Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 17:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hjælp til valg af LCD+? *KØBT* (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nimand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 22 August 2005 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Se indlæg nr. 9 vedrørende nyt valg af LCD :)

Vedrørende ? om hævelse af køb se indlæg nr. 3

Da mit nuværende TV er gået i udu, er jeg blevet tilbudt et Thomson 30LB020S4 i en ombytterhandel. Butikken har ikke TV'et hjemme, så jeg har kun specifikation at gå ud fra.

Specs: http://www.thomson.de/images/TNE/pdfcontent/tv/ps/en_30lb020 s4.pdf

Nogle der vil tage en kig på specs og sige mig om der er noget der falder jer i øjnene som gør, at jeg ikke skal anskaffe mig dette TV?

Ved godt, at det i høj grad også handler om at se TV'et in action :)

Til top Vis nimand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nimand Besøg nimand's Websted

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 August 2005 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Vi havde netop dette TV på mit gamle arb, og jeg syntes det vare et fint og helt igennem ok produkt, hvad skal du give for det?

Nicolai

nimand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2005 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Jeg får en klækkelig rabat ift. butikkens listepris, men kan se, at TV'et kan købes endnu billigere i fx Elgiganten (og ganske givet billigere endnu i Tyskland), så jeg ved ikke om det er det bedste bud på et nyt TV.

Mit TV er i stykker for 3. gang (ny fejl hver gang) og jeg har i den forbindelse sagt til butikken, at jeg vil hæve købet (have pengene tilbage). Dette ville de ikke gå med til, men derimod kan jeg få lov til at købe et nyt TV for beløbet jeg gav for TV'et i sin tid. Jeg har ikke helt kunne finde ud af om jeg kan kræve pengene tilbage eller om jeg skal følge deres tilbud om at bruge pengene i deres butik. Så hvis nogen kan hjælpe på vej, må i meget gerne skrive :)

Til top Vis nimand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nimand Besøg nimand's Websted

peterakastorm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 August 2005 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Er det så ikke bare at købe et nyt TV for de penge, og så derefter benytte sig af deres 14 dages returret? ;) Ej, det ved jeg ikke om kan lade sig gøre...
Til top Vis peterakastorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peterakastorm

nimand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2005 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

@Peter: Ved ikke om de har returret i butikken.

nimand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2005 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Kan muligvis få fingre i dette Thomson til samme pris som det ovenstående, hvis de kan skaffe det hjem.

30LCDB03BBK - kan bedre lide designet på dette.

http://www.thomson.de/images/TNE/pdfcontent/tv/ps/en_30lcdb0 3bbk.pdf

Knolf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 22 August 2005 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Den første thomson du linker til er da helt hen i vejret med response tiden på 50 ms, Raise 25ms+Fall 25ms (Må næsten være en fejl?). Den anden Thomson er på 16 ms, samt har bedre contrast & lysstyrke. Så ingen tvivl om, at den er langt bedre.
Til top Vis Knolf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knolf

nimand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2005 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Knolf skrev:
Den første thomson du linker til er da helt hen i vejret med response tiden på 50 ms, Raise 25ms+Fall 25ms (Må næsten være en fejl?). Den anden Thomson er på 16 ms, samt har bedre contrast & lysstyrke. Så ingen tvivl om, at den er langt bedre.

Ja responstiden på det første er ikke noget at råbe hurra for. Nu må jeg krydse fingre for, at butikken kan skaffe den anden model hjem.

nimand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 August 2005 kl. 08:05 | IP-adresse registreret  

Det lader til, at Thomson 30LCDB03BBK bliver svær for butikken at skaffe hjem.

Derfor ville jeg høre om i kunne anbefale et LCD indenfor et af følgende mærker:

Thomson, Philips, Grundig, Sony, Samsung og Hitachi.

Det er ikke et krav, at LCD'en er HD ready, men ville være rart. Skal kunne klare en god opløsning ved tilsutning af PC og gerne være pænt at se på. Var blevet vild med Thomson's model i sort med glasfront. Ellers bare et godt billede til alm. daglig TV-brug (Stofa) og lidt film fra DVD/PC. Størrelsen skal helst være 30" eller 32"

Pris omkring 10-14k.

Rande
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Sendt: 24 August 2005 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

En skam du ikke vil op på 17K

Her kan du få en LGRZ32 med alt i gejl (HD og HDMI). Det er en XD 2 Engine der sidder i = BEDRE BILLEDE.

Men uanset hvad, må du ALDRIG spare på kablerne, køb evt. en antenneforstærker oveni. Har selv Stofa dog med dårligt signal. Med antenneforstærkeren står det knivskarpt.

Til top Vis Rande's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rande

nimand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 August 2005 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

@Rande: Tak for tippet! Jeg tror dog valget falder på et Samsung LE-32R41B (samme som LE-32R51B blot lidt anderledes design) som også er omtalt en del i et tidligere indlæg her på hifi4all. Vel og mærke hvis forhandleren vil lave en ordentlig pris til mig :)

Hvilken tilslutning fra DVD til LCD er egentlig den bedste? Når ikke jeg har nogen hdmi udgang på min DVD afspiller vel at mærke. Jeg har en Cambridge Audio D540 DVD med progressive scan. Videoudgangene er scart med RGB, komposit, komponent og S-video.

Jeg skal helt sikkert have en forstærker, da mit Stofa signal står AD H til!

nimand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 August 2005 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Så blev der handlet :)

Er ved at pille ved indstillinger, men indtil videre er jeg tilfreds. Fik en god rabat på Samsung LE32R41B og komponentkabel med i handlen.

Lidt pics:

http://img6.imageshack.us/my.php?image=tv0049ou.jpg

http://img6.imageshack.us/my.php?image=tv0059yc.jpg

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes