Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 17:19   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Spånplade til Bas Bokse! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Flames
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 276
Sendt: 28 August 2005 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Er 12mm Spånplade nok til sider, top, bund, Bagside Og Afstivninger? der kommer 21 eller 22mm GODT Krydsfiner(noget af det bedste man kan få!)

Eller hvor Tykt Spånplade skal man bruge til en Matrix Afstivning?

Skal have bygget 2 kabinetter som der KUN skal sidde bas enheder i..

Udv. mål er ca.:

H: 100cm
D: 45cm
B: 30cm

der kommer til at sidde 2 * 8" Vifa M21WP 10 bas enheder i hvert kabinet
Til top Vis Flames's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flames
 
Flames
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 276
Sendt: 28 August 2005 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Kan man nøjes med 10mm plade til Matrix afstivning?
Til top Vis Flames's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flames
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3096
Sendt: 28 August 2005 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

De fleste anvender 19mm MDF til selve kabinettet, men hvis du har adgang til 21 mm fin krydsfiner er det bedre. Spånplade er for dårligt et materiale at arbejde med.

Matrixen kan du lave af tyndere krydsfiner eller tynd MDF  9-10 mm er helt OK - her er det ikke så vigtigt. Jeg har også før lavet det af tynde masonit-plader limet sammen i en form for sandwich.

Iøvrigt så afslører dine spørgsmål, at du IKKE har opsøgt bøger/blade/hjemmesider om højttalerbyg. Du vil kunne finde svar på mange af dine spørgsmål der.

 

 



__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
Flames
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 276
Sendt: 28 August 2005 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

hehe okay.. men takker for svaret....

Så dvs. jeg ikke kan bruge spånplade til at bygge Sider, top & bund og bagsiden?
Til top Vis Flames's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flames
 
Flames
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 276
Sendt: 28 August 2005 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Vil det heller ikke kunne lade sig gøre hvis man bruger 19mm eller 22mm spånplade?..

P.S. Har nemli Ikke ret mange penge til kabinetter.. men de skal jo alligevel lyde godt
Til top Vis Flames's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flames
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes