Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 21:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hvorfor vil det ikke spille? :( (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Shadow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 15 August 2005 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Da jeg satte mig til rette for at se film, var lyden væk. Mit system består af denon avr-3803, denon dvd-2800mk2 og dali evidence 470 fronter. Jeg har snart prøvet alt hvad jeg kan komme i tanker om.

Når jeg går ind i setup til test-tone på receiveren, så kommer der lyd ud af højttalerne, men så snart jeg sætter en dvd-film eller en musik-cd på, så sker der bare intet når det kører. Billedet er der, men lyden mangler.

Eftersom der kommer lyd ud af højttalerne under test-tonen, så kan det jo sandsynligvis ikke være højttalerne eller forbindelsen til dem, den er gal med.

Ej heller er det forbindelsen mellem DVD og receiver, det har jeg tjekket op til flere gange, og jeg har forsøgt med en gammel dvd-afspiller, uden held. Har også prøvet med et andet kabel mellem dvd-afspiller og receiver.

Jeg har også sat receiveren til DVD, og sat coax1 til at være DVD (hvor jeg altså har forbundet dvd-afspiller og receiver).

Det er selvfølgelig heller ikke mute der er slået til, eller volumen der er skruet meget langt ned.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre nu, er der nogen der kan hjælpe mig?

Jeg har lidt på fornemmelsen at det kunne være en eller anden indstilling jeg har overset.. da jeg synes det virker højst besynderligt at der lige pludselig ikke er lyd i film/musik, men dog i receiverens test-tone. Det virkede for 1-2 dage siden hvor min bror brugte systemet til en film (uden at skulle have pillet ved noget).

Til top Vis Shadow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Shadow

epoxy5
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2005
Sendt: 16 August 2005 kl. 07:32 | IP-adresse registreret  

Brug udelukkelses metoden :)

Sker det på en DVD eller alle? Hvis alle, så er det ikke selve mediet den er gal med.
Hvis andre enheder virker (tuner, lp, cd etc..) så kan det enten være din DVD eller DVD indgang eller kabel.
Hvis du sætter DVD til CD indgang virker det så? Hvis ja, så er der ikke noget galt med kabel og DVD og så må det være DVD indgang på forstærker.
Hvis det stadigvæk ikke virker med en anden indgang, må det jo være kabel eller DVD afspiller den er gal med. Har du skiftet kabel? Hvis det virker med et andet kabel, så er det gamle kabel defekt, hvis det ikke virker med et andet kabel er det DVD den er gal med. Det kan så enten være hardware eller indstillings mæssigt. Prøv at finde ud af om du kan sætte DVD'en tilbage til fabriksindstillinger, og hvis det ikke er muligt, så gå alle indstillinger igennem på en eller anden systematisk måde (1 værdi ad gangen måske)..

Men du har sikkert prøvet det hele :)

Kan du sætte din DVD afspiller til en andens anlæg?

Nå men held og lykke, håber du finder fejlen!
Til top Vis epoxy5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af epoxy5 Besøg epoxy5's Websted

Shadow
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2005 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret :)

Jeg har lige prøvet at rode lidt mere rundt med sagerne, og jeg har opdaget, at hvis jeg i receiverens setup sætter coax1 til at være på "dvd", så virker det ikke, men hvis jeg fx sætter coax1 til at være på "tv", og så trykker over på tv på fjernbetjeningen, så virker det altså.
Altså uden at skifte nogle stik, kan det komme til at virke.

Så kan det jo ikke være indgangen på receiveren, eller dvd-afspilleren den er gal med. Men hvorfor vil det så ikke virke når jeg vælger dvd-afspilleren til at "hedde dvd" på receiveren?

Shadow
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2005 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Næh nu ser det ud til at virke igen.. synes dog ikke rigtig jeg har gjort noget der skulle få det til at virke

Men har bemærket et skilt på receiverens display, "multi", som sandsynligvis hele tiden har været der, men hvad betyder det?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes