler, er jeg sikker på at det ikke ville holde ret længe - selv med en modstand af stor værdi i serie.
MEN, hvordan kan et batteri der kun er forbundet i "den ene ende" ha en virkning på et kabel ? Mig bekendt er kan der ikke løbe hverken strøm eller spænding, så længe det kun er den ene pol der er tilsluttet ?
Jeg får f.eks aldrig ladet et batteri op, hvis jeg kun sætter + eller - på batteriet, fra laderen.
MÅSKE er det forbundet, så begge poler er aktive, men så må modstandsværdien da være så ekstrem stor, at den spænding/strøm der ville ligge over skærmen slet ikke havde nogen virkning ???
Er det endnu en af de der ting: DET VIRKER, men FØRST når du har set at der er batteri på, eller ved det...?????
HJÆLP - jeg synes det er totalt ulogisk......!!!!!!!!
|