| Forfatter |
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 06 September 2005 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der kan fortælle mig lidt om denne forstærker, jeg har set specs. på NAD's side, men hvis der er nogen der har hørt den, eller har den, som kan fortælle mig lidt om den er noget værd.
Den skal trække et sæt DALI 850'ere.
Jeg har også kigget lidt på NAD 216thx, men den er dyrer, og yder lidt mindre. Det kunne være rart med nogle opfordringer eller det modsatte.
Mvh. Morten.
|
| Til top |
|
| |
prodic Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 06 September 2005 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indtil for ca. 4 mdr. siden var jeg ejer af NAD2700, i kombination med netop et sæt Dali 850, og var sådan set ganske godt tilfreds.
NAD'en havde jeg sådan set fra ny, og den blev solgt for ca. 1300.
Jeg oplevede kun en enkelt gang, at den "røde lampe" lyste efter at NAD'en havde fået lidt rigeligt at tygge på - for længe. Men bortset fra det, så leverede den varen i den udstrækning jeg havde brug for det.
Det præcise lyd-billede skal jeg afholde mig fra at vurdere, da den blev støttet af flere forskellige forforstærkere i mange forskellige rum, men generelt set var jeg ganske godt tilfreds med lyd/kraft hvilket vel også understøttes af at den var i husstanden så længe.
Hvis du kan finde den til en god pris, og finder den attraktiv, så er det vel bare at prøve den af.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2005 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg finder den attraktiv til prisen, jeg har kig på en til 1500 som jeg regner med at prutte lidt ned i. Men jeg har ikke noget imod at vente og spare lidt flere penge sammen, hvis det er at en NAD 216thx eller andet i den prisklasse bedre kan betale sig.
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 07 September 2005 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
| Jeg finder den attraktiv til prisen, jeg har kig på en til 1500 som jeg regner med at prutte lidt ned i. Men jeg har ikke noget imod at vente og spare lidt flere penge sammen, hvis det er at en NAD 216thx eller andet i den prisklasse bedre kan betale sig. |
|
|
hej,
Effekt mæssigt er NAD 2700PE en NAD 216 overlegen, NAD 2700 er født med Power Envelope og som giver meget kraftige spidser i musikken, prøv at læse data om NAD 216 og sammenlign med dem du har på din 2700, og du vil se at der ikke er mange effektreserver i en NAD 216 i forhold til NAD 2700.
Jeg har selv haft både NAD 214 & NAD 216 og det var der NAD gik fra deres PE og med det resultat at jeg blev skuffet over de modeller da de kom, jeg havde jo mulighed for at prøve dem sammen med mine gamle NADér.
Jeg har selv forgængeren til NAD 2700PE nemlig NAD 2600A, NAD 2700 er en forbedret udgave af NAD 2600.
Lydmæssigt må jeg melde fra, jeg er ikke god til at lytte men der er masser af effekt i en NAD 2700PE.
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2005 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har sammenlignet dem, og jeg har set at hvor 216'eren yder 2x280 watt (dynamisk 4 ohm) yder 2700'eren 2x600.
Men hvis dette "Power Evelope" er så godt, hvorfor gik NAD så fra det igen?
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2005 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Virkelige ikke flere der kan fortælle mig lidt omkring dette?
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2005 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hallo! (eko)
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 09 September 2005 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klart 2700thx fremfor 216 eller 2400thx/2600/2*2100.
Jeg har haft 2 stk 2700 koblet paa et sat JBL LX 66.Det virkede..Provede paa samme tid 2 stk 216 de mistede pusten hurtigt iforhold til 2700.
Ja jeg ved det...Men vi alle har jo varet unge engang.(hojt musik)
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2005 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad med lydkvaliteten, jeg har ladet mig høre at en 2700thx forvrænger mere da den yder mere... Jeg vil jo helst ikke have min fine lyd "ødelagt" af det hehe. Kan ingen svare mig på hvorfor NAD gik væk fra at bruge Power Evelope?
|
| Til top |
|
| |
Flageborg Branchemedlem

kringlyd.no
Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 09 September 2005 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD har fortsatt sitt Power Envelope til de nye produktene.
En NAD 2700 til kr. 1500,-...........løp og kjøp, men ikke som hovedamp til fornthøytalerne, KUN som ekstra kraft til SUB-systemet.
__________________ Swans F2.2F - B&W Matrix 801 Series II - DOXA Model73
moro med lyd --> kringlyd
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2005 kl. 07:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
| hvad med lydkvaliteten, jeg har ladet mig høre at en 2700thx forvrænger mere da den yder mere... Jeg vil jo helst ikke have min fine lyd "ødelagt" af det hehe. Kan ingen svare mig på hvorfor NAD gik væk fra at bruge Power Evelope? |
|
|
Hej,
Det var et spørgsmål om penge tror jeg, Proton gik også fra deres DPD som er det samme som power Envelope men lidt kraftigere, jeg har en test af en NAD 3300PE fra High fidelity(en gammel test) men der skriver high fidelity at med de componenter og ting og sager der er brugt til det Power envelope kunne man godt konstruere forstærkeren på en anden måde med forbedringer(kan ikke helt huske teksten 100% men ca. sådan).
Om der er kommet forbedringer kan man vel diskutere, lydmæssigt måske, men effekt mæssigt er det gået tilbage mener jeg 100%, jeg har selv haft som før skrevet både NAD 214/216/218 det var de første modeller der kom uden Power envelope og de forsvandt ret hurtigt igen da der ikke er mange effektreserve i disse modeller.
Jeg har selv haft muliheden for at afprøve mange ting, der er mere saft og kraft i en PROTON D1200 på 2*100w end der er i en NAD 218 selvom NAD 218 yder det dobbelte i 8,4,2 ohm, men D1200 har sine formidable effekt reserver som gør den meget stærk.
forgængeren til NAD 2700PE hed (sjovt nok) NAD 2600PE, det er også en ældre forstærker men den får også en fantastisk god anmeldelse og især pga. den power envelope den er bygget med, der bliver intet nævnt om forvrængning), testholdet er imponeret over denne effekt den kan levere og lydmæssigt dengang var den meget god.
Jeg har læst så mange test om NAD´s forstærkere med power envelope og har aldrig hørt det skulle påvirke lydkvaliteten.
Skal sige at det er effekt jeg går efter.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2005 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flageborg skrev:
|
En NAD 2700 til kr. 1500,-...........løp og kjøp, men ikke som hovedamp til fornthøytalerne, KUN som ekstra kraft til SUB-systemet.
|
|
|
Hvorfor ikke som effekt til fronterne?
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2005 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Flageborg skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Hej,
Kunne forestille mig at mange tror at de ikke lyder godt fordi de har nogle år på bagen, og det er ikke altid det man skal regne med, jeg har læst meget om NAD 216 og der er meget forskellige meninger om hvordan den spiller, NAD 319 har jeg en test af, effektdelen i NAD 319 er en NAD 216, feks. skrives der :: Til mere almindlig musik er NADén lidt anonym og kan på dette punkt slet ikke hamle op med hverken Sonys eller Pioneers engagerende spillestil :: Sony forstærkeren koster kun 2500,- og Pioneer 3500,-, en NAD 319 kostede 4999,- så det er jo dig selv der skal vudere hvad der er bedst, men det er svært når/hvis man ikke har mulighed for at høre begge dele.
Mange taler for NAD 216 fordi den er strømstærk ::
NAD 216 måler 2*128w 8 ohm & 2*210w 4-ohm, den kan afgive 58A i 0,6ohm
En gammel NAD 3300PE på 2*60watt kan afgive 56A ved 0,6ohm.
Men man behøver ikke mange Watt for at have meget strøm.
Mener 100% ikke at NAD bruger deres power Envelope mere som Flageborg skriver, power envelope var 2-forsyning spændinger hvor man brugte en lav forsyning spænding til de Continuerlige watt og en eksta kraftigt til musik spidserne, mener at NAD 2700PE kunne skifte fra 45V til 90V og og derved kan den et kort øjeblik give de kraftige spidser som musikken kræver.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2005 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har heller ikke dårlg erfaring med gamle forstærkere, den jeg har på nu er en JVC som er 29 år gammel, på 2x80 watt. Den klare det fint synes jeg, men da en 2700thx kan fåes helt ned til 1000 kroner nogen gange, synes jeg det var værd at se nærmere på. Jeg vil se mig omkring, og hvis der er en i nærheden med en 2700thx vil jeg give ham/hende en besked.
Tusinde tak for hjælpen! 
|
| Til top |
|
| |
Flageborg Branchemedlem

kringlyd.no
Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 10 September 2005 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
|
|
|
|
På frontene bruker jeg Doxa effekt, og den har en oppløsning og holografi på lydbildet som NAD ikke er i nærheten av, men jeg bruker NAD2400THX på det ene frontsettet, og den har kvaliteter som er NESTEN i nærheten av Doxa.
PS! Har ennå ikke opplevet noen som er bedre på holografisk lydbilde enn Doxa.
__________________ Swans F2.2F - B&W Matrix 801 Series II - DOXA Model73
moro med lyd --> kringlyd
|
| Til top |
|
| |