Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 13:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Alternativ til Panasonic TH-42PA50E? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peoke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 12 August 2005 kl. 07:52 | IP-adresse registreret  

Ved godt at PA50'eren har været oppe og vende en gang eller to, men anyways

Findes der alternativ til PA50 i samme (bedre?) kvalitet, i samme prisklasse? Eller er der bare ik noget der slår den? Jeg har næsten bestemt mig for det skal være den, men er ik så meget for designet. Jeg vil helst ha en skærm med aftagelige højtalere, da den skal benyttes i forbindelse med min Yamaha YSP-1. Synes det kommer til at se dumt ud med PA50'eren højtalere under skærmen, når der os skal hænge en YSP-1

Men det skal lige siges at jeg ikke er interesseret i at gå på krompromi med kvaliteten bare for at få en plasma uden højtalere. Hvis der ik er noget i samme klasse til samme pris, må jeg bare overleve med pana'ens højtalere

Til top Vis Peoke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peoke

MortenSchmidt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 August 2005 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Du kan jo købe et Panasonic uden tuner og uden højttalere. Er også billigere. Billedkvaliteten er - efter mit indtryk fra div. udenlandske forums - den samme.

Kig efter 42PWD7E. Se evt. hos www.plasmacity.de eller min tråd om samme.

Men vær obs på at den ikke har tuner og du skal købe inputkort til den hvis du skal bruge andet end VGA-indgang. Med et par inputkort bliver prisen lidt tættere på PA50. Men du får et mere stilrent design.

Til top Vis MortenSchmidt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenSchmidt

tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Sendt: 12 August 2005 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Det er dog ikke 8. generations panel. Ikke så mange farver osv. Om det har nogen praktisk betydning ved jeg ikke.

Til top Vis tranum1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tranum1 Besøg tranum1's Websted

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 August 2005 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

- Min oplevelse er at der er stor forskel på de nye paneler i forhold til de gamle, til Panasonic....især sort er sort. ( jo, har selv PA 50 )

mvh

Jesper/Oldhifinut

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

MortenSchmidt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2005 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Sort-egenskaberne skulle være ligeværdige. Jeg tror faktisk også kun der er ½ genneration til forskel mellem de to paneler. TV'erne kommer om vinter/forår, Monitorene om sommer/efterår, det er ihvertfald mit indtryk når man ser på de seneste par år.

Panasonic's "gennerationer" reffererer vist også kun til hvor mange år det er siden de lavede deres første plasma. Pioneer har en anden definition, og Jeg så deres nye linie omtalt som 3. generation.

Men Ja, Jeg kiggede lige efter og i databladene står at PWD7 kan vise 3.6 mio farver og har  1536 niveauer i gråskalaen. PA50 har 8.6 mio farver (der står ikke noget om niveauer i gråskala). Så på papiret er PA 50 bedre.

Jeg føler mig dog fortsat overbevist om at PWD7 er et rigtigt godt køb. I de udenlandske forums er der mange der er rigtig glade for den, og den får gennerelt gode anmeldelser for billedkvaliteten.

I forhold til at gå til et andet mærke for udseenet's skyld, i samme prisklasse som PA50, kan vi vel godt være enige om at PWD7 er et af de oplagte valg, ik' ?  Det eller vente på PWD8 som skulle komme snart.

Til top Vis MortenSchmidt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenSchmidt

tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2005 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Nu er det altså ikke 8,6 mio, men 8,6 mia. Det er 2388 gange så mange farver.

1536^3 = 3,6 mio.

2048^3 = 8,6 mia.

Mit bud er derfor 2048 gråtoner.

Det skal dog siges at disse tal er teoretiske. Men sådan er det jo med specs, man skal ikke hænge sig for meget i dem. Men man må da formode at PA50'eren har bedre farver.

Pioneers nyeste Plasma er deres 6. generations, ikke 3.

Til top Vis tranum1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tranum1 Besøg tranum1's Websted

MortenSchmidt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2005 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Tilgengæld har PA50'eren også dobbelt så mange farver på front-rammen som en PWD7/8. Jeg ville virkelig gerne kunne li' PA50 pga. alle de rosende ord, men blev vitterlig skuffet over udseenet da Jeg så den i virkeligheden.

Nææææ, hør nu her.

8 bit - (2^8)^3 = 256^3 =  16.777.216  dvs.  16.7 Mio farver som du kender det fra din computer (24 bit farver), samt f.eks. et JPEG-billede. Mange proff fotografer fotograferer i JPEG, så 16.7 mio. farver er vist ikke så ringe.

ca. 10.5 bit - 1536^3 = 3.623.878.656 dvs. 3.6 Mia farver.

11 bit - (2^11)^3 = 2048^3 = 8.589.934.592 dvs. 8.6 Mia farver.

Ved godt Jeg skrev forkert, sikkert fordi Panasonic DK har været lidt kluntede til at oversætte fra engelsk, men hvor har du lært at regne ?  

Panasonic USA siden om PWD7U (U for US istedet for E for Europe)

http://catalog2.panasonic.com/webapp/wcs/stores/servlet/Mode lDetail?displayTab=O&storeId=11201&catalogId=13051&a mp;itemId=72960&catGroupId=14624&modelNo=TH-42PWD7UY &surfModel=TH-42PWD7UY

Der skriver de forresten 2048 gråtoner og max 8.6 mia. farver for PWD7, så de kan vist ikke engang selv helt blive enige om det...

tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2005 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

MortenSchmidt skrev:

Ved godt Jeg skrev forkert, sikkert fordi Panasonic DK har været lidt kluntede til at oversætte fra engelsk, men hvor har du lært at regne ?  

Jeg tror gangestykker var tilbage i 3. klasse.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes