Forfatter |
|
klpklp Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 10
|
Sendt: 16 August 2005 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
En lille udfordring:
Et multistereoanlæg, fladt til vægmontage, lækkert design, skal indeholde receiver, DVD audio/video, udgange til alt muligt: TV (fx USB og/eller WiFi), div. indgange som fx SVGA m.m. Ikke nødvendigvis en kæmpe effekt (behøver ikke spille megahøjt, kun godt).
Lækre højttalere, små men gode.
Findes det?
vh klp
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 16 August 2005 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
klpklp skrev:
En lille udfordring:
Et multistereoanlæg, fladt til vægmontage, lækkert design, skal indeholde receiver, DVD audio/video, udgange til alt muligt: TV (fx USB og/eller WiFi), div. indgange som fx SVGA m.m. Ikke nødvendigvis en kæmpe effekt (behøver ikke spille megahøjt, kun godt).
Lækre højttalere, små men gode.
Findes det?
vh klp
|
|
|
Til mit bedste vidende (og folk må endelig protestere hvis jeg tager fejl) er svaret på dit spørgsmål NEJ.
Hvis du skal have opfyldt ALLE de krav, kan det ikke lade sig gøre. Men Er du parat til at gå på kompromis med nogle af dem, er der muligheder. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Wizdrake Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 418
|
Sendt: 16 August 2005 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
klpklp Forum Bruger

|
Sendt: 16 August 2005 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er såmænd nøjsom, selvbyg er dog udelukket; idet min motorik dårligt rækker til at binde snørebånd.
Har du gode forslag? Frem på disken med dem!!!
QUOTE]
Til mit bedste vidende (og folk må endelig protestere hvis jeg tager fejl) er svaret på dit spørgsmål NEJ.
Hvis du skal have opfyldt ALLE de krav, kan det ikke lade sig gøre. Men Er du parat til at gå på kompromis med nogle af dem, er der muligheder. [/QUOTE]
|
Til top |
|
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 16 August 2005 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm den er svær, der er for mange krav og det vil gå ud over lyden men som Brian siger at du er villig til at gå på kompromi men jeg ville ikke gøre det.....
mvh Novisad 
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 16 August 2005 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
klpklp skrev:
Jeg er såmænd nøjsom, selvbyg er dog udelukket; idet min motorik dårligt rækker til at binde snørebånd.
Har du gode forslag? Frem på disken med dem!!!
QUOTE]
Hvis du skal have opfyldt ALLE de krav, kan det ikke lade sig gøre. Men Er du parat til at gå på kompromis med nogle af dem, er der muligheder.
|
|
|
[/QUOTE]
Umiddelbart, er det nemt gjort, at finde noget der kan stå på en væghylde. Det er intet problem. Men at finde noget væghængt som samtidig er seriøst, er svært.
Men inden vi går videre: Hvordan ser dit budget ud? Og hvad skal du bruge? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
micjac Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
|
Sendt: 16 August 2005 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
klpklp Forum Bruger

|
Sendt: 16 August 2005 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmmm...kompromis på lyden?? Alt er relativt - også lyd. Jeg ville gerne undgå at købe et anlæg i Føtex, og håbede at nørdeklubben herinde vidste alt om bedre flade anlæg.
Er I blanke eller er I bekymrede for dårlig lyd?
NB:
Formålet med at få et anlæg op i hovedhøjde er primært børnesikring; dvs. væg med ledninger og ting de kan klatre op ad (dvs. reoler og jo, det gør de!!!)
Novisad skrev:
hmm den er svær, der er for mange krav og det vil gå ud over lyden men som Brian siger at du er villig til at gå på kompromi men jeg ville ikke gøre det.....
mvh Novisad  |
|
|
|
Til top |
|
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 16 August 2005 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
det var ikke for at fornærme dig eller noget andet men det kommer jo and på dig hvad du vil med anlægget, hvis du vil have god lyd ja så ved du jo hvad du skal men hvis du kan leve med lidt miindrer kvlitet af lyden så kan du jo sikkert nok få sådan et rack
mvh Novisad
|
Til top |
|
|
klpklp Forum Bruger

|
Sendt: 16 August 2005 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal bruge det jeg skrev - ikke nødvendigvis alt men nogle af delene.
Budgetrammen er flydende - vi taler ca. 10k
Gør mig glad
[/QUOTE]
Umiddelbart, er det nemt gjort, at finde noget der kan stå på en væghylde. Det er intet problem. Men at finde noget væghængt som samtidig er seriøst, er svært.
Men inden vi går videre: Hvordan ser dit budget ud? Og hvad skal du bruge? [/QUOTE]
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 16 August 2005 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
klpklp skrev:
Jeg skal bruge det jeg skrev - ikke nødvendigvis alt men nogle af delene.
Budgetrammen er flydende - vi taler ca. 10k
Gør mig glad
|
|
|
Men inden vi går videre: Hvordan ser dit budget ud? Og hvad skal du bruge?
[/QUOTE] [/QUOTE]
Det vil sige at vi snakker 5 højttalere og en subwoofer samt forstærker og dvd-afspiller? Korrekt?
Hvad med billededelen. Den har du vel, ikke? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 16 August 2005 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dit problem er bare, at Føtex sælger "anlæg" til folk der prioriterer som dig, hvorimod en del af brugerne her inde indretter stuen efter anlægget og har udstyr der bestemt ikke egner sig til at blive hængt på væggen.
Det lyder nærmest som om du vil have noget B&O, men ikke vil betale for det?
Hvis problemet primært er børnene, så kan det godt være at løsningen er at nøjes med "Føtex-lyd" i nogle år, til de er gamle nok. Alternativt kunne du jo også opdrage dem...  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
klpklp Forum Bruger

