Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 07:29   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Tilspilning af Vifa enheder (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Flames
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 276
Sendt: 06 September 2005 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Hej..

Nogen der ved hvor lang tid det tager og få spille disse enheder til ca.?:

Vifa D20TD-05-06 (Dome Tweater)
Vifa TC14WG (bas/mellemtone)
Vifa M21WP 10 (Bas med poly membran)
Til top Vis Flames's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flames
 
Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1595
Sendt: 11 September 2005 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

FUT: Selvbyg istedet for Mit DIY projekt.

Men ja, jeg vil skyde på ca. 200-500 timer.. Så er du værtfald på den sikre side.

Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257
 
Flames
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 276
Sendt: 11 September 2005 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

hehe okay men hvad kan der ske ved at skrue forhøjt op, før de er spillet til?
Til top Vis Flames's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flames
 
3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1930
Sendt: 11 September 2005 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

afhængig af frekvens og hvor meget de kommer ud og hænge, så er alt mere end et par timer, mere tilvændning end tilspilning.

hvis en driver har fået en time med 10-20 hz. og ud over til linær område, så sker der næsten intet derefter.

hvis der gør det, er der noget galt, og det er ens ører der sker mere med end enheden.

 



__________________
Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted
 
daniels
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3704
Sendt: 11 September 2005 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger gerne "Prodigy - Fat of The Land" til at tilspille enheder med.

Den CD kommer langt omkring i frekvensområde, og giver specielt bas/mellemtoner noget at tygge på.

Man kan jo så selv vælge, om man vil være hjemme mens den kører. Den kan blive lidt trættende, når den begynder forfra for fireogtyvende gang.

 



__________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels
 
Flames
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 276
Sendt: 11 September 2005 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

hehe okay.. tror da jeg ville lytte til dit råd.. også tage over til nabo'en imens
Til top Vis Flames's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flames
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 11 September 2005 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

ellers sæt højttalerne med front mod hinanden, sæt den ene i modfase. og smid et tæppe over.. så hører man ikke så meget selvom der skrues godt op.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
Flames
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 276
Sendt: 15 September 2005 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

må da simpelthen blive den sidste løsning
Til top Vis Flames's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flames
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes