Jeg vil bygge min egen DAC! Uheldigvis er jeg nybegynder til DIY-hifi, så jeg får brug for noget hjælp.
Jeg har en lydkilde der kun har optisk (TOS) udgang, jeg vil have sluttet til mit anlæg, og efter at have undersøgt en masse muligheder incl dyre DAC og surround forforstærkere, er jeg kommet frem til at jeg gerne vil kaste mig ud i at lave min egen.
Men når jeg alligevel skal igang med et sådant stort projekt, kan det lige så godt gøres ordentligt - så hvis jeg kan lave en som har fx 4 digitale indgange, input selector, strømforsyning og volumenkontrol kan den faktisk erstatte min forforstærker.
Jeg har desværre ikke så meget fornemmelse af hvor svært det vil blive at få lavet alt dette, men jeg har en del erfaring med håndtering af elektronik, lidt lodning, osv, - ikke noget der overhovedet minder om professionelt niveau, men jeg er villig til at lære!
Jeg har kig på dette DAC projekt: http://www.diyhifi.dk/DA_A1.pdf (dette er kun selve DAC og strømforsyning, så jeg har brug for info om at lave udbygge den med inputs og volumenkontrol)
Hvilket udstyr skal jeg bruge for at gennemføre projektet?
Hvordan kan jeg få nok erfaring med lodning, andre tekniske metoder, nok viden om teorien bag, kendskab til tekniske begreber osv, til at jeg kan gennemføre projektet?
På forhånd tak for jeres hjælp!