| Forfatter |
|
EEK1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 04 September 2005 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg overvejer at købe et separat stereoanlæg, jeg har ellers opgraderet surround'en en del. Men jeg er ikke tilfreds med stereolyden overhovedet.
Jeg har efter noget lytning barberet ned til 2 mærker: Denson og Rega. Umiddelbart får man lige meget for pengene (mit budget hedder ca 15K + højttalere og kabler).
Det jeg gerne vil høre jer ad om:
-Er der nogle ting jeg skal være opmærksom på, om der evt. er andre mærker der findes noget tilsvarende i.
-Kan jeg med god samvittighed tage mine B&W DM603 s3 og slutte til Rega-setup'et eller er de for ringe(har hørt kombinationen og det lyder i mine ører rigtig godt)?
Det jeg har kigget på hos Rega er Planet 2000 med Rega Mira, kan ikke huske hvad Densens tilsvarende produkter hedder. __________________ Denon AVR2808, PS3, Sanyo Z5, B&W all the way.
|
| Til top |
|
| |
t_porskjaer Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 131
|
| Sendt: 04 September 2005 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ejet både Rega og Densen produkter, og har været meget tilfreds med begge dele, da det er produkter, der fokuserer på den musikalske oplevelse og efter min erfaring er teknisk pålidelige. Densen har ikke noget, der budget-mæssigt ligger på niveau med et Planet/Mira setup (ca. 14.000) - en Beat 400+ koster omkring 14000 kr. og i øjeblikket har Densen ikke nogen integreret forstærker som afløser for Beat 100, der lå omkring 9000 kr. (Deres nye integrerede Beat 150 koster 30.000 kr.) Hvis du kigger brugt, bør man vel kunne finde en Beat 400+/Beat 100 kombination for omkring 10.000 plus/minus. Planet/Mira bør vel koste omkring 7000 brugt (hvad angår 2000-serien eller senere - de gamle "clamshell"-modeller er billigere). Hvis du går efter Densen, ville jeg lægge vægt på at finde den opdaterede Beat 400+ fremfor den ældre Beat 400 cd-spiller.
Andre produkter, du kan overveje, som også sætter musikaliteten i højsædet, kunne være fx Naim eller Exposure. Mht. højttalere er jeg personligt ikke den store fan af B&W, men hvis du er tilfreds, skal du ikke høre efter, hvad jeg siger ;) I øvrigt har jeg ikke hørt den specifikke model, du taler om.
Thomas
|
| Til top |
|
| |
EEK1 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 September 2005 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK så har jeg da sovet da jeg så på densen, jeg var sikker på at de havde nogle tilsvarende produkter. Men så bliver det rega, jeg vil have garanti på så dyre ting (selvom det evt kunne være billigere at reparere det brugte.)
Jeg kan se at der er et par steder de(Rega planet og Mira) bliver solgt billigere som demo, det må jeg ud at kigge på næste weekend så...
Hvis jeg skifter højttalere hvad kan så anbefales? jeg er tilfreds med B&W, men kan ikke undvære dem i surr. delen. Jeg tror egentlig nogle reol-højttalere er ok, det er jo til at lytte musik på, ikke til festbrug eller film. Jeg hører Sting, Coldplay, U2, men også rock..
Hvad med Dali's nye Ikon højttalere, er der god lyd i "diskantmodulet"?
__________________ Denon AVR2808, PS3, Sanyo Z5, B&W all the way.
|
| Til top |
|
| |
mr highend Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 04 September 2005 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej EEK1!
Lige en bemærkning - Densen har livtidsgaranti - har Rega det?
Jeg ville vælge Densen - hvis du køber brugt! __________________ vh Mr. High End
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 04 September 2005 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Densens livstidsgaranti gælder KUN hvis du køber deres produkter fra ny af. Derfor gå efter rega, super lyd til gode penge.
|
| Til top |
|
| |
EEK1 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 September 2005 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det med garantien var jeg opmærksom på, derfor vælger jeg (nyt)rega.
Er der nogen der har hørt Brio-forstærkeren, til næsten halv pris er den værd at overveje.. Mira til 7500 kr har 2*80 W, mens brio til 4000 kr har 2*38 W. Mine højttalere er opgivet til 90 db, så kan den lille sætte dem på arbejde?
Og kender i nogle forhandlere udover de officielle 3 alle i københavn? HFK i Roskilde har _kun_ Mira-forstærkeren hjemme, ingen plov eller cd. __________________ Denon AVR2808, PS3, Sanyo Z5, B&W all the way.
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 04 September 2005 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
EEK1 skrev:
ja det med garantien var jeg opmærksom på, derfor vælger jeg (nyt)rega.
Er der nogen der har hørt Brio-forstærkeren, til næsten halv pris er
den værd at overveje.. Mira til 7500 kr har 2*80 W, mens brio til 4000
kr har 2*38 W. Mine højttalere er opgivet til 90 db, så kan den
lille sætte dem på arbejde?
Og kender i nogle forhandlere udover de officielle 3 alle i
københavn? HFK i Roskilde har _kun_ Mira-forstærkeren hjemme, ingen
plov eller cd. |
|
|
Mira er en 60 watter. Not? Begge mærker er generelt lækre. Rega er
måske lidt mere neutral i sin klang end Densen. Ville det være rimeligt
at sige at, REGA er til allround brug, og Densen er mere over i
fodstamp og rytmisk musik??
|
| Til top |
|
| |
Postmanden Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 385
|
| Sendt: 04 September 2005 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
EEK1 skrev:
|
Og kender i nogle forhandlere udover de officielle 3 alle i københavn? HFK i Roskilde har _kun_ Mira-forstærkeren hjemme, ingen plov eller cd.
|
|
|
Jeg ved at KT-Radio i Odense har haft noget stående, men ved ikke om de stadig har det. Men prøv evt at give dem et ring 66 14 22 32.
God jagt  __________________ Mvh Postmanden / Jan.
Husk, er du i tvivl, er du ikke i tvivl. ( M Bodilsen 1994 )
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 04 September 2005 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
densens livstids garanti gælder i praksis også for 2. køber så vidt jeg ved, medmindre der er tale om at 1. ejer har pillet ved noget selvfølgelig...
personligt ville jeg nok kigge på en beat 100, men det et densen setup koster kan du jo få noget mere fra rega, der er trods alt en hvis forskle på dem i kroner/øre __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
t_porskjaer Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 131
|
| Sendt: 04 September 2005 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. højttalere - hvis du vælger Rega, så vil jeg da anbefale dig at lytte til Regas egne modeller. Jeg har kun erfaringer med den gamle Ela, men det var til gengæld en rigtig god højttaler. Ellers har jeg hørt at Totem skulle være et godt match til Rega, men de er vist desværre ikke i dansk distribution, så vidt jeg ved.
Thomas
|
| Til top |
|
| |
THX1138 Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 05 September 2005 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillad mig at vende tingene på hovedet...
Er der en bestemt grund til at du skal ha 2 separate setups? Jeg ved godt at normalt mener man at det er nærmest umuligt at kombinere et godt surround anlæg med det godt stereo setup.
Men det kan faktisk lade sig gøre! På Densens forforstærkere er der en processor indgang. Så det vil sige at du kan faktisk have et komplet Densen setup. CD, forforstærker og effekt. Så sætter du bare din surround processor eller surround forstærker til processor indgangen via pre amp udtagene. Så når du hører musik kører du bare på Densen og så snart du vil hører surround trykker du bare processor knappen og så styrer du hele setupet fra surroun forstærkeren. Men du bruger stadig Densen effektdelen.
Jeg har selv sådan et setup. Det virker fremragende.... Perfekt kombination imellem surround og stereo i eet...
Så er du jo også fri for at skulle investere i nye højttalere og sådan...
Umiddelbart mene at Densen er en klasse højere oppe end Rega. Men du kan jo prøve at sammenligne de to.
|
| Til top |
|
| |