| Sendt: 17 August 2005 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den H27 larmer, som jeg bruger den, mindre end den z3. Jeg brugte Z3 i normal mode. Og her larmer den mere end en H27 i bright mode. Den z3 kan slet ikke trække et billede med nok punch hvis ikke den står i normal mode på over 70", efter min vurdering, og mit lærrede er gain 1,6. Så selvom den er mindre støjsvag på cinema mode end en h27 i normal mode, så er det ubrugeligt. Jeg vil ikke mene at der er forskel på støj af betydning mellem de to projektorer. Vi taler slet ikke om den infernalske larm som en x1 eller en 4805 kan præstere.
Jeg mener at problemet med regnbuer på den H27 er til at overse - der er andre fejl der træder tydeligere igennem. Den eneste fordel en z3 har ift. en H27 er, at billedet står noget mere roligt. Det er specielt i tegnefilm (shrek) at det er tydeligt. En z3 er bedre tegnefilm, så er det positive sagt om billedet. Vær dog opmærksom på det specielle long-throw og ofset 57% som en H27 har, samtidig er der ikke det totalt lækre lens-shift som en z3 har. Det sidste kan jo ret beset være afgørende for en køb. Bemærk at den H27 skal have et dvi signal for at være helt skarpt. Se link her (det burde forklare sig selv)
http://www.ippinkan.com/optoma_h27_h30.htm
Første billedkolonne er h27 component, så h27 dvi og sidst h30 component.
|