Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 20:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højttaler til Yamaha rx-v1500? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
slpopeye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Sendt: 07 September 2005 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er ved at anskaffe mig mit første surround anlæg. Har tænkt på at købe Yamaha rxv 1500. Og der til vil jeg godt have nogle højttaler der ikke fylde for meget og med fornuftig lyd.  Pris ca 4000-5000kr til højtaler.

Har set på disse

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=& emne=visprodukt&Gruppenr=a&ID_infoside=50660

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=& emne=visprodukt&Gruppenr=a&ID_infoside=94973

og på  Yamaha NSP 436 også fra tapeconnection

Er der nogle som har kendskab til nogle af disse eller har nogle andre forslag?

Ville være dejligt med lidt hjælp på dette område

Til top Vis slpopeye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slpopeye

Technotrolden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2005
Sendt: 07 September 2005 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

hey hvis det var mig  der skulle købe det der ville jeg tage den første

Hvis du får tid kan du ikke lige kigge ind på min hvis du har forstand på subwoofer byg

Mvh Technotrolden

Til top Vis Technotrolden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Technotrolden

slpopeye
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2005 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

okay. Jeg har dog ikke forstand på selv at bygge højttaler  Jeg er så også begyndt at se lidt på andre højtaler fra Audio Pro.

Men da jeg aldrig før har købt højtaler så er det ikke nemt at finde rundt i da jeg godt vil have lidt kvalitet da jeg nu vil have lidt surround lyd og selvfølgelig også stereo.

Hvis jeg holde mig til audio pro går jeg vel ikke helt galt i byen når det gælder højttaler ??

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 07 September 2005 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Hvis du vil have god stereo lyd sammen med god surround lyd, skal du finde noget andet end 5 små satelitter og en subwoofer.

Det er bedre at investere i 2 gulvstående fronthøjttalere, og så lade resten være nogle mindre. Hvis det må være brugt er der en del at hente dér.

Det er klart at gulvhøjttalere fylder mere end de små satelliter du viser der, så det er jo op til dig selv :)

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

slpopeye
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2005 kl. 02:47 | IP-adresse registreret  

okay tak. det bliver nok et sæt satelliter først omgang så kan jeg udvide det sæt med tiden.

har set på lidt flere sæt nu. Hvad kan bedst betale sig? vil nok med tiden skifte de 2 front ud og evt center også og beholde resten. men det blir nok først om 2 år når der blir lidt mere plads    

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/hoejttale rsystemer/detail/SYSTEM_DALI_Elegance__Concept_Sub_12.htm?id =6639

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=& emne=visprodukt&Gruppenr=a&ID_infoside=50660

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/hoejttale rsystemer/detail/DALI_Elegance__AW8_Sub_hoejttalersystem.htm ?id=3547

Audioholic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 September 2005 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Hvis du vil have et samlet system så kan du spare penge ved at købe en mindre kraftig receiver - der er SLET ikke brug for så mange kræfter til de små sæt du viser.

Jeg ville også anbefale et par solide gulvhøjtalere og så kan du sagtens købe et par mindre bag ht. hvis du ønsker.

3 x BassPump III i sofaen
+ diverse gode sager ..
Til top Vis Audioholic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audioholic

slpopeye
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2005 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Okay. Hvorfor jeg har tænkt mig at vælge rxv 1500 er fordi den ikke er meget dyre end de mindre forstærke. Og derfor kan jeg ligeså godt kan give de ekstra penge mere for den og få en forstærker jeg kan bruge hvis behovet stiger med tiden. Så kan jeg nøjes med at udvide med bedre højttaler

Jeg gør nok det at jeg vil kigge efter et par solide gulvhøjtalere som front ht som du anbefaler. Og så købe mindre ht til bag.

Er godt grøn når det gælder højttaler. Er der nogle mærker som i kan anbefale mig? gerne flere forslag... har tænkt mig at køre med 5.1 system

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 08 September 2005 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Dali's blå serie vil være et godt sted at starte. Måske DALI 505,606,5005 eller 6006 som fronter. Det overstigere dog dit budget, men hvis du kigger efter noget brugt kan det godt lade sig gøre tror jeg. Som center passer DALI R1000, og som rear DALI 2002. Men det kan sagtens gøres anderledes. 

Alt afhængigt af dit lytterums størrelse vil du godt kunne undvære en subwoofer i starten, jeg har haft surround i ca. 4 år nu, og jeg har aldrig ejet en subwoofer, så det kan sagtens lade sig gøre at se film uden, skulle jeg mene :) 

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

slpopeye
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2005 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg kigget nærmer på audio pro cinema og set på væghøjttaler istedet for gulvhøjttaler. Jeg bliver nød til at holde mig til nedeståede stil da det er det som min bedre halvdel kan gå med til i vores stue. Kan jo håber at der bliver mere plads til mit anlæg i vores næste hus om et par år....

Har set på 2 sæt fra Audio pro som kan blive godkendt af den bedre halvdel...

1sæt-  front  C6 center C4 Bag  C2 eller PM-02

2 sæt- Front PM-09S Center PM-09C Bag PM-02

Ang. en sub har jeg kigget på en SVS PB10-ISD

Kan jeg få lidt fornuftig lyd ud af dette

Er der nogle der kan anbefale det ene mere frem for det andet? Eller selv har kendskab til disse højttaler. Høre jeg meget gerne fra jer. Også hvis i har kenskab til Audio Pro Cinema Precision sættet hvilket jeg selv tro lige er småt nok.

Håber på lidt hjælp til dette

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes