Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. april 2024 | 15:09   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Buch’s stereo (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1226
Sendt: 26 August 2005 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Sjovt med det Proceed sæt ... havde kig på det da de kom frem ... uha mange år siden!! Man ser ikke mange af dem!

Flot anlæg ... der kalder glade minder frem.

Har selv Proac 3.8 ... prøv dem ... er nok ikke helt på højde med de store Merlin, men i større rum er de måske trods alt et bedre valg ... og en hel del billigere.

SATMIT

 



__________________
"My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
Til top Vis SATMIT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SATMIT
 
Buch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 546
Sendt: 26 August 2005 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

SATMIT skrev:

Har selv Proac 3.8 ... prøv dem ... er nok ikke helt på højde med de store Merlin, men i større rum er de måske trods alt et bedre valg ... og en hel del billigere.

SATMIT

Ja VSM er ubehageligt dyre hvis man skal have den store med BAM, men for h... hvor de spiller godt. Det kunne være at man skulle lytte lidt til den lille TSM.

Til top Vis Buch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buch
 
Buch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 546
Sendt: 26 August 2005 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

piobyte skrev:
Det er det samme her ved mig, men det kan du jo se på min side. Jeg kunne godt savne et retroforum på HIFI4all engang imellem, da der stadig er masser af ikke helt nyt og gammelt  hifi  i brug

Fremragende idé med en vintage sektion. Flotte billeder du der har lagt ud. Den Onkyo har vel fuldt styr på B&W'erne.

Til top Vis Buch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buch
 
Buch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 546
Sendt: 04 September 2005 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Først en gang tak for de pæne ord.

I mellem tiden er der kommet nye højttalere til og der er også sket lidt på strømforsynings-siden. Anlægget er flyttet ind i et større rum, hvilket har givet nogle udfordringer rent lydmæssigt. Jeg er endnu ikke helt på plads, men det kommer nok - og nej, jeg ved godt at der ikke er præmie for kabelrodet.

Proac Response 2.5:

Close-up:

 

Alu-strømskinne:

med stor Gold-II Schuko:

Der skal lige lyttes lidt mere inden jeg kan komme med et detaljeret indtryk, men skinnen kom til allerede for et par dage siden og den forbedrede lyden på alle punkter. Den kan jeg godt anbefale.

Fortsat god weekend herfra.

Til top Vis Buch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buch
 
Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3209
Sendt: 04 September 2005 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Super med en masse billeder det ser godt ud, når du får styr på det hele

Er der jord i stikkontakten?



__________________
Hilsen Henrik
Til top Vis Henrik300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik300 Besøg Henrik300's Websted
 
Buch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 546
Sendt: 04 September 2005 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Super med en masse billeder det ser godt ud, når du får styr på det hele

Er der jord i stikkontakten?

Ja, men ikke i min stue - endnu. Det er dog et must på sigt, da flere af komponenterne er beregnet på at skulle have jordforbindelse.

Til top Vis Buch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buch
 
XenoCypraZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 757
Sendt: 05 September 2005 kl. 06:30 | IP-adresse registreret  

Ser godt ud. Hvordan spiller de famøse Proac, i forhold til dine Infinity.

__________________
I reveal you witch now you've cast your last spell
he knows who you are you'll join him on his way to hell........

[Pyramaze - Sleepy Hollow]
Til top Vis XenoCypraZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XenoCypraZ Besøg XenoCypraZ's Websted
 
Buch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 546
Sendt: 05 September 2005 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

XenoCypraZ skrev:
Ser godt ud. Hvordan spiller de famøse Proac, i forhold til dine Infinity.

Det man først lægger mærke til er, at Proac'erne har en dybere bas end Kappaerne. Det er ikke ubetinget et gode i mit rum da de mindst skal have en meter til bagvæg/sidevæg for at det ikke buldrer og brager i hele bygningen.

Kappaerne kan til gengæld noget med detaljer i det øvre basområde som jeg ikke får med Proac'erne. Kappaerne excellerer også med masser af mikrodetaljer i det allerøverste diskantområde. Det hører jeg heller ikke fra Proac'erne.

Kappaernes allerstærkeste side er efter min mening det meget fine dynamikområde de har. Jeg spiller normalt ikke specielt højt, men med de små Infinity'er kommer det hele med på en måde så det bliver interessant at lytte - selv ved lave niveauer.

Proac'erne er aldrig ubehagelige at lytte til. Kappaerne kan være ret utålelige ved dårlige indspilninger. Proac'erne er også nok lidt renere (læs ufarvet) i mellemtoneområdet - stemmer gengives mere afslappet og naturlige, men der er tale om småting her.

Proac'ernes fordele ligger i, at der er en meget god sammenhæng mellem enhederne - der er i min ører ikke megen antydning af overgang. Det gør lyden meget helstøbt. Perspektivet er også meget fint i begge retninger. Nok noget dybere end Kappaernes.

Kappaerne er bestemt ikke dømt ude endnu, så de får nok lov til at blive - vi får se. De har tidligere klaret sig over for væsentligt dyrere modstandere.

 

Til top Vis Buch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buch
 
Buch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 546
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg bi-wire broer hjem til vdh The Breeze Hybrid. En kæmpe forbedring i forhold til de kortslutningsstifter der følger med Proac'erne. Jeg syntes at Proac'erne lyder bedre med The Breeze end med TMC. TMC er dog stadig bedst til Kappa'erne, men der eksperimenteres stadig.

PDT2 er nu sat op på tre Pulsar Points.

og PDP2 er sat op på et underlag af kork og Holfi feets:

Forforstærkeren er også sat op på Holfi feets. Samlet set syntes jeg at lyden er blevet klarere i mellemtonen, men jeg er ikke sikker på om der er forbedringer i diskant og bas. Perspektivet er dog blevet bredere og det virker som om instrumenter tegnes lidt mere præcist i lydbilledet.

Benchmark'en var kun på besøg. Den gjorde det klart at jeg ikke i første omgang skal på udkig efter ny DAC, men derimod en anden forforstærker. Som det ses har DAC'en et potmeter, der gør det muligt at koble den direkte til effekttrinnet. Det gav "hul igennem" i en grad som jeg aldrig havde troet muligt. Jeg vil dog ikke undvære den fleksibilitet som en forforstærker giver, så derfor er jagten sat ind på en afløser til LS3.

Forsøgene med de to DACs havde også den positive sideeffekt, at jeg fik sat vdh D-501 Hybrid på som digitalkabel til PDT2 da MDC-1 blev brugt til Benchmark'en. Det viste sig at være en rigtig god idé og det er nu mit foretrukne kabel mellem drev og konverter.

Anlægget i nuværende opsætning:
1. Pladespiller: Linn Sondek LP12 (Valhalla)
2. Tonearm: Linn Ittok LVIII
3. PU: Denon DL110
4. RIAA: NAD PP1
5. Proceed PDT2/PDP2
6. Forforstærker: Audio Research LS3
7. Effektforstærker: Mark Levinson No 23.5
8. Højttalere: Infinity Kappa 6.2i series 2, Proac Response 2.5
9. Kabler: vdh D-501 Hybrid(digital), Monitor Lemnos PC-OCC(pre-power) vdh The Integration Hybrid(DAC-Pre), vdh The Breeze Hybrid



__________________
hilsen Buch
Mit anlæg
Til top Vis Buch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buch
 
270961
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 889
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Hej

Flot anlæg.

Proac og ML går virkeligt godt i spænd sammen. Dejligt at se "ældre" highend ting også spiller endnu og selvfølgelig gør de det. De var jo på længest fremme i skoen da de blev lanceret og lysår foran alt andet.

Bravo.

Mvh

Dr. Lyd

 

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961
 
Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 970
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Hej Buch
Det kan da være at du skal prøve noget af mit vidundergummi
Clifton har været forbi casa Mashuro og han har vist fundet løsningen.
se her


__________________
Derfor Økologi
Til top Vis Mashuro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mashuro
 
Buch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 546
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:

Hej

Flot anlæg.



Thanks

270961 skrev:

Proac og ML går virkeligt godt i spænd sammen. Dejligt at se "ældre" highend ting også spiller endnu og selvfølgelig gør de det. De var jo på længest fremme i skoen da de blev lanceret og lysår foran alt andet.

Bravo.

Mvh

Dr. Lyd

Ja de ældre ting er økonomisk set lidt mere spiselige for mit vedkommende og jeg har ikke noget behov for at være med på den nyeste mode. På nær pladespiller og kabler er det hele købt brugt til væsentligt under nyprisen. Jeg oplever også at folk passer godt på deres udstyr så jeg er ret tryg ved at købe brugt. Og som det også fremgår ovenfor, er jeg sikker på at der er potentiale til endnu bedre lyd. Det spændende er så at finde ud af hvilken udskiftning der giver mest lyd for pengene.



__________________
hilsen Buch
Mit anlæg
Til top Vis Buch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buch
 
Buch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 546
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Mashuro skrev:
Hej Buch
Det kan da være at du skal prøve noget af mit vidundergummi
Clifton har været forbi casa Mashuro og han har vist fundet løsningen.
se her

Tak for tippet. Det lyder da rigtig spændende. Og hvor får jeg gaflet et par strimler af det - og hvad koster sådan et stykke gulvbelægning? 



__________________
hilsen Buch
Mit anlæg
Til top Vis Buch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buch
 
piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2169
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Buch skrev:

piobyte skrev:
Det er det samme her ved mig, men det kan du jo se på min side. Jeg kunne godt savne et retroforum på HIFI4all engang imellem, da der stadig er masser af ikke helt nyt og gammelt  hifi  i brug

Fremragende idé med en vintage sektion. Flotte billeder du der har lagt ud. Den Onkyo har vel fuldt styr på B&W'erne.

 

  Hej igen og flotte ht´ ere , og ja der er da lidt styr på b&W´erne



__________________
http://www.piobyte.dk/MSV2

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted
 
Buch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 546
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

piobyte skrev:

  Hej igen og flotte ht´ ere , og ja der er da lidt styr på b&W´erne

Billederne er desværre ikke blevet så gode som jeg havde håbet (jeg syntes de 35k er en lav grænse). Proac'erne står faktisk som nye. Den tidligere ejer havde heldigvis passet rigtig godt på dem.



__________________
hilsen Buch
Mit anlæg
Til top Vis Buch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buch
 
270961
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 889
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Buch skrev:
270961 skrev:

Hej

Flot anlæg.



Thanks

[QUOTE=270961]

Proac og ML går virkeligt godt i spænd sammen. Dejligt at se "ældre" highend ting også spiller endnu og selvfølgelig gør de det. De var jo på længest fremme i skoen da de blev lanceret og lysår foran alt andet.

Bravo.

Mvh

Dr. Lyd

Ja de ældre ting er økonomisk set lidt mere spiselige for mit vedkommende og jeg har ikke noget behov for at være med på den nyeste mode. På nær pladespiller og kabler er det hele købt brugt til væsentligt under nyprisen. Jeg oplever også at folk passer godt på deres udstyr så jeg er ret tryg ved at købe brugt. Og som det også fremgår ovenfor, er jeg sikker på at der er potentiale til endnu bedre lyd. Det spændende er så at finde ud af hvilken udskiftning der giver mest lyd for pengene.

----------------------------------------------

Hej igen

Det var så lidt.....det er et meget lækkert anlæg.

En lille kommentar:

Det virker sommetider som om at det nye ikke altid er nyt, men blot gammel vin på nye aftapninger. Og hvis det er skruet så godt sammen som dine komponenter er (det er jo klassikere efterhånden) ender det jo med udødelighed. Pas godt på det og nyd det. Du har klasselyd som få er forundt.

Netkabler er sjove at lege med, men også meget dyre, hvis ikke man ser sig godt for...og anlægget kan fintunes med dette tweak. Bruger selv lidt Jorma og kabler af egne avl. Ikke alle "fine" netkabler passer....men jeg har den erfaring at det er ligesom med signalkabler.....kombinationen tæller....dyrt som billigt.

Mvh

Dr. Lyd 

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 01:44 | IP-adresse registreret  

Buch skrev:
Henrik300 skrev:

Super med en masse billeder det ser godt ud, når du får styr på det hele

Er der jord i stikkontakten?

Ja, men ikke i min stue - endnu. Det er dog et must på sigt, da flere af komponenterne er beregnet på at skulle have jordforbindelse.

Hvordan vil du etablere jord med et shucko stik og hvilken nestskinne er det du har anskaffet dig ? Den ML effekt er bare mums  



__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
Buch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 546
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 07:51 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:

Netkabler er sjove at lege med, men også meget dyre, hvis ikke man ser sig godt for...og anlægget kan fintunes med dette tweak. Bruger selv lidt Jorma og kabler af egne avl. Ikke alle "fine" netkabler passer....men jeg har den erfaring at det er ligesom med signalkabler.....kombinationen tæller....dyrt som billigt.

Mvh

Dr. Lyd 

Tak for tippet Dr. Lyd. Desværre er der kun mulighed for at skifte netkabel på effektforstærkeren. Lydmæssigt var der dog klare forberinger da Vishnu blev sat på istedet for det originale netkabel. Strømskinnen gav yderligere et løft.



__________________
hilsen Buch
Mit anlæg
Til top Vis Buch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buch
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 07:56 | IP-adresse registreret  

Buch skrev:
Desværre er der kun mulighed for at skifte netkabel på effektforstærkeren. 

De fleste apparater der ikke har netbrønd, er det ikke kompliceret at skifte net-kabel på alligevel. Jeg har skiftet alle mine. Det er gerne et par kabelsko der sidder på et par "spyd" som man så bare udskifter. Dvs. sætter kabelsko på ens eget kabel og sætter det på spydene. Man kan selvfølgelig også lodde dem på, hvis man er god med kolben .

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
Aecrewboss
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 180
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 07:58 | IP-adresse registreret  

Hej Buch

Hvad er det for en strømskinne du har?

Ser ellers rigtig godt ud det har.Rart at se at det ikke er alle der falder for en masse "nymodens"højttalerpjat

mvh

Til top Vis Aecrewboss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aecrewboss
 

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes