Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 20:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Xindak kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Fremmede
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 19 August 2005 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Xindak kabler. Hvad er det for en størrelse?

Jeg er stødt på disse kabler hos en lokal forhandler. Det ser ud og lyder til, at man får meget for pengene. Er der nogle som har prøvet disse under hjemlige forhold?

Deres Gold netkabel ligner en million? Er der nogle som har prøvet det?

venlig hilsen

Til top Vis Fremmede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fremmede

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 19 August 2005 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

jeg har lidt på prøve, http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16330&K W=olsens&TPN=16

gold inkl, jeg skal lige have det testet ordentlig, men indtil videre er jeg meget positiv, sær ht kablet 05 er meget homogent og lader meget bundinformation slippe igennem, desuden lader det virkeligt forstærkerens dæmpningsegenskaber komme til deres ret.

jeg mener at moderatoren Witzel har haft en del af det hjemme.

Høegh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 19 August 2005 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Hmm.. er det her ikke en fejlplacering?
Til top Vis Høegh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Høegh

Kristiankk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 August 2005 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Jeg har prøvet deres signalkabel til ca 6000kr, det er helt fantastisk... Det er utroligt åbent uden at være skarpt og der er virkelig god sammenhæng i hele frekvensområdet.
Til top Vis Kristiankk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristiankk

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 19 August 2005 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Høegh skrev:
Hmm.. er det her ikke en fejlplacering?

ikke mere

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Mr. Ice
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2005
Sendt: 20 August 2005 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Xindak laver fremragende kabler med en ydelse der efter min mening langt overgår andre kabler til samme pris. Samtidig er det nogle utroligt "lækre" kabler de laver.

Jeg har tidligere haft højttalerkablet FS-0.5 som nu er opgraderet til FS-1.0 og jeg kunne godt finde på at prøve FS-2.0 på et tidspunkt.

Hvis du har mulighed for det skulle du prøve dem (også selvom de er fra Kina !)  du vil ikke blive skuffet!

Ice

Boe Audio Black Ethernet,
Nordost Frey2 højttalerkabel.
Til top Vis Mr. Ice's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Ice

Thorsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 August 2005 kl. 07:18 | IP-adresse registreret  

Disse kabler lyder som et spændende alternativ. Hvem forhandler dem i nærheden af mig - dvs. i omegnen af Århus.?

Søgte på Google og fandt dette link, syntes priserne var en del billigere...  www.NYSound.com

Kristiankk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2004
Sendt: 20 August 2005 kl. 07:40 | IP-adresse registreret  

ellers er det www.stoplite.dk

Til top Vis Kristiankk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristiankk

Thorsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2005 kl. 07:43 | IP-adresse registreret  

Måske ser jeg syner , men er der ikke markant forskel på danske og amerikanske priser?

soxen
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Sendt: 20 August 2005 kl. 08:02 | IP-adresse registreret  

Thorsen skrev:
Måske ser jeg syner , men er der ikke markant forskel på danske og amerikanske priser?

Er der ikke det på det meste... man kan købe Danske Vifa endheder i US billigere end i Danmark..

Når nu du har lagt fragt og så told og moms på prisen og så lidt for besværet - ja så er du vel i nærheden af de danske priser

Thorsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2005 kl. 08:07 | IP-adresse registreret  

Så dyrt troede jeg ikke fragt og told var .

http://www.nysound.com/exec/servlet/CategoryServlet?action=p roductdetail&itemID=xdk-2210-01001&formID=0

V/

http://www.stoplite.dk/product.asp?product=22&sub=6& page=1

Prøv lige at sammenligne... Er det ikke samme kabel?

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 20 August 2005 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

Mr. Ice skrev:

Xindak laver fremragende kabler med en ydelse der efter min mening langt overgår andre kabler til samme pris. Samtidig er det nogle utroligt "lækre" kabler de laver.

Jeg har tidligere haft højttalerkablet FS-0.5 som nu er opgraderet til FS-1.0 og jeg kunne godt finde på at prøve FS-2.0 på et tidspunkt.

FS0.5 er jeg ikke vild med.. ok, det er fint ift prisen men jeg synes at man bør spare de sidste penge sammen til 1.0 inden man køber. Det er meget bedre. 2.0 har jeg selv, og jeg har haft GOLD hjemme 2-3 uger.

Jeg synes du skulle prøve at låne dem begge med hjem, selvom GOLD koster 10k sættet. For min opfattelse er at GOLD er bedre, men ikke så markant bedre at det retfærdiggører merprisen på 6000kr ift 2.0. Der er bedre baskontrol, men det er også umiddelbart eneste forskel, ihvertfald i mit setup. og så meget bedre er det heller ikke. og slet ikke for mig, der lige har skiftet fra et Transparent MusicWavePlus der slet ikke ved hvad baskontrol er..

Jeg overvejer om man skal investere i et xindak signalkabel.. men jeg ved ikke hvilket det skal være, og heldigvis, for jeg har slet ikke råd til det nu..

EDIT: kan se du er fra odense.. jeg kan jo evt komme forbi med FS2.0 en dag, så du kan prøve det

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Mr. Ice
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2005 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt mine FS-1.0 hos New York Sound og der ér penge at spare - selv når told og fragt er betalt.

De kan også fås billigere via Tyskland eller England, men de butikker har jeg ingen erfaring med.

Mht. prisforskellene skal man også lige tænke på, at priserne hos de udenlandske forhandlere er en slags "direkte til dig" priser hvorimod de danske priser indeholder avance til forhandleren og derfor altid vil være højere.

Ice

Frisk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Stoplite

Bruger siden: 21 Februar 2005
Sendt: 20 August 2005 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Hej Thorsen og i andre.

Jo det er korrekt det er det samme kabel, eneste forskel på det er :

• det ene er med fuld garanti efter dansk købelov, og lidt til da vi giver 2 års egentlig garanti.
  • med til at holde liv i en trængt branche - de danske hifibutikker vi alle nyder at gå en runde i og få gode råd og dejlig service, samt muligheden for at låne sagerne med hjem og ikke købe katten i sækken.
  • en væsentlig del af avancen ryger tilbage i skatskassen og bidrager til vor velfærd. Det gør den ikke ved det andet.
  • der er ingen risiko ved at købe den danske model, du får sagerne i hånden og betaler, ikke noget med at sende kreditkort nummer til fri afbenyttelse. Den risiko der er påtager vi andre os ved hjemtagelsen fra Kina.

Alt i alt er det hele vel det det danske samfund er bygget op på, tryghed, sikkerhed og mad på bordet hver dag til alle !!

På en ny bil er foskellen endnu større, håndværkeren fra Polen ligeså, eller vores egen løn for den sags skyld eller den SU eller overførselsindkomst vi modtager nu, senere eller da vi udannede os.

Jeg ved ikke hvordan i forsørger jer men jeg tillader mig at antage i hører under en af grupperne, og alles job kan jo erstattes i udlandet til billigere penge, men skal vi alle på understøttelse hænger det bare ikke sammen længere.

ALT I ALT ER DET JO ET DEJLIGT LAND VI HAR - ALLE HJÆLPER ALLE OG VI HAR NOGLE DEJLIGE HIFI BIKSER AT SØGE RÅD OG INSPIRATION I.

Så brug tiden på at arbejde og støtte vort dejlige land istedet for at modarbejde det.

Alt i alt siger det vel mere om os selv om vi kun vil nyde det samfund vore forædre osv. har overdraget os, eller om vi tager imod det som de har tænkt og bidrager til at vore børn kan fortsætte samme tryghed og levestandard. Tænk lidt over det og var dog glad ved at bidrage lidt engang imellem istedet.

Et lille opstød fra en dansker der er lidt utilsfreds med skattetrykket mm. men dog glad for mine børns uddannelse, sundhed og alt det andet.

Til top Vis Frisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frisk Besøg Frisk's Websted

Mikke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 20 August 2005 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Jeg har læst mange interessante argumenter, der skal retfærdiggøre de høje avancer, dele af hifi-branchen tager. Dette er det mest patetiske jeg har læst endnu:

Frisk skrev:

• en væsentlig del af avancen ryger tilbage i skatskassen og bidrager til vor velfærd. Det gør den ikke ved det andet.

Alt i alt er det hele vel det det danske samfund er bygget op på, tryghed, sikkerhed og mad på bordet hver dag til alle !!

Jeg ved ikke hvordan i forsørger jer men jeg tillader mig at antage i hører under en af grupperne, og alles job kan jo erstattes i udlandet til billigere penge, men skal vi alle på understøttelse hænger det bare ikke sammen længere.

ALT I ALT ER DET JO ET DEJLIGT LAND VI HAR - ALLE HJÆLPER ALLE OG VI HAR NOGLE DEJLIGE HIFI BIKSER AT SØGE RÅD OG INSPIRATION I.

Så brug tiden på at arbejde og støtte vort dejlige land istedet for at modarbejde det.

Alt i alt siger det vel mere om os selv om vi kun vil nyde det samfund vore forædre osv. har overdraget os, eller om vi tager imod det som de har tænkt og bidrager til at vore børn kan fortsætte samme tryghed og levestandard. Tænk lidt over det og var dog glad ved at bidrage lidt engang imellem istedet.

Det tager prisen.

JO MERE DU BETALER MIG - DES MERE GØR DU FOR LANDET!

Jeg foreslå nu at alle, der arbejder i den offentlige sektor, og specielt pædagoger, skolelærere og ansatte i sundhedssektoren får specielle priser i hifi-branchen, da de i forvejen har viet deres liv til at berige fællesskabet.

Hil offerviljen!

MVH

Til top Vis Mikke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikke

Mr. Ice
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2005 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Hej Frisk

Der er nok ikke mange der kan være uenige med dine synspunkter, men det er desværre ikke landsby idyl det hele - der er også en stor fæl verden udenfor som man må forholde sig til.

Faktum er, at verden er blevet mindre og mange mennesker handler alt muligt over nettet - enten fordi det ikke fås lokalt eller fordi det er billigere.

Bøger, CD'er og måske kabler hører til den type produkter som med fordel kan handles via nettet - jeg gør det af nød idet der ikke anstændige musikbutikker eller boghandlere på Fyn. Kablerne udelukkende på grund af prisen.

Om det så skyldes at det danske vælfærdssystem har lullet al foretagsomhed i søvn skal jeg ikke kunne sige.

Men, Xindak laver stadig nogle fede kabler og jeg tror jeg snart skal prøve deres netkabler med Schuko stik så de skal selvfølgelig handles lokalt.

Ice 

happy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 August 2005 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Se på hjemmesiden www.ornec.com for billige Xindak kabler !

Happy

Til top Vis happy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af happy

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 August 2005 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

når man bestiller ex netkabel hos new york sound passer stikkene vel heller ikke til dk standard? ellers skal man da støtte de danske butikker hvor det er muligt men 600 us$ og 10.000 er immervæk en kæmpe forskel man ikke kan se bort fra
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 20 August 2005 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Xindak kabler

Jeg synes absolut disse Xindak kabler ser gode ud - nu gør udseende og priser det bare ikke alene, det har vi set igen og igen.

Men samtidigt kan vi også læse at Witzel og Olsen har positive erfaringer med dem, derfor bør vi tage dette til efterretning og afvente yderlig test's og erfaringer med disse kabler.

Hvis den enkelte vælger at købe sine kabler her i Danmark med den nemme garanti, lige på den anden side af døren, så gør man det, og vil andre prøve ude i den store verden, med deres garanti, så gør man det. 
Men hvis man har prøvet det, ved man at det kan være forbundet med besværlighed og ekstra omkostninger.
Det siger sig selv, hvis man sælger dem fra importør til forhandler, så hopper der ekstra omkostninger på hele vejen. 
Jeg talte netop med en om disse ting for få dage siden, og dennne sagde, kabler og tilbehør er de ting som der mindst skal være 40 - 50 % på i avance.

Men tiderne skifter jo hele tiden, og vi oplever dyre mærker bliver billigere, da man mange steder begynder at sælge direkte fra importør og dropper forhandlere i stor målestok.
Det kan man så lide eller ikke, men jeg tror forbrugeren er ligeglad med, om han får det fra adresse 1 eller 2 et given sted i danmark, hvis der er - 40 - 50 % at spare - sådan skifter det også ude i den store verden.

Men man kan ikke angribe nogen for systemet med importør og forhandler - det koster at åbne en biks og skulle lagerføre, annoncering samt meget andet. 
Det er forbundet med omkostninger at have en virksomhed kørende, og nu er det engang sådan importøren har valgt at afsætte sine produkter, med en højere form for service og nationale muligheder.
Helt så flexible er de ikke i USA og Kina, hvis man sidder i Danmark.

Og vær altid bevidst om, at hvis man vil have en kasse fra Korea elller Kina, så koster det en del (meget) i forsendelse, det er ikke ligefrem blevet billigere ad åre.

Giv nu disse kabler og systemet en chance, inden alt brokkeriet tager overhånd, vær glad og positiv over at nogen har givet os den mulighed. 
Man kan altid købe ting billigere et eller andet sted - det vil man aldrig kunne ændre på - vælg dit eget niveau ang. service og nemhed med garati ordninger samt testmuligheder.

Lad tråden dreje som om kablernes kvalitet og lyd, og så lad folk selv om hvor de vil købe dem, det fremgår jo tydeligt at alle kan finde alt i den store verden, så lange kampe om billigt eller dyrt - glem det her i tråden, det er folks egen vurdering hvad de vil.

Jeg vil også selv teste dem, når jeg får lejlighed og tid til dette, for det tager lang tid at teste og sammenligne den slags seriøst.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

moller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003
Sendt: 20 August 2005 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Kan kun anbefale kabler fra Xindak har selv FS-1
er et fremragende kabel til prisen,de laver også
andre fremragende produkter, har en selv en rør-
hydrid forstærker XA-6900SE,alt købt I Hong Kong
men det må være op til hver enkelts moral og penge-
pung om man vil købe her eller i udlandet.
Produkterne er top kvalitet.
Til top Vis moller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moller

Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum