Forfatter |
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 18 August 2005 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
1000 indlæg og hvad så?
Nu har man jo så været bruger siden 5. feb. 2004, har skrevet 1000 indlæg og læst mindst det 10 dobbelte.
Er man blevet klogere? Tja måske ikke på Hifi, men helt sikkert på meneskers måde at debatere på!
Hifi4all... godt initertiv med utrolig mange gode sider. ”Desværre” giver 4all mange gange kontroverser og uoverensstemmelser, men det er jo derfor vi er brugere her, for at debatere, dele meninger og erfaringer.
Der har, gennem tiden, været mange overophede debatter og folk er blevet kaldt diverse ting. Men sådan er det jo når bølgerne går højt og man brænder for en sag. Dog hellere det end at debatten dør.... eller bliver kedelig, hvilket uværgeligt også vil dræbe den.
Nå men tilbage til Hifi, debatten har jo også, meget naturligt, gået på hvad er hifi egentlig for en størrelse og hvordan kan vi måle/veje den. Problemet som jeg ser det er egentlig et kommunikations problem. Mange er gode til, på hver deres måde, at få beskrevet en lytte oplevelse. Men netop forskellighed i formulering gør det yderst svært at omsætte det skrevne til noget brugbart. Et eksempel kunne være et anlæg som generelt fokusere på den høje mellemtone og op. Hvordan lyder det? Lyst klingende, Skingert, Basfattigt.... osv. Samme anlæg, men ikke samme formulering. I min verden er basfattigt ikke det samme som skingert. Men når udtrykkene ikke kommer fra samme person kan det være det!
Hvordan løses dette så? Det nemme (og måske mest korrekte) svar er at det kan ikke løses.... Men efter som vi jo er brugere for kunne dele oplevelser med andre så duer den nemme løsning desværre ikke.
En anden indgangsvinkel kunne jo være at lave et sæt faste regler for formulering. Men heller ikke dette synes værende en holdbart løsning da debatten jo gerne skulle være fri. Meen helt uløseligt er det alligevel ikke, for hvad nu hvis man kunne lære at forstå hvad folk nu taler om (Som gift mand må man jo også forstå hvad der menes, istedet for at høre hvad der bliver sagt!)
Hvordan nu det? Ved at læse mange indlæg fra de samme personer finder man jo ud af hvad der menes. Dog føler hverken chefen eller fruen glæde ved udsigten til mere tid på hifi4all, så nej, duer ikke. Men hvordan så? Jo ved at lære folk og folks anlæg bedre at kende, gå til de samme lyttesæsions og måske tale sammen IRL tror jeg at forståelsen og derved kvaliteten af debatten kunne højnes.
Så skulle jeg savne noget ved sitet så må det være Socialt samvær IRL. 
Slutteligt vil jeg sige at, hvis det eneste der savnes ved et internetforum er IRL samvær, så er det jo nok ikk´så ringe endda 
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
Sendt: 18 August 2005 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstod den heller ikke helt første gang jeg læste teksten igennem...    
Copy/paste er noget fanden har opfundet.  __________________ MVH Søren
Sonus faber Club International
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

|
Sendt: 18 August 2005 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
ØØØØØV 1000 indlæg og copy/paste fejl.....
Nå, der er rettet lidt i indlægget, så jeg håber at det fremstår mere letlæseligt nu!
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
Sendt: 18 August 2005 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser fint ud nu...
For ikke bare at komme med opkast om copy/paste fejl, må jeg erklære mig enig i det du skriver. Ét af de mest betydningsfulde resultater jeg personligt har haft af dette site har været at møde en række nye mennesker, og deraf nye lytteindtryk, nye indfaldsvinkler og en ny klub! Havde jeg ikke opdaget dette site tror jeg sg* stadig jeg sad med mit gamle NAD-anlæg, dog med en del flere penge på lommen...  __________________ MVH Søren
Sonus faber Club International
|
Til top |
|
|
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
Sendt: 18 August 2005 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt indlæg med en ganske munter, om end ganske rammende afslutning. Alt hvad jeg ved om hifi har jeg lært på disse sider, idet de rummer en broget skarre af entusiaster, som med glæde øser af deres enorme viden og erfaring. Det gælder både branchemedlemmer, redaktionen og alle de andre gamle ræve som vi allesammen godt ved hvem er... '4all' er, som du selv påpeger, til tider problematisk, men til gengæld har grønskollinger (sådanne nogle som mig) fantastiske muligheder for selv engang at blive garvede hifi-interesserede med alt hvad det indebærer. At man på samme forum finder næsten filosofiske diskussioner om mest rigtig lyd, hardcore tekniske diskussioner om flade kabler og indlæg om forskellen på 4 og 8 ohms terminaler siger noget om hvor mange niveauer diskussionerne foregår på, og hvor stor bredden på forum er. Og netop dette synes jeg er klart det bedste ved hifi4all  __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
Sendt: 18 August 2005 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gode reflektioner - jeg tror nu også at dette fantastiske forum har skabt en del kontakt brugerne imellem, som har mundet ud i demo'er, socialt samvær og lyttesessions privat! Samværet ser jeg som en meget stor del af interessen, så det ikke bare ender med en masse "kloge" mennesker bag skærmen som kun har hørt det grej de selv spiller på!
- BR
|
Til top |
|
|
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
Sendt: 18 August 2005 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeNR skrev:
Gode reflektioner - jeg tror nu også at dette fantastiske forum har skabt en del kontakt brugerne imellem, som har mundet ud i demo'er, socialt samvær og lyttesessions privat! Samværet ser jeg som en meget stor del af interessen, så det ikke bare ender med en masse "kloge" mennesker bag skærmen som kun har hørt det grej de selv spiller på!
- BR
Helt enig Bjarke. Musik jo i bund og grund (i hvert fald for mig) en social ting, noget man samles med andre mennesker om. Sådan burde hifi også være. Oplevelser er dobbelt så gode hvis man har nogen at dele dem med! |
|
|
__________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

|
Sendt: 23 August 2005 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fournais skrev:
Musik jo i bund og grund (i hvert fald for mig) en social ting, noget man samles med andre mennesker om. Sådan burde hifi også være. Oplevelser er dobbelt så gode hvis man har nogen at dele dem med! |
|
|
enig og det er jo let at dele via nettet hvis man bare taler samme sprog (ved hvad de andre mener med det de siger)
men ellers er det egenligt forbavsende få tilbagemeldinger der var på mit indlæg
|
Til top |
|
|
jero Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 199
|
Sendt: 23 August 2005 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kyhn
Tillykke med "jubilæet"
Et godt og lærerigt indlæg. Jeg tilslutter mig dine udsagn både i relation til det sociale aspekt , såvel din fine anskuelse af den svære kunst ud i kommunikation og hvad deraf følger .
.
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

|
Sendt: 23 August 2005 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
 ja det er ikke altid let, men selv fruen kan det da nogle gange lykkes at forstå
|
Til top |
|
|
jero Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 199
|
Sendt: 23 August 2005 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ak ja, aktiv lytning er en svær balancegang
|
Til top |
|
|
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
Sendt: 23 August 2005 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
God jubilæumspost, og må jeg med det samme slutte op omkting ideen med mere HIFI-debat IRL.
Mit indtryk er nu ellers at lige netop jer jyder har lavet en hel del arrangementer, hvor jeg synes det kniber mere herover på djævleøen. Det kan selvfølgelig også bare være mig der læser de forkerte tråde.
Uanset hvad så har jeg dog stadig en tyrkertro på, at der en dag er en gal mand, med Accuphase og VA-højttalere, der gerne vil vise os hvor highend det kan blive. Jeg skulle i hvert fald nok få købt en citronmåne og brygget noget kaffe i en fart 
Det er så spændende at læse om hifi - men jeg glæder mig til at høre det... __________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
Til top |
|
|