Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 04:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Monitor Audio BFX baghøjtalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mlarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 28 August 2005 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg går og overvejer at få noget 7.1 surround i stedet for min 5.1, hvilket dog så indebærer at købe nogle nye højtalere.

Jeg så at TC sælger disse Monitor Audio BFX baghøjtalere til 2598 for et sæt og overvejer derfor om man skulle købe to sæt af dem og så skifte mine dejlige B&W 805'ere ud, da BFX'erne fylder mindre og så får jeg også en mere ensartet lyd fra baghøjtalerne.

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=5& ;emne=visprodukt&Gruppenr=44&ID_infoside=94985

Er der nogen som har erfaringer med lyden af disse BFX'er og vil det være et skridt tilbage hvis de kom op på bekostning af 805'erne, det er jo stadig "kun" baghøjtalere, hvor der ikke kommer så meget lyd ud af???

Mit surround: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=18095&K W=mlarsen

Til top Vis Mlarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mlarsen

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 28 August 2005 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Mlarsen skrev:

Er der nogen som har erfaringer med lyden af disse BFX'er og vil det være et skridt tilbage hvis de kom op på bekostning af 805'erne, det er jo stadig "kun" baghøjtalere, hvor der ikke kommer så meget lyd ud af???

Jeg er personligt af den opfattelse at det er lige så vigtigt at baghøjttalerne holder samme standard som front og center. Jeg havde før et sæt Dali evidence470 som baghøjttalere og de var vikelig gode, kunne både gå bybt og spille højt og ikke mindst rent. Nu har jeg(grundet udskifning i setuppet) et sæt Dali concept2 til baghøjttalere og det lyder simpelthen så tamt så det næsten er til at  over! 470erne integrerede sig på en helt anden måde i lydbilledet og var langt mere fyldige at lytte til. Så den med at der næsten ingen lyd kommer ud af beghøjttalerne kan du godt pakke sammen.

Jeg har ingen mening om 805eren contra bfxeren da jeg ikke kender sidstnævnte.

MVH WRONG

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 31 August 2005 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Monitor Audio'en er en udmærket højttaler, men jeg ville nok overveje B&W's egne baghøjttalere hvis det kom der til. De spiller med en anden lyd end Monitor Audio'erne, og vil efter min mening bedre blive integreret med de højttalere du har nu. Så ned i Hifi klubben og hør B&W'ene...

Hvad skal dine 805 koste hvis det er?  for at være lidt nysgerrig....

Til top Vis nemligja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nemligja Besøg nemligja's Websted

Mlarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 31 August 2005 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Ja er næsten også kommet til den konklusion uden dog at have hørt Monitor Audio højtalerne endnu. Jeg er nu meget hooked på de B&W DS7 baghøjtalere, ( http://www.bwspeakers.com/index.cfm/fuseaction/products.mode ls/label/MODEL%20DS7) de er bare for dyre, så tror jeg vil prøve at finde nogle brugte selvom serien stadig er forholdsvis ny. DS6-3'ere kunne måske også bruges, 7'erene er bare federe, de fylder heller ikke så meget.

Mht. de gamle 805'ere som jo er custommade (se min hjemmebio) så tror jeg ikke jeg lige i første omgang vil skille mig af med dem, har jo både et soveværelse og et køkken hvor der mangler højtalere , men hvis jeg falder over to sæt DS7'ere kan det godt være det bliver nødvendigt at sælge dem, sådan pengemæssigt set, er jo stadig en fattig studerende

Til top Vis Mlarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mlarsen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes