Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 20:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højtalerkøb ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
vander
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004
Status: Offline
Sendt: 06 September 2005 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Hej,   er en sjælden emneskriver men en ivrig læser.      Mit nuværende anlæg er :  Denon AVR 2803 + DVD 2200.   Front og bag Cerwin Vega V6 (mindste gulvhøjtaler)  center V5  og sub. ligeledes Cerwin Vega  RL 28 W.     Spiller egentligt udemærket, men jo mere musik jeg høre jo større krav er jeg beg. at stille !   Ser en del film,  men det er nok mest musik-DVDèr  +  CD der kommer i maskinen.    Hvilke højtalere skal jeg invistere i  ?   Savner nogle flere detaljer i lydbilledet( med mine nuv. højttalere).     Har "på papiret" set lidt på Ikon 6/7 eller Dali Suite 2,8  ?       Pris pr højt.  max 4-5000kr pr stk , vil egentlig helst at jeg invistere i samme model  "hele vejen rundt" , da jeg godt kan lide "snurre-rundt" musik.      Er der nogle som har et bud på en god detalje-rig højttaler  ? 
Til top Vis vander's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vander

vander
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2005 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Ju - Hu  .  Er der ingen som har et godt bud  

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 September 2005 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Synes helt sikkert du bør vælge Ikon 6 eller 7 frem for Suite. Har ikke hørt 7'eren, men den har en ekstra basenhed ift 6'eren. Den kommer til at koste ca 5300, og hvis den er bedre end Ikon 6 er den et hit.
Ikon 6 er en rigtig fed højttaler, men nogle vil savne lidt niveau i bunden. Du efterlyser detaljerigdom, og det kan jeg love dig den har. Men tag ned og giv den et lyt.

Edit: Nu er 15 minutter ikke ret lang tid, så tag og klap hesten, der skal nok komme mere respons.

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

vander
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2005 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

OK og tak for svaret.  

Gumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 September 2005 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Jeg vil da give Præsten ret - Ikon 6 er et rigtigt godt bud (Ikon 7 kommer først til oktober, så der er nok ikke så mange, der har hørt den endnu).
Netop detaljer er hvad der fremhæves i de tests af Ikon 6, jeg har set, og da jeg fik et hurtigt lyt på dem i søndags, synes jeg, den beskrivelse passer rimeligt godt. Godt lød de ihvertfald

Iflg. det seneste katalog fra Hifiklubben, så ser det ud til at både Dali Blue serien og Evidence serien udgår, så det kan også være, at der i løbet af efteråret kommer nogle demomodeller fra disse serier til salg til gode priser, og Evidence 470Se er  også en god højttaler, selvom jeg nok pt. ville vælge Ikon 6 bl.a. p.g.a  diskantmodulet.

Der er dog også andre udmærkede højttalere i den prisklasse - SA og Avance f.eks., og jeg mener faktisk stadig SA 1280 kan fås for omkring 2-3000 pr. stk.

M.V.H.
Søren
Til top Vis Gumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gumle

Technotrolden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2005
Sendt: 07 September 2005 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

hey jeg skal også ud og købe nye Højtaler men jeg er meget til Techno så jeg vil godt havde nogen Med horn og 2 x 15" tommer Bass i og det skal heller ikke være så dyrt men de skal bare kunne spille godt
Til top Vis Technotrolden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Technotrolden

Tylle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 07 September 2005 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Hvor dyrt er "ikke så dyrt" så? For hvis det skal være rimelig billigt og stadig rigtig fedt, ville jeg kigge på noget JBL grej fra JRX-serien. Har selv den store model med 2x15" og horn. Virkelig en fed højtaler

Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
Til top Vis Tylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tylle

Technotrolden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2005
Sendt: 08 September 2005 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Hey tylle hvad koster de der højtaler du har Jeg har set nogen til 4400 For 2 med 2 x 15" tommer bass og horn skriv lige hvad de koster og hjemme side til at kigge på dem

Til top Vis Technotrolden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Technotrolden

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes