| Forfatter |
|
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Jeg har endnu ikke bestemt mig for hvilken SurroundForstærker jeg vil have mig, og nu har jeg set ude i Køb/Salg at der er en Thule IA250B til salg.
Hvad ville jeg få mest ud af at købe en Denon AVR3803 eller en Brugt Thule IA250B???
Denon AVR3803 (NyPris) 10999,- HiFiKlubben.
Thule IA250B (BrugtPris) 12000,-
De skal spille et sæt B&W DM604S3 + DM6CC + 1sæt DM600S3
Om forstærkeren har 7.1 eller 5.1 er mig underordnet, da jeg kun vil benytte 5.1
På forhånd tak 
|
| Til top |
|
| |
jensen_one Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 256
|
| Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
thulen har ikke dekoder du skal altså have en dvd med dekoder, eller også skal den forbindes med en seperat processor.
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen_one skrev:
| thulen har ikke dekoder du skal altså have en dvd med dekoder, eller også skal den forbindes med en seperat processor. |
|
|
Vil det sige at det i bund og grund bare er en Effektforstærker, der kan kører på Stereo og 5.1 ???

|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps, en god integreret forstærker med mulighed for surround hvis man har en dvd med indbygget dekoder!
Og har du en dvd med indbygget dekoder ville jeg vælge Thule - den er bedre til ren stereo og er væsentlig mere strømstærk! Samtidig har du balanceret indgang hvis du har/får en cd der kan benytte denne mulighed!
Er det en færdigpakke du leder efter er Denon dog however et ret godt valg! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B skrev:
jensen_one skrev:
| thulen har ikke dekoder du skal altså have en dvd med dekoder, eller også skal den forbindes med en seperat processor. |
|
|
Vil det sige at det i bund og grund bare er en Effektforstærker, der kan kører på Stereo og 5.1 ???

|
|
|
Ronin har ret, men Thule forstærkeren er langt bedre end en Denon 3803. Reelt hæver forstærkerdelen sig i Denon forstærkeren ikke meget over B&O niveau.
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Jeps, en god integreret forstærker med mulighed for surround hvis man har en dvd med indbygget dekoder!
Og har du en dvd med indbygget dekoder ville jeg vælge Thule - den er bedre til ren stereo og er væsentlig mere strømstærk! Samtidig har du balanceret indgang hvis du har/får en cd der kan benytte denne mulighed!
Er det en færdigpakke du leder efter er Denon dog however et ret godt valg!
|
|
|
Ja ok, lige nu benytter jeg en Marantz DV4200 som DVD-afspiller, ved ikke om den har dekoder.
I så fald jeg ville købe omtalte Thule forstærker havde jeg tænkt mig at købe en Thule 150B CD.afspiller har set en brugt til 3250,-
Og senere en Thule DVD, når pengene var der til det....

|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk lige på, at langt de fleste dekodere i DVD afspillere er af tvivlsom kvalitet. Med mindre vi selvfølgelig taler om high-end afspillere
|
| Til top |
|
| |
Tiger Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2003
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil nu mene Denon klarer sig ret godt i surround, nok bedre end den Thule!. Og jeg ville til enhver tid foretrække dekoderen i Denon forstærkeren fremfor en der er i en dvd afspiller, det er kun lowbudget/all round spillere der er dekodere i, og desuden begrænser det mulighederne for fremtidige opgraderinger i form af effektforstærkere, hvis man bruger en ekstern dekoder i en dvdafspiller.
Tiger
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
Bjørn B skrev:
jensen_one skrev:
|
|

|
|
|
Ronin har ret, men Thule forstærkeren er langt bedre end en Denon 3803. Reelt hæver forstærkerdelen sig i Denon forstærkeren ikke meget over B&O niveau.
|
|
|
Jeg kan da slet ikke være mere uening med dig....hvad måle/udregner du det efter?
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm tja havde det været til ren stereo, så ville der vel ikke være nogen tvivl om at Thule ville være det bedre valg, men da jeg er til surround og ind til vidre kun ejer DV4200 DVDen, så vil jeg nok vælge Denonén, men skulle jeg kun bruge den til stereo ville jeg klart vælge Thule....
I skal have tak for jeres hjælp 
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tiger skrev:
|
Vil nu mene Denon klarer sig ret godt i surround, nok bedre end den Thule!. Og jeg ville til enhver tid foretrække dekoderen i Denon forstærkeren fremfor en der er i en dvd afspiller, det er kun lowbudget/all round spillere der er dekodere i, og desuden begrænser det mulighederne for fremtidige opgraderinger i form af effektforstærkere, hvis man bruger en ekstern dekoder i en dvdafspiller.
Tiger
|
|
|
Der er vist noget, du har misforstået. Thule IA250B er en integreret stereoforstærker med mulighed for at køre 5 kanaler og kan derfor ikke direkte sammenlignes med komplet surroundforstærker som en Denon 3803. Du kan bruge dekoderne i en DVD, indtil man på et senere tidspunkt har råd til at købe en surroundforforstærker, som kvalitetsmæssig matcher Thuleforstærkeren - f.eks. en Thule PR250/PR350. Thuleforstærkeren må ikke sammenlignes med en Denon 3803. Har selv ejet enkelte Denon forstærkere og har også selv hørt denne 3803. Dekoder og D/A konverter er udemærket, men selve forstærkeren har ikke noget med High-End at gøre og må ikke kvalitetsmæssigt sammenlignes med Thulen - hverken i 2 eller 5 kanaler.
|
| Til top |
|
| |
DKMIK Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 559
|
| Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
Tiger skrev:
Tiger
|
|
|
Der er vist noget, du har misforstået. Thule IA250B er en integreret stereoforstærker med mulighed for at køre 5 kanaler og kan derfor ikke direkte sammenlignes med komplet surroundforstærker som en Denon 3803. Du kan bruge dekoderne i en DVD, indtil man på et senere tidspunkt har råd til at købe en surroundforforstærker, som kvalitetsmæssig matcher Thuleforstærkeren - f.eks. en Thule PR250/PR350. Thuleforstærkeren må ikke sammenlignes med en Denon 3803. Har selv ejet enkelte Denon forstærkere og har også selv hørt denne 3803. Dekoder og D/A konverter er udemærket, men selve forstærkeren har ikke noget med High-End at gøre og må ikke kvalitetsmæssigt sammenlignes med Thulen - hverken i 2 eller 5 kanaler. |
|
|
Vis mig lige hvor det står at Bjørn vil have High End, du har ret i at Thule forstærkeren er bedre end Denons men det er jo ikke ens med at det er det bedste for Bjørn, nu har Bjørn højt. af B&W DM 600 serien og de passer da godt sammen med Denon 3803 og han vil få film oplevelser af den bedre slags, hvorpå hvis han køber Thule må han vente til der er sparet sammen til endten en bedre DVD m/dekoder eller en Surround forforstærker, det er ikke alle der ønsker at bruge en formue på at se film eller hører musik.
P.S For den sidste tusse op til Thulen kunne han købe Digital kabel eller et godt Scart kabel, det hjælper altsammen.
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKMIK skrev:
lars37 skrev:
Tiger skrev:
Tiger
|
|
|
Der er vist noget, du har misforstået. Thule IA250B er en integreret stereoforstærker med mulighed for at køre 5 kanaler og kan derfor ikke direkte sammenlignes med komplet surroundforstærker som en Denon 3803. Du kan bruge dekoderne i en DVD, indtil man på et senere tidspunkt har råd til at købe en surroundforforstærker, som kvalitetsmæssig matcher Thuleforstærkeren - f.eks. en Thule PR250/PR350. Thuleforstærkeren må ikke sammenlignes med en Denon 3803. Har selv ejet enkelte Denon forstærkere og har også selv hørt denne 3803. Dekoder og D/A konverter er udemærket, men selve forstærkeren har ikke noget med High-End at gøre og må ikke kvalitetsmæssigt sammenlignes med Thulen - hverken i 2 eller 5 kanaler.
|
|
|
Vis mig lige hvor det står at Bjørn vil have High End, du har ret i at Thule forstærkeren er bedre end Denons men det er jo ikke ens med at det er det bedste for Bjørn, nu har Bjørn højt. af B&W DM 600 serien og de passer da godt sammen med Denon 3803 og han vil få film oplevelser af den bedre slags, hvorpå hvis han køber Thule må han vente til der er sparet sammen til endten en bedre DVD m/dekoder eller en Surround forforstærker, det er ikke alle der ønsker at bruge en formue på at se film eller hører musik.
P.S For den sidste tusse op til Thulen kunne han købe Digital kabel eller et godt Scart kabel, det hjælper altsammen. |
|
|
Nej, jeg råder ham bare til at købe noget, der er bedre end en Denon forstærker. Det er blot ren fornuft - og har ikke noget at gøre med, om han ønsker HighEnd eller ej. Et bedre kabel vil endvidere ikke redde den Denon-forstærker!
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ene kan bedst lide Thule og den anden kan bedre lige Denon. Sådan er det jo. Smagssag, smagssag og atter smagssag og man kan blive ved til det pointløse.
Denon avr 3803 er mere end rigeligt til dit system, Bjørn B.
Tror nok der var en herinde fra, der havde Denon avr 2802 og havde ingen problemer med at trække et system der var lig dit. Både kraftmæssigt og lydmæssigt. __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
| Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk lige på at 3803 kan fåes i Tyskland til omkring 8000kr, så der er altså lidt længere op til de 12k end 1000kr.
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pascal skrev:
| Husk lige på at 3803 kan fåes i Tyskland til omkring 8000kr, så der er altså lidt længere op til de 12k end 1000kr. |
|
|
Han kan i Metro købe en tilsvarende Dantax surroundforstærker med samme udgangseffekt til det halve. Den forstærkermæssige kvalitet er stort set den samme.
|
| Til top |
|
| |
DKMIK Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
DKMIK skrev:
lars37 skrev:
Tiger skrev:
Tiger
|
|
|
|
|
|
P.S For den sidste tusse op til Thulen kunne han købe Digital kabel eller et godt Scart kabel, det hjælper altsammen. |
|
|
Nej, jeg råder ham bare til at købe noget, der er bedre end en Denon forstærker. Det er blot ren fornuft - og har ikke noget at gøre med, om han ønsker HighEnd eller ej. Et bedre kabel vil endvidere ikke redde den Denon-forstærker!
|
|
|
Den måde jeg læser hans indlæg på, så troede Bjørn at der var DD og DTS dekoder i Thulen og da der ikke er dette kan den jo ikke sammenlignes med Denon'en,Thulen er en anden klasse og en anden måde at bygge et surroundanlæg op på, og derfor er det slet ikke en mulighed eller det Bjørn havde brug for. Men Bjørn kan jo bare rette mig hvis jeg er helt galt på den.
|
| Til top |
|
| |
DKMIK Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
Pascal skrev:
| Husk lige på at 3803 kan fåes i Tyskland til omkring 8000kr, så der er altså lidt længere op til de 12k end 1000kr. |
|
|
Han kan i Metro købe en tilsvarende Dantax surroundforstærker med samme udgangseffekt til det halve. Den forstærkermæssige kvalitet er stort set den samme.
|
|
|
Tak for det Lars, så fik vi det på det rene du aner ikke hvad du taler om, sådanne tåbe udtalelser kan man da ikke bruge til noget.
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKMIK skrev:
lars37 skrev:
Pascal skrev:
|
|
|
|
|
Tak for det Lars, så fik vi det på det rene du aner ikke hvad du taler om, sådanne tåbe udtalelser kan man da ikke bruge til noget. |
|
|
Når jeg for en gangs skyld udtaler mig på dette forum, så er det om ting, som jeg har indsigt i. Du behøver blot at fjerne låget på en Denon suroundforstærker og sammenligne den tekniske forstærkeropbygning med andre mærker som Densen, Thule, Holfi og lignende mærker i den nedre del af HighEnd segmentet for at forstå, at ved disse mærker er det lyden og ikke papirwatt, der er prioteret først. Du burde måske også overveje dit ordvalg fremover på dette forum.
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Den måde jeg læser hans indlæg på, så troede Bjørn at der var DD og DTS dekoder i Thulen og da der ikke er dette kan den jo ikke sammenlignes med Denon'en,Thulen er en anden klasse og en anden måde at bygge et surroundanlæg op på, og derfor er det slet ikke en mulighed eller det Bjørn havde brug for. Men Bjørn kan jo bare rette mig hvis jeg er helt galt på den.
[/QUOTE]
Yep, jeg troede at Thule forstærkeren var en Surround forstærker ala Denon AVR3803.
Havde jeg pengene til en rigtig surround forforstærker ville jeg også vælge Thule, men det har jeg ikke, medmindre i kan give mig et link til en surroundforforstærker til max 5000,- så er jeg klar.......

|
| Til top |
|
| |