| Forfatter |
|
danniman2002 Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 52
|
| Sendt: 24 August 2005 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Da jeg kom hjem i går og skulle se en film kom der pludselig ikke noget bas ud af min subwoofer, som ellers har tjent mig godt i 5 år . Den spillede ikke, men der kom i stedet en "sjov" lyd fra forstærkeren. Den summede bare, som om der var et lille relæ, der hele tiden solg til og fra meget hurtigt. Hvad kan der være i vejen med den? jeg har prøvet at skifte den lille sikring, men uden held. Det er en KEF PSW1000 der er tale om. Kan man evt købe en anden forstærker til den? Hvis det er muligt at købe en anden en at sætte på den, må i godt skrive, hvor man får sådan en henne.
På forhånd tak.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 August 2005 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der slet ingen, som har et bud?
|
| Til top |
|
| |
Jesper001 Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 326
|
| Sendt: 25 August 2005 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender ikke den sub forstærker. Fortæl målene på den, hvilken effekt du har brug for og hvilken impedans den skal kunne klare, så er det da muligt at nogen af os kender nogle fornuftige forstærkere der kan erstatte den...
__________________ -Hold nu den kontaktor inde for helvede!!!
- Jamen, det ryger!
- Jaja, Hold nu kæft og hold den inde!!
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 25 August 2005 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej danniman2002
Var sikringen brændt over? Hvis nej,- er fejlen måske en defekt elektrolyt i power suplyen, en ensretter eller en transitor er feset af. Og.... nu ikke noget med kabler der er faldet ud osv. vel? tjek din forstærkers og ht's kabler før "vi" går videre 
Mvh/Mik112
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 August 2005 kl. 07:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikringen var ikke brændt over. Jeg har tjekket kablerne, men tror alligevel, jeg vil prøve at smide et andet kabel på senere. Bare for at være helt sikker. Jeg vil ligeledes prøve at finde nogle specs og mål på den.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 August 2005 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kablerne fejlede intet. Den anden subwoofer, som får signal fra samme subudgang i min surround-receiver, via en y-splitter spiller fint, så det er heller ikke min receiver den er gal med. Jeg fandt ud af, at lyden blev ved med at være der, selvom jeg tog signal kablet fra. Det begynder dog først på det, når den har været slået til.
Jeg har ikke haft mulighed for at måle impedansen enheden, da jeg ikke lige kan finde mit multimeter, men vil skrive det senere, når jeg finder det. Hvis der ellers mangler nogle oplysninger, så skriv endelig. Så vil jeg se, om jeg kan finde ud af det.
Her er nogle specs fra brugsanvisningen:
- LF Drive Unit: 1 x 210 mm (8") with coated pulp cone and magnetic shielding
- Frequency range: 35 Hz to 150 Hz. Upper frequency cut-off is variable between 80 Hz and 120 Hz +/- 3dB
- Enclosure Type: Bass Reflex
- Internal Volume: 15 litres
- Amplifier output power: 100 watts
- Low Level Signal Inputs: RCA phono sockets ( 2 stk. - Left/Right)
- High Level Signal Inputs: Spring clips
- Low Level Signal Outputs: RCA phono sockets (Actively filtered at 14 dB/octave @60-170 Hz)
- High Level Signal Outputs: Spring clips (Actively filtered at 6 dB/octave @ 130 Hz)
- Net Weight: 11,5 kg
- Dimensions (H x W x D) mm: 370 x 320 x 320
Her er nogle fysiske mål på forstærkeren:

|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 27 August 2005 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Tror ikke du behøver at teste mere. Min konklusion: Sub død.
Send evt. en PB 
Mvh/Mik112
|
| Til top |
|
| |