| Forfatter |
|
christopher G Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 19 August 2005 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jeg tenker meget over at lave en hjemmebio, jeg har et set af kef kht 2005.2. Som reciver har jeg sony str 780/Qs 5.1 5 gange 100 watt. Men skal måske udskiftes sony til harmankardon AVR 435 hvor jeg har nogen gamle kef gulvhøjtaler med uni-Q på 125 watt så ville jeg lave 7,1 men for at lave en hjemmebio skal man jo også kunne se filmen mit rum er kun på 3,4 * 3,4 meter så er det en fladskærm jeg skal købe eller er det en Projektor. &n bsp; max pris er 8000 kr hvor et Medion MD41530 30 " kun koster 7500 kr for 30" lcd tv
ps lige nu bor jeg hjemme så jeg har ikke planer om at bo her helelivet __________________ mvh christopher
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
| Sendt: 20 August 2005 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal købe en projektor. Det er langt fedest. Du får slet ikke den samme bio fornemmelse af en fladskærm.
Dog er det de færeste der helt kan undvære et fjernsyn og kan nøges med en projektor. Men hvis du skal bruge den til film og ikke til at se TV avisen etc. er det en projektor du skal have.
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 20 August 2005 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Bluesky skriver, så kommer du nærmest biografoplevelsen med en projektor. De mest gængse lærredstørrelser er i omegnen af 90", hvilket giver et billedareal som er 9 gange større end et 30" tv. 
Men man skal kunne mørklægge rimeligt effektivt, hvis man også vil kunne bruge projektoren i dagstimerne.
Sidder du f.eks. selv ca. 3,4m fra et evt. lærred, bør billedet nok ikke være større end 80"-90". Jeg sidder selv knap 4m fra 100" herhjemme på en 1366*768 projektor (Sony HS10).
Sanyo Z2 er meget populær herhjemme - den giver stor ydelse for den beskedne pris - jeg tror den kan fåes i omegnen af de 8.000 i Tyskland - hvad den koster i DK pt ved jeg ikke.
Z2 er en 1280*720 projektor med en pæn (for LCD) kontrastratio på 1300:1. DErudover er den udstyret med lensshift (vitalt afhængigt af hvordan den skal placeres) og er meget støjsvag. 
Mvh Thomas __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 August 2005 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok så nu er det slådet fast jeg skal have en projektor når Agent Cooper siger det bliver så meget støre
men hvad med den efekt der hedder rinbuefekten er det godt eller skidt? og hvad med projektoren kun sidder 3,4- 3,2 meter fra vægen hvor der skal et lærde op
men mange tak for svarne __________________ mvh christopher
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2005 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Regnbue effekt er noget der kun ses på DLP projektorer. Det er heller ikke alle der ser dem.
Selv har jeg valgt en LCD, dels for ikke at få problemmer med regnbue effekter. Andre kan bede lide det billed en DLP laver, men det er der ikke enighed om.
De 3,2 meter er ikke noget problem med f.eks en Sanyo Z3/Z2 eller Z1x men er det nok med en Panasonic AE700. Hvis du vil have en DLP, som nok kan fås lidt billigere end LCD, kan du slå afstandene op her Link, men er næppe et problem ved de fleste projektorere.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 August 2005 kl. 00:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak bluesky for linket 
jeg tror jeg skal have denne sanyo z3 men hvad skal mere kikke efter tilbehør vægmontering eller lærdet og hvor meget koster sådan noget. kan ikke finde det på internettede. men hvis der er andre pj jeg skulle heler købe må i meget garne sige til
tak for de hurtige svar __________________ mvh christopher
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2005 kl. 01:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til vægmontering kan du vel bare bruge en hylde. Jeg har ikke set specielle løsninger til vægmontering. Til loftsmontering er der specielle ophæng.
Lærred er næsten lige så stor en videnskab som projektorer.
Først er der farven på lærredet skal det være hvidt eller gråt. Jeg har selv hvidt og er glad for det. Mange sværer til grå til en Sanyo Z3. Jeg har kun set prøver på grå da jeg havde min Sanyo Z1 og syntes hvidt var bedst. Siden har jeg dog hørt fra andre at det med prøver ikke er måden at afgøre det på. Bla. Otto fra TC, mener jeg, først blev "omvendt" til grå da han så film på et helt lærred. Grå er dog noget dyrer end hvidt.
Så er der om det skal være rulle eller fast ramme. Rulle er billigst men også dårligst. De er ikke helt plane som en fast ramme, det giver "bølge" gang ved panoreringer.
Hvis du er lidt fingernem kan du købe løst lærred og selv lave en ramme eller male en træ plade. Det er langt billiger at lave lærredet selv på en de disse måder.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 August 2005 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak bluesky igen for de hurtige svar
jeg skal have rulle da jeg har et vindu som lærdet skal kunne rulle ned over. jeg ved ikke hvor for en fave selve læret skal være men jeg ved at selve (rullen) skal være sort. størelsen ved jeg ikke men hvad for en størelse bruger du og hvor langt væk sidder du fra lærdet __________________ mvh christopher
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2005 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sider knap 4 meter fra et 90" lærred. Hvis jeg skulle købe et nyt idag ville jeg gå lidt op, nok op til en 100"
|
| Til top |
|
| |