|
Sendt: 16 August 2005 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi snakker ikke nødvendigvis Surround/woofer-system; vi snakker - som MichaelWB er inde på - et billigere B&O, gerne med bedre lyd.
Jeg ville gerne undgå Føtexniveau, selvom det kun er nogle år til elektronskyerne (ungerne) er tæmmet.
Alt i alt: ikke et high end; snarere et value for money-anlæg.
Gav det mening?
|
Til top |
|
|
klpklp Forum Bruger

|
Sendt: 16 August 2005 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan måske billedliggøre:
Ikke en Suzuki, ikke en Audi, måske en Citroën?
|
Til top |
|
|
klpklp Forum Bruger

|
Sendt: 16 August 2005 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Det vil sige at vi snakker 5 højttalere og en subwoofer samt forstærker og dvd-afspiller? Korrekt?
Hvad med billededelen. Den har du vel, ikke?
[/QUOTE]
Jeg har et 15 år gammelt Philips fjernsyn der går i sh når der kobles dvd til. Til gengæld er det flatscreen som jo var high tech dengang
Næ, jeg havde forestillet mig et 20-26" lcd. Nogle forslag?
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 16 August 2005 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 16 August 2005 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med billededelen. Den har du vel, ikke?
[/QUOTE]
Jeg har et 15 år gammelt Philips fjernsyn der går i sh når der kobles dvd til. Til gengæld er det flatscreen som jo var high tech dengang
Næ, jeg havde forestillet mig et 20-26" lcd. Nogle forslag?
[/QUOTE]
Nu skal jeg lige forstå noget. Vi snakker det komplette lydsystem. Skærmen er forhåbentlig ikke regnet med i de 10000? Vel? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
KRIKSTAR Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
Sendt: 16 August 2005 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du en reol eller lignende højttalerne kan/skal stå på, eller skal de hænge på væggen?
Jeg ved System Audio (SA) laver en flad højttaler til at hænge på væggen, men jeg kunne ikke lige finde den på deres hjemmeside... Nogen der kan hjælpe? Evt. også andre firmaer med lign. løsninger?
Tror godt det kan lade sig gøre, hvis du kan leve med at enhederne (Denon amp+cd) fylder lidt i dybden (35cm), ellers må du jo lave hul i væggen, og så kan du jo få det så fladt du vil Hos mine forældre har vi lavet hul i væggen, så der blev plads til en 46cm dyb surround forstærker, i en 38cm dyb reol..., men der var også bryggers på den anden side af væggen, så det gjorde ikke så meget
Held og lykke!
|
Til top |
|
|
klpklp Forum Bruger

|
Sendt: 16 August 2005 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skærmen er udover de 10k - skærmen kommer formentlig også senere.
(når jeg får ordentlige antenneforhold - det er også svært at få en stueantenne til at balancere på en lcd-skærm )
Til sammenligning - nuværende anlæg:
Sherwood surround receiver (2x110W, tror jeg) med busted delefilter - model 1993, Sony CD-spille model 1991, Luxman K-105 Kassettebåndoptager model 1988, B&O Beogram 2000 pladespiller model 1989, JVC 4-hoved stereovideo model 1993 og Philips 20" flatscreen fjernsyn med semifungerende billedrør model 1993. Og skidne antenneforhold.
Jeg har brug for hjælp.
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 16 August 2005 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
klpklp skrev:
Skærmen er udover de 10k - skærmen kommer formentlig også senere.
(når jeg får ordentlige antenneforhold - det er også svært at få en stueantenne til at balancere på en lcd-skærm )
Til sammenligning - nuværende anlæg:
Sherwood surround receiver (2x110W, tror jeg) med busted delefilter - model 1993, Sony CD-spille model 1991, Luxman K-105 Kassettebåndoptager model 1988, B&O Beogram 2000 pladespiller model 1989, JVC 4-hoved stereovideo model 1993 og Philips 20" flatscreen fjernsyn med semifungerende billedrør model 1993. Og skidne antenneforhold.
Jeg har brug for hjælp.
|
|
|
Det kan jeg høre.
Hvad forestiller du dig med højttalere? Hvor store må de være og hvordan med placeringen af dem?
Undskylder alle disse åndssvage spørgsmål. Men det er ikke en helt nem opgave vi har gang i her. 10k er ikke meget til et komplet system. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|