| Forfatter |
|
Rene Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 22 August 2005 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej genier
Hvilke af de udmærkede Sony CD-afspillere skal man kigge efter, brugt. Tænker nok specielt på dem som Sony lavede i løbet af 90'erne, visse af dem store og tunge med gode løbeværk. Jeg er ikke så stiv i Sony's nummerserier, men såvidt jeg erindrer er det nogle virkeligt gode imellem, men samtidig også nogle mindre vellykkede, så det er jo om at kigge efter de rigtige.
Jeg kigger særligt efter de balancerede versioner. Er der nogle af Jer dygtige folk, der har lidt input på den front?
Mvh Rene __________________ "Det er bedre at ramme ved siden af, end slet ikke at ramme"
|
| Til top |
|
| |
diabolos Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 22 August 2005 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
I 90'erne er det vist kun deres topmodeller som har 7 i navnet, som er
balanceret. Hæng mig ikke op på det. x707es er en af de populære
modeller.
Red.: Men meget vand er løbet i åen siden dengang, så måske det er
bedre at lede efter en god moderne afspiller i 12.000 krs klassen og op?
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 24 August 2005 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nok ikke overraskende jeg melder mig her: Jeg kan kun give XA50ES mine varmeste anbefalinger. Jeg købte den sidst i 90´erne og det varer længe før jeg nænner at udskifte den. Dengang var listeprisen vist ca. 10K. Se evt. mit link.
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 24 August 2005 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
5 og 7 modellerne i ES serien er nogle lækre maskiner. 3 serien synes jeg ikke helt kan leve op til de andre. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 24 August 2005 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
De har lavet rigtig mange fede maskiner, hvad enten du vil bruge dem som drev eller cd-afspiller generelt! Har selv haft en CDP-XA5ES, som jeg synes var lidt kedelig i lyden......men kan forstå herinde, at jeg ikke er ene om det.
Har pt. en gammel sag fra dem, nemlig en CDP-X707ES. Og den er sgu lækker synes jeg, både i udseende og lyd. Men de er nok svære at opdrive....
Men med de store modeller fra dem, går man næsten aldrig galt i byen. Det er lækker mekanik, de spiller godt, og kører bare derud af. Så håber du finder noget interessant.... 
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 24 August 2005 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den model med træ ude i siderne, er det 5'eren eller 7'eren?
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2005 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
|
De har lavet rigtig mange fede maskiner, hvad enten du vil bruge dem som drev eller cd-afspiller generelt! Har selv haft en CDP-XA5ES, som jeg synes var lidt kedelig i lyden......men kan forstå herinde, at jeg ikke er ene om det.
Har pt. en gammel sag fra dem, nemlig en CDP-X707ES. Og den er sgu lækker synes jeg, både i udseende og lyd. Men de er nok svære at opdrive....
Men med de store modeller fra dem, går man næsten aldrig galt i byen. Det er lækker mekanik, de spiller godt, og kører bare derud af. Så håber du finder noget interessant.... 
|
|
|
Havde selv en 707ES (eller var det 7ES? kan aldrig holde styr på det men mener det var en 707) inde at vende en kort overgang, og det er en rigtig lækker maskine (bortset fra træsiderne ) men den røg ud fordi den var lidt kedelig. Den spillede på ingen måde dårligt, men alt lød bare for pænt og poleret. Til meget musik er det ikke noget problem, men det holder ikke hvis man sætter noget af det tungere rock på, og det så lyder som om de spiller til svigermors runde fødselsdag..... nåja en overdrivelse men jeg syntes bare at der manglede lidt med den type af musik. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 24 August 2005 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sjovt du skriver det Michael, for jeg spiller selv meget rock, også rimeligt hård rock. Og jeg savner ikke rigtig noget, med min 707ES'er. Men det er selvfølgelig en smagssag jo, og ja....jeg har haft andre cd-afspillere osse.
Men igen....smag og behag.... 
Og til AM-E: Hverken 5'ern eller 7'ern havde træsider, de kom frem ligesom de holdte op med det. Hvis det altså er dem fra midten/slutningen af 90'erne du tænker på. 707'ern som jeg har, er fra den sidste serie med træsider....så vidt jeg husker i hvert fald!
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2005 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ dumbo
Selvfølgelig er det en smags sag og det er bestemt ikke fordi jeg mener 707 er dårlig til rock musik som sådan, men sammenlignet med den Micromega som jeg valgte at beholde, så lød det lidt "pænere" og derfor valgte jeg at skille mig af med Sony'en, men jeg er tør da ikke udelukke at jeg ville vælge anderledes i dag, hvor andre komponenter i anlægget er blevet skiftet.
En dejlig ting ved de store Sony'er er, at de er bygget som kampvogne og blærerøvs-faktoren på så dan en tung satan er også ret høj  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 24 August 2005 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min Sony XA 7 ES gør det fortrinligt og syntes ikke den halter
bagud den har tværtimod en dejlig bund og ingen træsider  . Den er
fra 97 og ballanceret
Er du interesseret kan jeg scanne en test fra "Lyd og billede" 96 og maile i en PM
__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |