Sendt: 01 Oktober 2003 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan se at der er flere andre der har stillet praktisk talt samme emne på forumet men jeg er stadig i tvilv.
Jeg er helt ny indenfor dette område. fik ideen da jeg stod og manglede et fjernsyn og fik tilbudt en projektor brugt til 5000. Jeg turde dog ikke købe den, da jeg ikke ved noget overhovedet om projektorer. Jeg har læst guiden herinde men er stadig i tvilv.
Rummet hvortil jeg skal bruge projektoren er 6,42m(rumlængde) x 3,28m(endevæg hvor billedet skal være) højde til loftet er ca. 2,20m. I øjeblikket har jeg kun sorte gardiner oppe som dækker for sollyset.
Jeg regner med at bruge mellem 5000kr. og 10000kr. på projektoreren.
1. Hvad er den rigtige projektor (helt konkrete modeller) til denne pris, dette lysforhold og rummets størrelse.
2. er det nødvendigt eller ville det give bedre kvalitet hvis man blockerede fuldstændigt for sollyset?
3. hvor i lokalet skal projektoren være (midt i? helt nede bagi) og på hvad afstand skal seeren være?(har læst noget om at forholdet skal være 1.5X-2X hhv. bredde på billede og afstand til billede, men hvordan helt konkret i dette rum)?
4. skal jeg bruge tilbehør; bestemt dvd-afspiller, video, lyd, etc. ?
Håber i kan svare på noget af alt det. På forhånd tak.
Mvh. Bjarke Dam
|