Forfatter |
|
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er på jagt efter folk, der vil dele deres erfaringer med undertegnede om følgende produkt:
Isotek Mini-Sub GII

Der kan bl.a. læses mere om produktet på de to følgende links:
http://www.isoteksystems.com/minisub.asp
http://www.isoteksystems.com/downs/rev-msub.pdf
Det sidste link er en fuld anmeldelse af produktet fra Hi-Fi News i England.
Mini-Sub'en har høstet en del hæder for sine præstationer, så det har selvfølgelig også været med at skærpe interessen. Isotek har modtaget følgende priser for netop Mini-Sub'en, der kun er en lille del i dere forholdsvis store sortiment.
Jeg har ikke været i stand til at finde en dansk forhandler. Så vidt vides, så var SAA-Audio vist forhandler af dette produkt for mindre end et år siden, men er ikke længere i besiddelse af argenturet...hvorfor ved jeg ikke.
Jeg kunne selvfølgelig også springe på den nye Exact Power EP15A eller EP20A, men med en startpris på 2250£, er det lidt uden for kirkebøssens budget. Eller Thor fra NordOst, men her siger prisen også i omegnen af de 2000£. Det er iøvrigt Isotek Systems, der står bag udviklingen af THOR fra NordOst.
Jeg har derfor søgt uden for de danske grænser, endnu en gang kan man vel fristes til at sige, og har fået et rigtigt fint tilbud fra den tyske forhandler....Så det ender nok med, at min sparegris bliver sendt uden for landets grænser.
Jeg håber, der er en venlig sjæl, der har haft nogle oplevelser med denne "strømbørge" og har lyst til at dele ud sine erfaringer.
Dynamiske hilsner
Rune
Note: Alle billeder og data samt links er hentet fra http://www.isoteksystems.com/index.asp
|
Til top |
|
|
Hede Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 281
|
Sendt: 25 August 2005 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Flex
Jeg har faktisk kigget på isoteks minisub for et par måneder siden og det nærmeste jeg kunne var en svensk importør. Jeg har ikke hørt dyret men til de penge kan man da prøve de andre koster jo ca. 4 gange så meget. Kan du hjælpe med et link til den tyske forhandler.
Mvh __________________ Mvh.
Hede
|
Til top |
|
|
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
Sendt: 25 August 2005 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hede.
Det er hos følgende forhandler, at jeg er blevet tilbudt en IsoTek Mini Sub GII, til en forholdsvis god pris:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IsoTek Germany Clearlight Audio Vertrieb GmbH Schanzstrasse 2a 77652 Offenburg Deutschland
|
www.clearlight-audio.de clearlight-audio@t-online.de T: 0049 (0)781-970 99 91 F: 0049 (0)781-970 99 93 |
|
Products Sold: IsoPlug; NeoPlug; Mains Cables; Multi-Way; Gemini; Orion; Solus; Mini Sub; Vision; Titan.
Det skal i den forbindelse siges, at de var utrolige hurtige med at give respons, da jeg skrev til dem. Jeg skrev sent aften og næste morgen var der en "rotte i fælden" .
Mvh.
FLEX |
|
Til top |
|
|
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2057
|
Sendt: 25 August 2005 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror Naim havde lånt sådan en fætter der på et tidspunkt, prøv at skrive en PB til ham.
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
Til top |
|
|
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
Sendt: 25 August 2005 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præsten skrev:
Jeg tror Naim havde lånt sådan en fætter der på et tidspunkt, prøv at skrive en PB til ham.
/Præsten
|
|
|
Hil du kirkens tjener.
Jeg vil straks kaste mig over tasterne og sende en PB til Naim. Tak for tippet.
Mvh. FLEX
|
Til top |
|
|
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
Sendt: 25 August 2005 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg savner dog stadig tidligere eller nuværende ejere af IsoTek Mini Sub GII, der har lyst til at ødsle af deres erfaringer. Kom endelig ud af busken...jeg venter spændt.
FLEX
|
Til top |
|
|
Søren Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 222
|
Sendt: 25 August 2005 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvis du kigger lidt på www.euphonia-audioforum.se eller www.hififorum.nu så har jeg tidligere fundt erfaringer om minsubben. Det er generelt meget positivt.

Søren
__________________ Søren
Roksan TMS3/Artemiz, Koetsu Rosewood Signature, NLE 22 RIAA,
AMR DP-777 dac
Pass Labs Xp20
Pass Labs XA100.5
VA The Music
|
Til top |
|
|
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
Sendt: 27 August 2005 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kan jeg altså ikke vente mere på at få fat i en IsoTek Mini Sub GII
Nu skal det være, så på mandag vil der tikke en bestilling ind på en Mini Sub, hos den tyske forhandler af IsoTek.
Jeg har besluttet mig for at prøve denne conditioner/filter på trods af manglende erfaringer på området. Har dog lyttet ganske kort til Exact Power og THOR, men har endnu ikke lyttet til Mini Sub'en, så det skal prøves.
Det bliver en Mini Sub i sort, så den matcher mit øvrige set-up, der som bekendt består af Densen og Emilie S3 By Raidho, der også er sorte.
Mon ikke, at Casa Flex skal få endnu mere vellyd i bedecellen.
FLEX
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
Sendt: 27 August 2005 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan gamle hifi-rebel
Hvo´intet vover sagde den fromme... Det bliver spændende, og den gamle ser frem til at høre resultatet den kommende weekend. Warthburgen er tæt på at være lige ved at være kampklar. Toptrimmet er jo vores motto, ja det er så, hvorfor dyserne og svanehalsen skal have den sidste brasso før afgang. Vi afskiber formentlig fredag, og forventer ankomst lørdag 11.21! Copilot Ronin læser kortet, så alt skal tages med en stor portion salt __________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
Pink-Bear Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 557
|
Sendt: 27 August 2005 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan godt være det lyder dumt, men hvad er den kasse lige til? Et slags filter mellem forstærker/cdafspiller og 230 V?
|
Til top |
|
|
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
Sendt: 27 August 2005 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
Sendt: 27 August 2005 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
Sådan gamle hifi-rebel
Hvo´intet vover sagde den fromme... Det bliver spændende, og den gamle ser frem til at høre resultatet den kommende weekend. Warthburgen er tæt på at være lige ved at være kampklar. Toptrimmet er jo vores motto, ja det er så, hvorfor dyserne og svanehalsen skal have den sidste brasso før afgang. Vi afskiber formentlig fredag, og forventer ankomst lørdag 11.21! Copilot Ronin læser kortet, så alt skal tages med en stor portion salt
|
|
|
Halopsa broder.
Jeg skal nok piske tyskerne, så de kan få den smidt i en kasse hurtigst muligt. Det ville jo være ærgeligt, hvis den ikke stod i Casa Flex, når broderskabet fra Himmerland indtager mit kloster.
Salt har vi masser af...
Be carefull outthere
|
Til top |
|
|
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
Sendt: 27 August 2005 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det drejer sig om et udvidet strømfilter, der hele tiden sørger for, at dine apparater fodres med 230 volt, hverken mere eller mindre. Desuden fjernere den, den evt. netstøj, der måtte forekomme.
Prisen på Mini Sub'en afhænger meget af, hvor man handler i Europa samt farvevalg. I sort er den 500 Kr. dyrere end i stål-udgaven. Prisen svinger fra 500 £ for stål-udgaven i England og op til ca. 8.500 Kr. i Sverige.
Man skal nok forhøre sig en del steder, hvis man skal have den til en fornuftig pris.
|
Til top |
|
|
Pink-Bear Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 557
|
Sendt: 27 August 2005 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
puha det var da en pebret pris... Der kan jeg ikke være med ;)
|
Til top |
|
|
Søren Forum Bruger

|
Sendt: 02 September 2005 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej FLEX
Er der noget nyt i sagen? Har du bestilt og evt. allerede fået dimsen hjem?
Jeg er også ret nysgerrig når det kommer til den der ISOTEK dims 
Søren
__________________ Søren
AMR DP-777 dac
Pass Labs Xp20
Pass Labs XA100.5
VA The Music
|
Til top |
|
|
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
Sendt: 02 September 2005 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halopsa Søren.
Mini Sub'en er bestilt, men desværre er der en lille uges leveringstid, så jeg har ikke mulighed for at nyde "dyret" i weekenden...Får ellers besøg af det jyske broderskab i weekenden, så¨det ville ha' været passende med lidt nyt isenkram til en lytteseance.
Jeg ser frem til, at der skal ren strøm i kassen....venter, venter og venter.
FLEX
|
Til top |
|
|
Søren Forum Bruger

|
Sendt: 26 September 2005 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Flex
Jeg er stadig nysgerrig. Har du fået dimsen og fået nogle erfaringer som du vil videregive?

Søren __________________ Søren
AMR DP-777 dac
Pass Labs Xp20
Pass Labs XA100.5
VA The Music
|
Til top |
|
|
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
Sendt: 26 September 2005 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren skrev:
Hej Flex
Jeg er stadig nysgerrig. Har du fået dimsen og fået nogle erfaringer som du vil videregive?

Søren
|
|
|
Hej Søren.
Jeg har endnu ikke fået dyret, da jeg vil have den i sort. Dette har desværre ikke kunnet lade sig gøre på nuværende tidspunkt, så jeg venter blot på en positiv tilbagemelding fra Tyskland om hvornår sådan en fætter kan erhverves.
Håber ventetiden ikke bliver for lang.
FLEX
|
Til top |
|
|
enfant Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 22
|
Sendt: 03 November 2005 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej flex
Jeg venter spændt er de tyskere ikke snart kommet ud af busken. Så
vi kan høre om dine erfaringer med den strømvasker ?
|
Til top |
|
|
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
Sendt: 03 November 2005 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
enfant skrev:
hej flex
Jeg venter spændt er de tyskere ikke snart kommet ud af busken. Så vi kan høre om dine erfaringer med den strømvasker ?
|
|
|
Hej Enfant.
Har netop en Isotek mini-sub stående og har haft den i 8 dage nu.
Lad må slå fast med det samme, at det er ikke kun positiv "strøm" den tager på ens anlæg. Det skal forstås på den måde, at den har en grad af dynamikdæmpning i sig. Det vil sige, at musikken ikke virker helt så levende som før, altså uden Mini-Sub.
Der kommer helt klart en ro over lydbilledet og fx basgengivelsen virker ret stram. Kvindestemmer gengives med en utrolig skønhed og ligeledes akustiske instrumenter fremstår flot, men det er altså på bekostning af noget spilleglæde/dynamik, og det har jeg godt nok svært ved at finde ud af om det er det jeg vil.
Ellers er det ganske gedigent produkt, der er solidt og yderst velkonstrueret.
Nu må vi se om det er noget, der falder mit hjeret nært i den nærmeste fremtid...men det il tiden jo vise.
Mvh. FLEX
|
Til top |
|
|