| Forfatter |
|
-Chiller- Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 07 September 2005 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har fået noget udstyr sendt fra Kina til Danmark med DHL. Har fået udstyret og betalt for det. Men har ikke betalt Told og Moms.
Det undrer mig, i og med jeg troede, at det var når pakkerne kom ind i lufthavnen, at der blev lagt told og moms oveni?
Er der nogen der herinde der ved hvorledes dette forholder sig? Kan jeg forvente at der kommer en regning fra skattefar med posten en af de kommende uger? Eller gik mine pakker bare igennem tolden!?
Håber på nogle kvalificerede gæt/svar og begrundelser..
Mvh Christian
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 07 September 2005 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror der skal betales ved levering, hvis der er blevet pålagt told... momsen betales i sælgers land!
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 07 September 2005 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm.. det lyder underligt, da jeg fik fra usa var regningen "med" fra toldvæsnet, sammen med selve pakken.
du kan også være heldig at den er blevet glemt eller på anden måde gået fri, men sandsynligvis er der bare tale om en forsinket ekspeditonsgang pga de nye sammenlægninger af skatteregionerne.
jeg forstår det som om at der er blevet leveret? __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 07 September 2005 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
det lyder sært...
er det som privat, plejer (FedEx) at henvende sig om de skal for tolde den for en. men det er jo fordi den er registeret og der skal betales moms inden den kommer videre.
som firma, for man det med det samme, men skal så betale efterfølgende.
ved ikke hvordan DHL gør det. men i dette kontrol land kan man vel næppe tro at den er kommet ind, uden at DE/ skattefar ved det...
du kan jo håbe. men der kommer sgu nok en regning. bare sært at den er udleveret osv.
spøg evt DHL.
hvis den kommer fra et ikke EU land skal der betales moms. __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 07 September 2005 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
De fleste af kurerfirmaer sender regningen en uges tid eller to efter
forsendelsen er landet, men er du i tvivl så ring evt. til DHL og spørg
(70 345 345), så skulle du også gerne kunne få beløbet oplyst
/U. __________________ DIY-blog
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 08 September 2005 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare rolig (eller urolig) der kommer en regning fra Toldskat, de misser ikke en change for at bøffe dig de 25 + xx%. Gem de ca. 30%, så du er forberedt.
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 08 September 2005 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
du er næsten 100% sikkeret gået fri, fik faktisk en pakke selv fra DHL igår,hvor det var på "efterkrav" som dhl manden sagde(havde forudbetalt med visa)dvs DHL lægger moms og told ud for dig som de så kræver når du modtager pakken.Du får altså ikke udleveret pakken før moms/told er betalt hvis den er blevet snuppet.Fik også en pakke fra DHL i torsdags(begge fra kina) den blev så ikke snuppet.Indenfor de sidste 2 mdr har jeg fået 2 pakker fra kina,2 fra japan og en enkelt fra hongkong,dette var den første den blev snuppet,så jeg er ret sikker på du slap,ved ikke hvordan de andre kurerfirmaers politik er på området, om mand får regningen senere?.
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 31 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 673
|
| Sendt: 08 September 2005 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt en del i udlandet og nogle gange går pakken igennem uden told andre gange ikke. Men told regningen skal du betale før du får din pakke udleveret så bare rolig du slap denne gang, med minde du vil gøre trold og skvat opmærksom på misrern.
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 08 September 2005 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
tubefreak skrev:
Jeg har købt en del i udlandet og nogle gange går pakken igennem uden told andre gange ikke. Men told regningen skal du betale før du får din pakke udleveret så bare rolig du slap denne gang, med minde du vil gøre trold og skvat opmærksom på misrern.  |
|
|
ja konklusionen må være at det er stikprøver de begiver sig af med de kære toldere,men de mangler vel bevilinger som alle andre så du skal altid have pengene parat, skulle pakken være snuppet,ellers går de bare med pakken igen
|
| Til top |
|
| |
Dexa Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 11 September 2005 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
-Chiller- skrev:
|
Har fået noget udstyr sendt fra Kina til Danmark med DHL. Har fået udstyret og betalt for det. Men har ikke betalt Told og Moms.
Det undrer mig, i og med jeg troede, at det var når pakkerne kom ind i lufthavnen, at der blev lagt told og moms oveni?
Er der nogen der herinde der ved hvorledes dette forholder sig? Kan jeg forvente at der kommer en regning fra skattefar med posten en af de kommende uger? Eller gik mine pakker bare igennem tolden!?
Håber på nogle kvalificerede gæt/svar og begrundelser..
Mvh Christian
|
|
|
Nu arbejder jeg selv i DHL, og kan sige at hvis det er told eller import moms. Så skal det betales når vi(DHL) aflevere pakken. Hvis ikke der er noget der skal betales som moms eller told, vil der heller ikke komme på et senere tidspunkt.
så du kan være rolig for at du ikke får nogen regning :)
|
| Til top |
|
| |
neist Lukket konto

Dobbeltprofil: Tubeless
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 11 September 2005 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så må DHL jo have lavet en fejl, for der skal betales såvel told som moms når der importeres fra et ikke EU land!
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

|
| Sendt: 11 September 2005 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer an på prisen, jeg mener det ligger lige under de 400 Kr. så er det told og moms frit. Og ja de laver stikprøver, jeg har selv sparet en del i ny og næ.
|
| Til top |
|
| |
-Chiller- Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 11 September 2005 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder dejligt hvis jeg har sluppet for en regning.. Det undrede mig også at jeg ikke skulle betale med det samme. Men som det er blevet foreslået er den vel gået fri i tolden..
Takker for hjælpen..
Mvh Christian
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 11 September 2005 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
det lyder sært...
er det som privat, plejer (FedEx) at henvende sig om de skal for tolde den for en. men det er jo fordi den er registeret og der skal betales moms inden den kommer videre.
som firma, for man det med det samme, men skal så betale efterfølgende.
ved ikke hvordan DHL gør det. men i dette kontrol land kan man vel næppe tro at den er kommet ind, uden at DE/ skattefar ved det...
du kan jo håbe. men der kommer sgu nok en regning. bare sært at den er udleveret osv.
spøg evt DHL.
hvis den kommer fra et ikke EU land skal der betales moms. |
|
|
Privat skal betale med det samme .
Firma kan vælge at betale moms og afgift med det samme og sparre lidt % sådan gør jeg eller kan de betale hver md men så sparre man ikke noget og alle kan lide at sparre ikke  .
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

|
| Sendt: 11 September 2005 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Jensen skriver,, der er det man kalder momsregistreret.
|
| Til top |
|
| |