Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 22:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Stort prisfald på fladskærme (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 August 2005 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Nu er der snart endnu mere kød på devisen om at "vent med at købe, de falder i pris!"

http://www.nytimes.com/2005/08/20/technology/20tvprices.html

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 August 2005 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg ikke særligt godt orienteret, men var det ikke forventet hele vejen igennem, at plasma var en stop-gap teknologi indtil LCD teknologien blev modnet, teknologisk og kommercielt.

Eller..?

Så kunne man fristes til at stille spørgsmålet, hvad er det næste der er i pipelinen efter LCD?

zaboom
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 August 2005 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

OLED måske???

Bare et forsigtigt forslag. Er stadig på udviklingsstadiet, men...

Til top Vis zaboom's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaboom Besøg zaboom's Websted

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 August 2005 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Interessant artikel.

Lars

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 August 2005 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

tja har stadig mit sony 100hz 32" widescreen også næste år men man begynder så småt at gøre sig sine overvejelser ang køb af plasma,syntes allerede nu det er rimeligt billigt
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 22 August 2005 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

for mig bliver det nok LCD, plasma bruger for meget strøm til at en nærigpind af mit kaliber vil kunne ta sig råd til at se stort mere end nyhederne andenvær aften

Men sjovt nok har selv de billige plasma apparatene rundt 10.000kr blevet meget bedre det sidste året

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

brandborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 August 2005 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

for mig bliver det nok LCD, plasma bruger for meget strøm til at en nærigpind af mit kaliber vil kunne ta sig råd til at se stort mere end nyhederne andenvær aften

Hmm... Nu er jeg ikke 100% sikker men mener at have læst i andre indlæg at Plasma kun på papiret bruger mere end LCD... LCD bruger en konstant mængde strøm da det jo er to lysrør der skal køre konstant når tv'et er tændt, hvorimod plasma kun bruger den fulde mængde strøm som de er opgivet til når det viser et HELT hvidt billeder og alle plasma cellerne bliver fuldt oplyst...
Størstedelen af de film og programmer jeg personligt ser er mere mørke end lyse, derfor foretrækker jeg stadig plasma ;)

P.S.
Jeg kan ikke få linket til NY Times til at virke? Er artiklen taget ned igen?

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 22 August 2005 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Nåh! Det var jeg ikke klar over, det gør det lidt enklere at købe et nyt fjernsyn

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

DavidH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 22 August 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Linket virker da vist ikkke.
Til top Vis DavidH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DavidH

LarsChristensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 22 August 2005 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Til top Vis LarsChristensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsChristensen

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 22 August 2005 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Et andet interessant aspekt er også den sprint som projektorene er i gang med. Der er nogle modeller derunder som tomme for tomme smadre hvad hvad langt de fleste fladskærmene kan levere af billede i forhold til prisen.

Jeg gad nok vide om fladskærmsmarkedet overhovedet ligger mærke til projektorene eller om det vanvittige prisfald man har set på mainstream projektoren udelukkende er et udfald af at presset kun går den anden vej.

Det er fandme fedt at se noget god konkurrence på TV efter alle de år med CRT.

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 23 August 2005 kl. 07:44 | IP-adresse registreret  

Fenris skrev:

Et andet interessant aspekt er også den sprint som projektorene er i gang med. Der er nogle modeller derunder som tomme for tomme smadre hvad hvad langt de fleste fladskærmene kan levere af billede i forhold til prisen.

Helt enig, men det er rent praktisk to forskellige verdener, og derfor for mange ikke alternativer til hinanden (endnu?)

Fenris skrev:
Jeg gad nok vide om fladskærmsmarkedet overhovedet ligger mærke til projektorene eller om det vanvittige prisfald man har set på mainstream projektoren udelukkende er et udfald af at presset kun går den anden vej.

Jeg vil påstå at de forskellige teknologier og producenter inden for fladskærme har rigeligt at gøre med at konkurrere med hinanden, til at bekymre sig om projektorer. Det afspejles også af at mens udviklingen inden for projektorer går mod mere og mere "rigtig" billedkvalitet (rigtig farvetemperatur/balance f.eks.), så fortsætter TV-producenterne indtil videre i samme rille som på CRT, med hysteriskt høj kontrast, sygeligt høj farvetemperatur og groteskt overdreven brug af sharpness, DNR, dynamisk kontrast og andre "ballademagere". Og i guder hvor er der dog mange tv derude der ikke opfylder et så basat behov som at gengive et 50 Hz tv-signal korrekt. Og så er der folk derude der forsøger at overbevise os om at vi bare skal "vænne os til at opfatte billedkvalitet på en anden måde"? Jeg græmmes...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

fisterolfert
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2004
Lokalitet: København
Sendt: 23 August 2005 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Hey otto nu har jeg læst en del af dine indlæg og det lyder som om du ved hvad du snakker on så vil lige høre pm et godt råd selovom det ik lige helt er omkring men håber det går alligevel.Har i et stykke tid holdt øje med plasma markedet da jeg godt vil ha mig sån en skræm, den skal være hd-ready og har kigget på pana pv500 og pioneer men er blevet lidt skræmt af det her burnin indlæg der var for en uges tid siden her på sitet hvor det lød som logo`er ure osv. meget hurtigt brændte sig fast. Har du noget at sige til dette eller et godt råd om en skærm der er kanon til under 30 k gerne?

Hvordan følger philips med på plasma markedet?

Til top Vis fisterolfert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fisterolfert

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes