Forfatter |
|
Steen Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2003
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 30 September 2003 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg leder efter en højttaler som både spiller godt og samtidigt har lidt smæk i bassen.Jeg overvejer at købe et sæt ti 10k, jeg har kun lige hørt dem kort på en intg. forstærker og jeg synes de lød lidt tamme, jeg skal selvfølgelig høre dem på min egen forstærker, en rotel rb991, men jeg er i tvivl om de er pengene værd, så jeg vil høre om der nogle af jer der har nogen erfaringer med jbl ti 10-k? Gode som dårlige.
Er der evt. nogle der ved hvor man kan finde en test?
Andre foreslag i prisklassen op til 30K modtages gerne
|
Til top |
|
|
power Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 417
|
Sendt: 30 September 2003 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
prøv at læse denne test
http://www.audiovision.dk/jbl.htm
men de har fortjændt noget godt udstyr. så syntes jeg faktisk også at de spiller rimelig godt.
|
Steen Forum Bruger

|
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hasselhof.
Jeg havde godt nok overvejet en ekstra effektforstærker til toppen, men hvis de virkelig kræver så meget og helst spiller et godt stykke over 100db. så er jeg måske bedre stillet med et par ti 6k eller alternativt et sæt audiovector m3 sig.Jeg er bare bange for at komme til at mangle lidt bund i begge tilfælde. Jeg har hørt min 991 på et sæt audiovector 6x og inden jeg var så lam at sælge mine jbl xpl 200 brugte jeg den på dem og der mener jeg der var effekt nok Har du evt. et forslag til forstærker/er til ti 10k
|
Til top |
|
|
Steen Forum Bruger

|
Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil sige at min smertegrænse ligger omkring 15k for en effektstærker, men jeg kan næsten forstå at min forforstærker rc995 så også bliver en tak for ringe.Men giv et bud på hvilket forstærkersæt du som minimum mener de skal have og hvilket sæt du selv ville spænde på.
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var ovre ved en arbejdskollega igår for at lytte musik og han har JBL Ti10K spændt for et Denon PRA2000Z og POA3000Z-forstærkersæt, og her var det bestemt ikke kontrol der manglede. Utroligt at så gammelt et forstærkersæt spiller med så stor overbevisning - det er bare ikke så let at opdrive.
Ingen tvivl om at Ti10K er en suveræn højttaler med en god forstærker spændt for - lydmæssigt er den meget anderledes end Ti-serien, men den kan sagtens "bide" i diskanten nøjagtigt som alle de andre JBL´er, men problemet her kan ligeså godt være på pladerne - nogle plader er trods alt meget lyse og folk skal passe på med ikke at kaste skylden over på højttalerne hver gang det sker!
Jo, den kan skam anbefales! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha! Denon sammen med jbl.det kan da kun gaa galt,Det gjorde det for mig,med et sat ti2k sat sammen med poa s10'erne det var ikke lige sagen! Jeg provede med div kabler og igen fandt kimber pbj/8tc bedst.Men okay jeg er ikke jbl fan.
MVH
Ps.Men som hasselhof siger det er en kanon live speaker.
|
Til top |
|
|
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
Sendt: 23 Oktober 2003 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas>
Hvor i DK kan man faa Crown???
SVS levere ogsaa Crown amps til nogle af deres passive subs..
Bruge du Current udgangene til diskanten da du testede med Sunfire forstraerkeren????
Jeg synes ikke jeg maerker nogen farvning af diskanten paa mine 5000ere via Cinema Grand.
Gad vide hvordan 10K ville spille med den nye Sunfire Signature Series II med 2x625W...
Eller hvad med en for hver h0jtaler? 1250W i 8 ohm maa da ku faa den til at spille __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 23 Oktober 2003 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
winter skrev:
Uha! Denon sammen med jbl.det kan da kun gaa galt,Det gjorde det for mig,med et sat ti2k sat sammen med poa s10'erne det var ikke lige sagen! Jeg provede med div kabler og igen fandt kimber pbj/8tc bedst.Men okay jeg er ikke jbl fan.
MVH
Ps.Men som hasselhof siger det er en kanon live speaker.
|
|
|
Fordi du havde en dårlig oplevelse betyder det så at det ikke kan lade sig gøre?
Har du hørt min kollegas setup? Smag og behag men dette setup fungerer! POA-3000Z kan heller ikke sammenlignes med POA-S10´erne - de spiller vidt forskelligt!
KAbel-valget er jeg dog enig med dig i - 8TC har genereret det bedste resultat hos mig indtil videre! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er der efterhånden gået en del tid siden der sidst har været snakket om denne højttaler fra JBL. Mon der i mellemtiden er flere der har anskaffet sig denne højttaler (JBL Ti 10K) og som har lidt at sige til deres evner? :o)
__________________ Venlig hilsen
Olsen
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv Kampko .. han har dem vidst
|
Til top |
|
|
brian-s Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 250
|
Sendt: 21 Marts 2005 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skrev:
Nu er der efterhånden gået en del tid siden der sidst har været snakket om denne højttaler fra JBL. Mon der i mellemtiden er flere der har anskaffet sig denne højttaler (JBL Ti 10K) og som har lidt at sige til deres evner? :o) |
|
|
Bare et alternativ.. har du prøvet at lytte til Jbl's 250ti jubilee?? jeg ved godt du ikke kan købe dem for ny mere, men jeg har tidligere eget sådan et sæt, og de har al den smæk i bunden som ti10k ikke har.
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 22 Marts 2005 kl. 01:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
crown fåes hos www.mia.dk
personligt må jeg indømme at jeg foretrækker en lidt blød forstærkning til toppen på 10k, eks en h/k signature, men jeg vil ikke afvise at en rør pre kan gøre tricket?
man skal bare holde sig for øje at de får noget effekt, for de har bedst af en masse saft og kraft, men så vil de også spille fuld hammer!
det er imo lidt af en perle blandt de nye produkter
Kim - der ellers ikke bryder sig om jbl efter år 2000 __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|