Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 14:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: All around sound? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Raun
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2005
Status: Offline
Sendt: 30 August 2005 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

Puha, nu er det spændende, om jeg overhovedet kan forklare det jeg gerne ville opnå med min lyd, via HTPC'en.

Men prøver da at springe ud i det!

Først skal det siges at HTPC'en kommer til at stå tændt 24 timer i døgnet, så der altid er tilgang til et signal.

1. Jeg vil gerne via mit onboard lydkort (fra I915GMm-HFS) sende lydsignalet trådløst ud til 3 forskellige rum...... Det trådløse har jeg "vist" styr på.
De 3 rum, må gerne have den samme lydkilde - altså ingen problemer i at alle rum, har det samme radioprogram eller CD musik etc........
Der er tænd/sluk og volume i de forskellige rum.

2. Så har jeg et externt 2 kanals USB lydkort Audiotrak OptoPlay, som jeg gerne vil benytte til forbindelsen til mit Hifi system - hvilket skal gøres via mini jack-phonostik.

3. Dernæst vil jeg gerne via mit onboard lydkort, godt have et signal over til noget surround sound forstærker i stuen. Når man lige skal se en film.

Kan denne pærevælling overhovedet lade sig gøre? - hvis det kan lade sig gøre, hvilken måde vil så være den mest optimale måde at gøre det på. Hvis man har tanke på "let at gå til" og "kæreste"

4. Og så til sidst, lige et ekstra spørgsmål, som godt nok ikke er aktuelt, men måske er en nødvendighed at tænke på nu, når man alligevel er igang.
Det er min mening at engang i fremtiden, skal HTPC'en blive intigreret "fuldt ud" i Hifi systemet.
Det er ment sådan at hifisystemet hører hjemme i den virkelig tunge ende af skalaen, så den OptoPlay løsning, er "kun" en midlertidig løsning, til at få et hæderligt signal over til Hifi systemet.
Men når den tid kommer, hvor det virkelig gælder, og jeg vil intigrere HTPC og hifi - hvad skal jeg så tænke på, og skal jeg det allerede nu?
Det er grundet at Hifi'en er baseret på rør og jeg kører med en rør DAC, som jo så skal konvertere det digitale lydsignal fra HTPC'en og så selvfølgelig analogt ind i forstærkeren.

Håber at der findes nogle gode råd derude - hvis i ikke allerede har tabt tråden, for det har jeg vist selv!

Med venlig hilsen

Til top Vis Raun's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raun

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes