Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 15:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Pioneer og zitech (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Malmgren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 18 August 2005 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Pc firmaet Zitech har lavet et 50" plasma tv til 29'999kr eller så noget, hvorimod pioneer topmodel 505XDE koster 49'999kr.

Spørgsmålet er ikke om pioneer er det bedste, men om det er 20'000kr bedre. Rent faktisk har Zitech bedre specifikationer.

Zitech: 1366*768, 3000:1, 1000cd/m^2, 16.7M farver.

Pioneer: 1280*768, 1100:1, 1000cd/m^2.

Hvad giver det at Zitech har de bedre specifikationer, og hvilket ville i købe. Forslag om andre plasma'er er velkomne...

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 August 2005 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Det er ikke givet at Zitech har bedre specs - tallene sælger, men de fortæller ikke meget. Jeg vil påstå at Pioneers panel til enhver tid er bedre - desuden genererer Pioneer 8,7 mia. farver, så der er vi ude i tal igen!

Malmgren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2005 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

for et års tid siden sad pioneer sikkert på det bedste plasma tv... er det stadig sådan...?

Malmgren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2005 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

er der ingen der har en mening om  hvad dcer er det absolut bedste plasma tv eller er det pioneer???

MortenSchmidt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005
Sendt: 19 August 2005 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Du må da tage op og kigge på det. Hold øje med sort-niveau, det er meget vigtigt. Læste at det er noget med at vores øjne er mere følsomme for mørke toner end meget lyse, så det nytter ikke at have meget høj kontrast hvis det starter fra sådan en mellem-grå. Desværre er det ikke noget de specificerer, hvor godt sort-niveauet ligger.

Jeg har også undersøgt hvad det ville stå mig i for en 50", og fandt at Fujitsu-Siemens 50-1 kunne fås for omkring 20-21.000 med efterkrav fra Tyskland, markant billigere end alle de andre 50" på markedet. Den er også billig i DK. Jeg har ikke set den i virkeligheden, men man får nok hvad man betaler for. Måske er det endda den der inde i Zitech'en. Har set noget spekulation om at F-S 42" har dannet basis for nogle af de billige der er blevet solgt i aldi.

Jeg vil ikke udtale mig om hvilket af de etablerede mærker der er bedst i 50", men De koster ca. det samme alle sammen, omkring 4000 til 4500 Euro i Tyskland. Hvis du sikrer dig at det ikke er parallelimport, at der er europæisk garanti (se min anden tråd om Panasonic, eller ring og spørg den danske importør), og du får det sendt pr. efterkrav, så tror Jeg du løber en mindre risiko ved at købe Panasonic / Pioneer i Tyskland end du gør ved at købe et Zitech. Prisen vil komme ned i nærheden af et par-og-tredive tusinde, nogle modeller helt ned på 30k rent.

Til top Vis MortenSchmidt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenSchmidt

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 19 August 2005 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Som Ronin siger, skal man ikke kun kigge efter spec'ne. nogle af producenterne er gode til at fremhæve de ting der ser godt ud på papiret.

Vil sige at Pioneer's skærm er bedre end Zitechen, uden at selv have set den. En sammenligning jeg har set er Amitech's 50" over for Pioneeren. På papiret var Amitech'en bedre end Pioneer, men da der kom billede på var der ingen tvivl. Farvel til Amitech'en. Den kunne slet ikke gengive sort ordentligt, og farverne var mudrede...

Der er en grund til at Pioneer'en vandt EISA award'en for bedste plasma tv.. den er super synes jeg, og ja så er den også hammer flot designet! Kan godt være man kan spare nogle penge ved at købe de "billigere" skærme fra mindre producenter (hvis man da kan kalde dem det!!) men man får noget extra fra Pioneer.

Til top Vis nemligja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nemligja Besøg nemligja's Websted

GinGin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Sendt: 20 August 2005 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Du skal vide at i en Zitech plasmaskærm er indmaden samsung. Zitech laver ikke selv tv så de køber det billigste indmad de kan få og sætter så deres eget navn på hvilken samsung model der er inden i det ved jeg ikke men prøv at spørge ind til det før du handler
Til top Vis GinGin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af GinGin

MortenSchmidt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005
Sendt: 21 August 2005 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

Forresten menes det også at være Samsung der er inde i det ultra-billige Fujitsu-Siemens 50". De laver heller ikke selv, og de bruger ikke Fujitsu selv om de kalder sig Fujitsu-Siemens.
Til top Vis MortenSchmidt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenSchmidt

-st3nz-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2005
Lokalitet: København
Sendt: 21 August 2005 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

Jeg vil ikke sige at Pioneer er de bedste på markedet. Men de lokale mærker i Kina, jeg stod og kiggede på Pioneers skærme, og syntes de var "0" ved siden af de skærme de har i Kina. Men pioneers design er dog os langt federe, men de er os meget tynde modellerne i Kina, og smækket op med det hele. :)
Til top Vis -st3nz-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -st3nz-

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes