Forfatter |
|
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
Sendt: 06 September 2005 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fatter det bare ikke.... Hvad er det der sker hos CD selskaberne i vore dage.... Jeg holder meget af World of the Worlds i lyd version og har derfor LPen og CD, fra de gode gamle dage. Så kom den i SACD, i forbindelse med filmens renaissance. Lad os nu glemme LPen en gang, så vi ikke gå ind i diskussioner der måske bliver heftige og uden for min fokus p.t. 
Så er det CD vs. den ny SACD version. Ja I har sikker gættet hvor den bærer hende... SACDen er noget skod. Jeg kan ikke bare se, hvad formålet skal være med nye udgivelser som er dårligere end de gamle (på samme system), som oven i købet skulle profilere det nyt format... Så for alle jeg der har tænkt sig at købe SACD skiver... chancen med at blive skuffet er stort...
Hvis man nu er så heldig og få fat i en rigtig DSD indspilning, har klaveret en anden lyd...
Hilsen
Panos
__________________ moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
Sendt: 06 September 2005 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
panos.
Jeg er helt enig med dig - de fleste lydkilder / medier i dag, er mere eller mindre forplumret. Når jeg tester musik her, hvor der bliver anvendt dyrt grej og referencegrej, tager jeg mig ofte til hovedet, for det bliver kun dårligere og dårligere, og det være sig alm. CDer eller SACD / andet. Jeg deltog i en test for ikke så lang tid siden, der prøvede vi med SACD og den alm CD. Da udstyret som sagt er i top og kan gengive musik ganske fornuftigt, med en masse detaljer og styr på det i alle områderne, nåede vi faktisk til den konklussion - hvad skal man med SACD i hjemmet. Når vi spiller en alm. CD, er der masser af detaljer og alt det man behøver, for at få en super musikoplevelse i den bedste High End klasse. Det er kun et spørgsmål om at have noget grej der kan formidle det, så er der faktisk oplevelser på CDerne som man aldrig før har hørt. Alle disse nye formater og jeg ved ikke hvad, hvor der angiveligt skulle være nogle flere informationer, har efter min bedste mening ikke forbedret niveauet for god lyd - tværtimod. Og som sagt, masser af nye CD indspilninger er også blevet ringere med årene, guderne må vide hvem der stiller kravene og i den grad kan spolere musikken.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 06 September 2005 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
Når vi spiller en alm. CD, er der masser af detaljer og alt det man behøver, for at få en super musikoplevelse i den bedste High End klasse. Det er kun et spørgsmål om at have noget grej der kan formidle det, så er der faktisk oplevelser på CDerne som man aldrig før har hørt. |
|
|
Helt enig. Er netop selv begyndt "rejsen" tilbage til CD-lyd og musik i 2 kanaler, for det kan efter min mening ikke gøres bedre idag!
Toftdahl skrev:
Og som sagt, masser af nye CD indspilninger er også blevet ringere med årene, guderne må vide hvem der stiller kravene og i den grad kan spolere musikken. |
|
|
Kravene stilles af dem der er vant til MP3 på en ipod, og der er kvalitets-kravene langt ringere. ØV!
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 06 September 2005 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når vi nu har fat i emnet, hvorfor er der så så sjældent nogen der laver CD vs. CD sammenligninger? Vi diskuterer CD vs. SACD, stereo vs. multikanal, CD vs. LP osv til døde, men hvad med original vs. remaster? Jeg har f.eks. købt en remastered udgave af AC/DC - The Razors Edge, ud fra en anmeldelse der sagde at lyden var forbedret drastisk. Det kan vist diskuteres, jeg synes originalen er _meget_ bedre - den "beskidte" AC/DC fornemmelse er fjernet totalt på remaster versionen. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
Sendt: 06 September 2005 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto,TC / med flere.
Jeg tror meget studie arbejde med optagelser, er blevet noget hurtigt overfladisk DIGITAL sjask, som alle mere eller mindre kan gøre. Det egentlige fede annaloge og seriøse arbejde, med det at sætte en ære i at lave et ordentligt stykke musik / CD skive / LP, er blevet en by i Rusland.
Jeg ved det ikke, jeg kunne bare forestille mig at det hænger sådan sammen, for et elelr andet er gået helt galt. Man skulle tro de sidder hjemme i kælderen og mixer mange af de nye CDer.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
Sendt: 06 September 2005 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Remastered" er ofte blot den 'gamle' kørt igennem en gang Protools, som lige fjerner lidt støj, tilføjer lidt 2. harmonisk så man får en 'fyldigere' sound og lidt andet.
Personligt syned jeg nogen gange at det er helt fint med sådan en vasketur, men det kommer jo meget an på originalmaterialet, og det bør da bestemt ikke ødelægge den oprindelige SOUND.
|
Til top |
|
|
dr. jeep Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 253
|
Sendt: 06 September 2005 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig med dig Otto i dine betragtninger vedr. de originale de originale AC/DC lp'ere og så de remasterede CD'ere. CD'erne lyder godtnok noget polerede og kønsløse i forhold til LP'erne. AC/DC skal sgu' da skramle... Det er en del af sounden...
__________________ Of All the Things I Lost, I Miss My Mind the Most...
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 06 September 2005 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Når vi nu har fat i emnet, hvorfor er der så så sjældent nogen der laver CD vs. CD sammenligninger? Vi diskuterer CD vs. SACD, stereo vs. multikanal, CD vs. LP osv til døde, men hvad med original vs. remaster? Jeg har f.eks. købt en remastered udgave af AC/DC - The Razors Edge, ud fra en anmeldelse der sagde at lyden var forbedret drastisk. Det kan vist diskuteres, jeg synes originalen er _meget_ bedre - den "beskidte" AC/DC fornemmelse er fjernet totalt på remaster versionen. |
|
|
Gør jeg også
Har mange af mine cd gange 2 , og ja mange af de remastered er total skod .
En af de værste er The who (tommy ) .
Men der er max mange fejl på SACD .
Så alle sammen tilbage til plov det dur men koster  .
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 06 September 2005 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der !
Det er penge det drejer sig om og ikke en god lyd lyden er de vist liglad med bare de kan sælge og tjæne knaster, når de finder et nyt system skal det bare sælges for få de penge tilbage de har brugt på udviklingen, det er vad jeg kan se, men der er da stadivæk selskaber der gør en dyd ud af lyden, heldigvis 
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 07 September 2005 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt SACD kontra CD hos Otto. TC! Mit spørgsmål til ham er simpelt: Er der kommet gang i salget? Nah; nok ikke rigtigt lige oveni en massiv fladskærms-kampagne!
Mit mareridt er STADIG 1812 på SACD? Meeen "Jazz at the pawnshop" vinder dog trods alt på SACD; det kan nok godt lade sig gøre!
Så det er altså noget med et minimum af teknik og så direkte overført til det valgte medie. Ikke noget med NR, upsampling, compress-limit og kilometer efter kilometer af ledning!
Pink Floyd har haft polemik med pladeselskabet på grund af dårlige re-mastered udgaver, bandet ikke ville lægge navn til. Det var vist noget med en beskæring af signalet!
Er man glad for den oprindelige udgave, så køb for Guds skyld ikke endnu een, nej da!
I øvrigt: De billeder af sporene på en DVD/SACD/Blue Ray jeg har set er ikke et særligt kønt syn (noget mere klart defineret 0 eller 1 er der trods alt på en CD). Hvis laseren må opgive og gætte sig til resultatet, så er det ikke noget under, nærmere bare et trivielt arbejde! Og hvad med et ridset medie?
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 07 September 2005 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Jeg har hørt SACD kontra CD hos Otto. TC! Mit spørgsmål til ham er simpelt: Er der kommet gang i salget? Nah; |
|
|
Det kan jeg ikke prale af - men nu er jeg jo heller ikke dén der råber højest om at folk skal købe det...
F.Christians skrev:
nok ikke rigtigt lige oveni en massiv fladskærms-kampagne! |
|
|
Vi er nu engang en butik der dækker over lidt af hvert - men jeg synes nu ikke vi har forsømt stereo-siden, tværtimod - et kig i vores seneste katalog giver ca. 2/3 stereo-udstyr, dvs. en kraftig over-repræsentation i forhold til andelen af omsætningen. Så jeg synes da absolut vi gør noget for stereo-afdelingen, i modsætning til de fleste andre forretninger. Det er klart at vi bruger meget energi på at få startet ordentligt op på fladskærms-markedet lige nu, men hele årsagen til at vi først kaster os ud i dét marked nu er jo netop at vi har brugt energi på at markere os i markedet for traditionel stereo. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
Sendt: 08 September 2005 kl. 07:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
En af mine pushere har lige sendt dette. Det er vand på hans og mange andres møller .
Hi again list members,
Roger Daltrey, lead singer of The Who, the guitar-smashing band of
the 60s and 70s has made my day.
While opening HMV's digital music download service this week, he is
reported to have been more interested in promoting vinyl records,
which are supposed to have been confined to history by the digital
revolution.
He added that if he was a billionaire and had his time again, he
would invest all his money in the re-opening of vinyl record
factories, since "nothing beats the rich sound of vinyl, it's a fact
and you get none of the decrease in quality that you get with other
types of modern recordings".
At Sweet Memories Vinyl Records UK, all Records worth £15.00 or less
have been reduced to only £7.00 - So please place an order at the
address below and support Roger Daltry.
http://www.vinylrecords.co.uk/startpage.html
Kind Regards
Nick Courtney
http://www.vinylrecords.co.uk
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 08 September 2005 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hr Otto; det var da også bare for at høre, om kunderne overhovedet kender dette medie!
En DVD-V afspiller er jo nok den nærmeste til at få DVD-A teknik! (DVD, det kender folk 10hver10fald!)
Jeg kender nogen med et Sony DAV-500, skal vi kalde det et AV-center? Det æder SQ SACD og det vidste de intet om.
SACD-plader? Nah; de er jo dyrere end de almindelige og så kan de vel heller ikke kopieres til ungerne!?
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 08 September 2005 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
SES. skrev:
En af mine pushere har lige sendt dette. Det er vand på hans og mange andres møller .
Hi again list members,
Roger Daltrey, lead singer of The Who, the guitar-smashing band of
the 60s and 70s has made my day.
While opening HMV's digital music download service this week, he is
reported to have been more interested in promoting vinyl records,
which are supposed to have been confined to history by the digital
revolution.
He added that if he was a billionaire and had his time again, he
would invest all his money in the re-opening of vinyl record
factories, since "nothing beats the rich sound of vinyl, it's a fact
and you get none of the decrease in quality that you get with other
types of modern recordings".
At Sweet Memories Vinyl Records UK, all Records worth £15.00 or less
have been reduced to only £7.00 - So please place an order at the
address below and support Roger Daltry.
Kind Regards
Nick Courtney
http://www.vinylrecords.co.uk
|
|
|
bare man kunne læse det 
|
Til top |
|
|
Macwerk Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 738
|
Sendt: 08 September 2005 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
Sendt: 08 September 2005 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
:-):-) skrev:
bare man kunne læse det  |
|
|
Ok - Dobbeltsmil - hjælpen er nær:
Hej igen listemedlemmer
Roger Daltry, sanger i The Who - det guitar-smadrende band fra 60´erne og 70´erne, har reddet min dag.
I gang med at åbne HMV´s digitale download service i denne uge, er han citeret for at være mere interesseret i at markedsføre vinyl-skiver, som efter sigende er dømt til at være fortid som følge af den digitale revolution.
Han tilføjede, at hvis han var milliardær og kunne leve sit liv igen, ville han investere alle sine penge til at genåbne vinyl "fabrikker", da "intet slår den fyldige lyd vinyl kan give - det er et faktum og man oplever ikke den forringelse af kvaliteten, man bliver udsat for med andre moderne former for gengivelse"
Hos Sweet Memories Vinyl Records UK, er alle vinyler til en værdi af £15 eller mindre blevet nedsat til kun £7 - så send venligst en ordre til adressen herunder og støt Roger Daltry.
Kind Regards Nick Courtney http://www.vinylrecords.co.uk
- hm den sidste del ligner et reklameindslag og med den bemærkning forekommer det ikke så objektivt. Mon den kære Roger er klar over, hvad han citeres for og bruges til? __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 08 September 2005 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hrmand !
Mange tak for hjælpen det er godt at der er en som dig der vil bruge tid på sådan en som mig
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 08 September 2005 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
:-):-) skrev:
Hej hrmand !
Mange tak for hjælpen det er godt at der er en som dig der vil bruge tid på sådan en som mig
|
|
|
Hov hov - nu skal jeg have mine formindskelsesbriller på, for at læse hvad du skriver!  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
Sendt: 08 September 2005 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Åh jeg ber´  
Mange herinde har svaret på spørgsmål fra mig på felter, hvor jeg må melde pas, så det manglede da bare ... __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
Macwerk Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 738
|
Sendt: 08 September 2005 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
På nettet findes en række sites der kan oversætte hjemmesider og andre tekster. Det burde være muligt at finde et der oversætter fra engelsk til dansk?
Jeg har selv benyttet sådanne sites for bl.a. at kunne læse om franske forstærkere og polsk jazz (tekster som så blev oversat til engelsk).
Mvh
|
Til top |
|
|