Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 04:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Anbefaling af billig projekter og dvd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 17 August 2005 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg ville såmænd bare sige at min nye projekter Optoma h27 via dvi til en toshiba sd350, for en samlet pris under 10k, på et goosystem crt white lærred 110", lammetæver min tidligere z3 med pioneer 585. Kontrast, dybde i billede, farvemæthed og flere niveauer over. Der er ingen grund til at pinde det ud i farverige beskrivelser. Som jeg ser det er begrænsningen dvd mediets kompression og anvendelsen af enkeltet dlp teknologi - ikke opløsning eller andet.

Jeg har købt mit udstyr ved pixmania (ikke den helt fede oplevelse) og dvi kabel på avconnection (den gode oplevelse med super service).

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Sendt: 17 August 2005 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Jeg glæder mig også helt klart til den dag hvor DLP ikke længere har de store problemer med regnbuer, og helst heller ikke larmer så meget som de gør ift. LCD - så er der ingen vej tilbage.
Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 August 2005 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Larmer den ikke en del mere end din Z3

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2005 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Den H27 larmer, som jeg bruger den, mindre end den z3. Jeg brugte Z3 i normal mode. Og her larmer den mere end en H27 i bright mode. Den z3 kan slet ikke trække et billede med nok punch hvis ikke den står i normal mode på over 70", efter min vurdering, og mit lærrede er gain 1,6. Så selvom den er mindre støjsvag på cinema mode end en h27 i normal mode, så er det ubrugeligt. Jeg vil ikke mene at der er forskel på støj af betydning mellem de to projektorer. Vi taler slet ikke om den infernalske larm som en x1 eller en 4805 kan præstere.

Jeg mener at problemet med regnbuer på den H27 er til at overse - der er andre fejl der træder tydeligere igennem. Den eneste fordel en z3 har ift. en H27 er, at billedet står noget mere roligt. Det er specielt i tegnefilm (shrek) at det er tydeligt. En z3 er bedre tegnefilm, så er det positive sagt om billedet. Vær dog opmærksom på det specielle long-throw og ofset 57% som en H27 har, samtidig er der ikke det totalt lækre lens-shift som en z3 har. Det sidste kan jo ret beset være afgørende for en køb. Bemærk at den H27 skal have et dvi signal for at være helt skarpt. Se link her (det burde forklare sig selv)

http://www.ippinkan.com/optoma_h27_h30.htm

Første billedkolonne er h27 component, så h27 dvi og sidst h30 component.

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 August 2005 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår ikke helt din kritik af Z3. Har du også set den med en DVI forbindelse?

Da jeg skiftede min Pionere DVD afspiller ud med en Yamakawa med DVI var der en meget stor forskel. Selv TV udsendelser ogtaget på min HTPC og via DVI kan jeg ikke holde ud at se på i Normal mode på en 92" gain 1.0, men er nød til at blænde ned.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2005 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke set z3 med dvi. Og jeg gider faktisk ikke. Vi taler jo ikke om små forskelle her. Kontrasten er tårnhøj på en h27 ift. en z3 og den starter med noget der minder om sort hvor det starter med grå på en z3 - og det kan dvi ikke ændre en tødel på. Og det er ikke ment som en kritik af z3 - som er en glimrende og fleksibel projekter. Det går bare afsindigt hurtigt med den projektorudvikling.

Hvis der skal være noget til forsvar for sammenligningen ift. z3 er det at jeg har brugt hvidt lærred. Men altså. En projektor i et rum der kan bruge en hvidt lærred er altså også det der giver det bedste punch i billedet og de mest neutrale farver. En z3 skal have gråt for at yde sit bedste.

thecyberdude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2005
Sendt: 19 August 2005 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejer pt. Pixmanias pakke tilbud med H27 + ekstra pære til 7990,- Hvad dækker "ikke den helt fede oplevelse" over?

Til top Vis thecyberdude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thecyberdude

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2005 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Det tog 7 dage at få varen, det synes jeg ikke er fedt når den er på lager.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes