Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 09:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: denon 2900 el. pana s97 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kasper76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 10 August 2005 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Hvilken en skal man vælge....

Jeg har kik på panasonic s97 samt denon 2900... Denonen er uden hdmi men bedre på lyden sådan som jeg har forstået det.

Er udviklingen gået så stærkt at det billedetmæssigt bedre kan svare sig at købe panasonicen?

Til top Vis Kasper76's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper76 Besøg Kasper76's Websted

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 11 August 2005 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Kasper76 skrev:

Er udviklingen gået så stærkt at det billedetmæssigt bedre kan svare sig at købe panasonicen?

Hvis du ikke har brug for eller kan undvære digital udgang tvivler jeg på, at S97 har bedre billede end 2900. Specifikationer er ikke alt, og her tænker jeg på videodac'en, som på papiret er bedre på S97. Har selv (haft) dvd2900, så den kender jeg rigtigt godt, og på componentudgangen er den svær at slå.

Hvilket display skal afspilleren bruges sammen med?

Kasper76
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2005 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

Jeg kan godt undvære digital udgang, hvis hvis hvis altså component står bedre

Der er meget delte meninger på dette område...

Det er en afspiller til 3.500 mod en afspiller til 10.000....

Det skal kobles til pioneer palsma 43 fde

Til top Vis Kasper76's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper76 Besøg Kasper76's Websted

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 August 2005 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

Kasper76 skrev:

Jeg kan godt undvære digital udgang, hvis hvis hvis altså component står bedre

Der er meget delte meninger på dette område...

Det er en afspiller til 3.500 mod en afspiller til 10.000....

Det skal kobles til pioneer palsma 43 fde

Jeg ville kikke efter en med hdmi udgang   f.eks 2910

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

Kasper76
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2005 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

Panasonic s97 har hdmi og ser på spec. ret overbevisende ud!!

Men ja, jeg har overvejet 2910'eren men den koster også 6.000,-

Panasonic 1500,- samt 2900'eren til 3500,- brugt naturligvis...

Dean M
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2005
Sendt: 16 August 2005 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

pioneer palsma 43 fde

nice !!! skal vi så se bold hos dig i morgen ???

vh Dean

palsma

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 August 2005 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Det er jo lidt svært at vægte lyd versus billede på dine vegne, men på billedsiden vil jeg blive overrasket, hvis en Denon 2900 giver bedre billede via component end Pana'en gør via HDMI. Eller rettere, jeg ville klart vælge sidstnævnte.

Omvendt har Denonen sikkert bedre lyd. Skal du bruge de analoge lydudgange eller sender du lyden digitalt til en receiver?

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 31 August 2005 kl. 05:28 | IP-adresse registreret  

Jeg spurgte i hifiklubben om der kunne svare sig at købe en 2910´er imod den 2900 jeg har, da jeg så ville køre Hdmi, til mit Pana PV500, og der sagde han at jeg ikke ville vinde noget ved, og at 2900 i øvrigt er en bedre maskine, hvilket man kan se opbygninsmæssigt.
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Kasper76
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2005 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:
Jeg spurgte i hifiklubben om der kunne svare sig at købe en 2910´er imod den 2900 jeg har, da jeg så ville køre Hdmi, til mit Pana PV500, og der sagde han at jeg ikke ville vinde noget ved, og at 2900 i øvrigt er en bedre maskine, hvilket man kan se opbygninsmæssigt.

Denonen står bedre på billedet end panasonic. component vs hdmi. Denonen leverer samtidig et overbevisende lydbillede der gør klasseforskellen komplet. specs er åbenbart ikke alt.

9els1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 September 2005 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Jeg har et PANA PV500 plasma med S97 dvdafspilleren der er tilsluttet med HDMI, og jeg kan uden at blinke med øjnene sige at det billede er bedre end det billede jeg fik da jeg tilsluttede en lånt Denon 2900 med komponent tilslutning...men det er selvfølgelig en smagssag...
Til top Vis 9els1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 9els1

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Sendt: 09 September 2005 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv en S97 tilsluttet min Z3. Den leverer en glimrende billede, synes jeg. Nu kender jeg dog ikke omtalte Denon 2900.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 September 2005 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:

Ret interessant påstand som desværre ikke overrasker når den kommer derfra - jeg fik at vide af en af de knap så teknisk vidende i Hifi Klubben i Aalborg at DVi og HDMi ikke var bedre end komponent. Desværre havde han ikke selv set det i aktion men bare hørt det fra en anden

Faktum er dog at DVi i den grad er bedre og det samme HDMi såfremt overførslen sker fra en ordentlig maskine - ordentlig er dog ikke nødvendigvis ensbetydende med dyr. Folk har et fejlagtigt billede på det punkt - jeg har set Denon DVD-2900 mod Panasonic DVD-97 og Panasonic´en overgik Denon´en på detaljering, skarphed og dybde i billedet. Sammenligningen gik også på den progressive udgang og her var der knap så store forskelle - intet kunne dog på nogen måde overbevise om at man skulle smide dobbelt så mange penge for 2900. Det havde været mere spændende at hive 2910 ind istedet fordi den netop har den udgang der i fremtiden er spænding i at satse på, nemlig HDMi.

Det største problem indirekte er nok nærmere at når det er en Panasonic, så kan den da umuligt være bedre - også sammenlignet med en nu udgået Denon-model.....??

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 09 September 2005 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Kasper76 skrev:

Jeg har kik på panasonic s97 samt denon 2900... Denonen er uden hdmi men bedre på lyden sådan som jeg har forstået det.

Denon er bedre på lyden via analog-udgangen, men skal du bruge det?

Er det udelukkende billedet, er Panasonic´en bedre - det var ihvertfald resultatet da jeg sammenlignede dem.

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 September 2005 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Kasper76 skrev:

Er det udelukkende billedet, er Panasonic´en bedre - det var ihvertfald resultatet da jeg sammenlignede dem.

Hej du.

Så du Pana'en på scarten mod Denon'en på scarten? En ret interessant duel i mine øjne, da jeg tidligere har haft en DVD2900, og nu overvejer en Pana s-97. Den skal smide HDMI til mit LCD tv, og scart til min CRT projektor. På HDMI'en har den vundet en del anerkendelse, men kan ikke rigtigt finde noget konkret om dens scart-performance.

Kan du hjælpe der? :]

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 September 2005 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Jeg synes også da var interessandt svar fra HFK da jeg jo gav ham muligheden for at sælge mig et nyt produkt. Men jeg beholder den nok, da jeg synes lyddelen er glimrende, og jeg bruger den meget.
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 10 September 2005 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

powda skrev:
Ronin skrev:
Kasper76 skrev:

Hej du.

Så du Pana'en på scarten mod Denon'en på scarten? En ret interessant duel i mine øjne, da jeg tidligere har haft en DVD2900, og nu overvejer en Pana s-97. Den skal smide HDMI til mit LCD tv, og scart til min CRT projektor. På HDMI'en har den vundet en del anerkendelse, men kan ikke rigtigt finde noget konkret om dens scart-performance.

Forskellen var ikke kæmpestor, men billedet var lige en anelse skarpere og mere finkornet på Pana´en. Over HDMi rykker den - her kommer billededelen virkelig til sin ret.

I ren to-kanals stereo er Denon´en en hel del bedre....

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 11 September 2005 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Det skulle undre mig meget hvis ikke HDMI/DVI står bedre og skarpere end component. Det er ihvertfald ikke lykkedes mig at justere componet til et bedre billede på nogle af de ting jeg har prøvet det på og det er ikke så lidt efterhånden. Jeg har en A11er som har været tilsluttet en Z2er, Z3er og sidst en Infocus 7205. På alle 3 PJ´s er dvi klart bedst.

MVH WRONG

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 September 2005 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
powda skrev:
Ronin skrev:
Kasper76 skrev:

Hej du.

Forskellen var ikke kæmpestor, men billedet var lige en anelse skarpere og mere finkornet på Pana´en. Over HDMi rykker den - her kommer billededelen virkelig til sin ret.

I ren to-kanals stereo er Denon´en en hel del bedre....

Takker. Så bliver det Pana'en. Der sidder en Denon s10'er og glor på mig på stereobænken, så at den ikke er helt oppe i gear i den henseende, er mig ligemeget. :]

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes