Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 10:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Ny DVDafspiller = billedforbedring? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kustoden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 13 August 2005 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Jeg er lige blevet den stolte ejer af et splinternyt Panasonic TH-42PA50E og har netop fået det sluttet til og smækket op på væggen. Som bekendt er den ikke HDTV-klar men har stadig hørt at den kan frembringe et rigtig rigtig godt billede.

Efter lidt roden rundt med div. indstillinger synes jeg at jeg har fået et udmærket billede ved TV og et udmærket billede ved DVD-afspilning. Jeg tror bare at DVD billedet kan blive en hel del bedre. Det er ikke super skarpt og er lidt utydeligt ved bevægelse!

Jeg kører mit scartkabel igennem RGB indgangen i TVet og jeg tror ikke der er en fejl i min konfiguration, hverken TV eller afspiller (billedet er jo heller ikke dårligt - langt fra - men det er set bedre og skarpere i butikker og andre skærme)

Min DVD-afspiller er en Sony sag (DVP-NS330 eller DVP-NS333 ved ikke hvilken det er) som jeg købte for ca. tre år siden, for dengang 1200 kr. Jeg tror bestemt ikke at den har progressivt scan og jeg er i tvivl om den kan levere et godt nok billede til Plasmaskærme (i et normalt fjernsyn var det nærmest perfekt) Afspilleren har heller ikke component indgang.

Mit spørgsmål er altså:
Kan jeg få noget ud af at investere i en ny, bedre DVD-afspiller til mit Plasma TV og hvis det kan betale sig hvilken afspiller vil i så anbefale til mit system? Prisen må ikke være over 2000 kr.

På forhånd mange tak!

Til top Vis Kustoden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kustoden

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 August 2005 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke på at du opnår væsentlige forbedringer på hverken billed- eller lydsiden når opgraderingen ikke er større end som så. Du skal op i næste klasser omkring 5-6k der finder du nogle gode afspillere, Pioneer DV-668 er en af dem, men der findes andre kompetente afspillere i den prisklasse  

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 15 August 2005 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Kustoden skrev:

Mit spørgsmål er altså:
Kan jeg få noget ud af at investere i en ny, bedre DVD-afspiller til mit Plasma TV og hvis det kan betale sig hvilken afspiller vil i så anbefale til mit system? Prisen må ikke være over 2000 kr.

Nu du har ofret en anselig sum penge på et rigtigt lækkert plasma tv synes jeg det er synd, du kun vil ofre 2.000 kr. på en dvd-afspiller. Hvis du virkelig ikke kan afse flere penge til en dvd-afspiller, vil jeg foreslå, at du går på brugtmarkedet og kigger efter fx. Denon DVD2200 eller DVD2900. De findes brugt i prislejet omkring 2.000-4.000 kr.

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 August 2005 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:
Kustoden skrev:

Mit spørgsmål er altså:

Nu du har ofret en anselig sum penge på et rigtigt lækkert plasma tv synes jeg det er synd, du kun vil ofre 2.000 kr. på en dvd-afspiller. Hvis du virkelig ikke kan afse flere penge til en dvd-afspiller, vil jeg foreslå, at du går på brugtmarkedet og kigger efter fx. Denon DVD2200 eller DVD2900. De findes brugt i prislejet omkring 2.000-4.000 kr.

Du har helt ret.....det er synd og skam at byde det fine plasma en middelmådig DVD'er....kan du så få købt noget ordentlig grej  

detoch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 16 August 2005 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Hvis der er en dvi/hdmi udgang på kan det godt betale sig at investere i en dvd-afspiller med dette..f.eks. denon 1910, havde den selv med hjem på prøve og det gav et væsentligt bedere billede end min sony dvdafspiller...dvp-ns 430 tror jeg den hed...

så hvis der er sådan en udgang, får du et meget bedre/skarpere billede. Jeg gjorde ihvertfald.. har også en plasma skærm.

Aurum Cantus Volla
Aurum Cantus V4C
Dali Helicon S600
Dali Euphonia RS3
Dali Silver Wave 2
Tara Labs
Til top Vis detoch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af detoch

Kustoden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 16 August 2005 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene!

PA50'eren har desværre ikke DVI indgang så det er ikke rigtig en mulighed. Dog vil jeg begynde at overveje hvilken DVD-afspiller jeg engang skal erhverve mig.

Det lader til at jeg må til at sparre op endnu en gang

Til top Vis Kustoden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kustoden

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes