Forfatter |
|
syddk Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 84
|
Sendt: 01 September 2005 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, Jeg er ny her og går og overvejer om det der HTPC er noget for mig.
Jeg blev noget ansporet af lydkorts artiklen i Highfidelity, man er jo gammel hifinørd.
Da jeg i stor udstrækning vil benytte HTPC'en til musik er jeg interesseret i hvordan man betjener systemet uden at have TV'et stående tændt? Jeg har set Uneed store kabinet med 7" touchscreen. Det er da vældig flot men desværre også hamrende dyrt.
Help me guys, er der noget jeg har misforstået?
I øvrigt overvejer jeg at købe Samsungs LE 26R51. Det ser ud til at være godt, og så har det HDMI interface. Jeg går ud fra at det er et must ?
På forhånd tak!
Ham den nye....
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
Sendt: 02 September 2005 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
syddk Forum Bruger

|
Sendt: 02 September 2005 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej zerocool,
Tak for tippet. Jeg tror dog nok det bliver for svært for lille mig. Jeg må hellere spare lidt sammen til Uneed kassen. Mon ikke også den falder i pris? Der er sikkert nogle konkurrenter igang med at lave noget tilsvarende.
Mvh,
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 02 September 2005 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Sinobi Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2005 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 126
|
Sendt: 06 September 2005 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger en Philips Pronto RU940 fjernbetjening. Her er et par billeder af hvordan musikafspilning foregår:

Og så spiller musikken, displayet tænder, og så kan man følge med på displayet:

På denne måde behøver man ikke engang at rejse sig fra sofa'en for at skift CD. Det er relativt let at sætte det hele op, med mindre man er fuldkommen fremmed overfor pc. Det tager dog noget tid at få indtastet alle albums og lave en playlist til hver album.
Pronto'en, der er en ekstremt alsidig remote der faktisk kan ALT, koster ca. 1200-1500kr brugt og man kan fint "nøjes" med Model RU890 med mindre man absolut vil kunne browse på enkelt melodi niveau (er FOR besværligt at indtaste alligevel). Displayet er et Crystalfontz 634XE USB LCD 20x4 External Enclosure Pris incl. forsendelse og told ca. 1430 kr. Man kan dog fin klare sig med et mindre display på 2 linier hvis man kigger sig godt for.
Henrik
|
Til top |
|
|
syddk Forum Bruger

|
Sendt: 06 September 2005 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Interessant mulighed!
Tak for dit forslag. Fint også med billeder, de siger mere en tusinde ord...
Men hvis jeg lægger priserne sammen er jeg næsten oppe på samme pris som merprisen for uneed's dyre kabinet i forhold til et af de billige.
Alligevel interessant. Hvis bare det var nemmere med indtastningen af informationer. Eks downloade info fra internet. Det forudsætter så at der findes en oversætter til fjernbetjeningen. Bare man da kunne få det til at foregå automatisk...
|
Til top |
|
|
Sinobi Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2005 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 126
|
Sendt: 06 September 2005 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man laver en tekst fil som dette: ------ 001, ABBA, Waterloo 002, ABBA, Super Trooper 003, Hans Theessink, Call Me osv.osv. ------ Alle bogstaverne kan jo bare kopieres fra melodifilerne med kopier/indsæt. Og SÅ lang tid tager det nu altså heller ikke. For hver ny cd jeg vil lægge ind tager det ialt ca. 10 minutter at rippe cd'en, tilføje den i tekstfilen lave en playlist og gemme Pronto konfigurationsfilen ud i Pronto'en med den nye cd tilføjet. Jeg bruger et smart lille program som automatisk sorterer tekstfilen, tager original remote-konfig filen og tilføjer alle menuer med cd'er og kunstnere og gemmer den i en ny konfig fil.
Med i pris beregningen skal så også tages at man med Pronto'en har en programmerbar fjernbetjening der kan ALT og kan sættes op præcis som du vil have det. Man kan selv tegne sine knapper hvis man vil det eller kopiere dem som andre har lavet og lagt ud på nettet (eks.batman tema eller star-trek tema) Når man skifter kanal til f.eks. DR1på tv'et trykker man på DR1 logoet, Discovery's logo for at se Discovery osv. Lys styring har jeg også lave via Pronto'en: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28089&P N=2
Henrik
|
Til top |
|
|
pekr Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2005
Status: Offline Indlæg: 158
|
Sendt: 08 September 2005 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan også styre din HTPC fra en PDA, som du så kan bruge som fjernbetjening.
|
Til top |
|
|
syddk Forum Bruger

|
Sendt: 08 September 2005 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey hey... en PDA!
Jeg har en pocketloox 720 som jeg ikke bruger til andet en navigation. Er der nogen der kender nogle links der beskriver denne mulighed nærmere?
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 08 September 2005 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
Sendt: 08 September 2005 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har til tider brugt min mobil tlf. sammen med et program der hedder Bemused, så kan man administrere bla. Winamp direkte fra mobilos via Bluetooth forbindelse, og man kan surfe imellem filerne på ens harddisk og administrere playlister osv. (über smart!)
Man kan self. også få VNC programmer til mobilos, men det er lidt mere vanskelig at se det store skærm billede på det lille display...
Og begge disse metoder kan self. også fås til PDA som syddk siger! 
|
Til top |
|
|
Klabo Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 511
|
Sendt: 17 September 2005 kl. 01:36 | IP-adresse registreret
|
|
|